Fitness Seller

Keuze en opstelling LCD monitor

Peiling Peiling Welke keuze lijkt het beste?

• De Sony sdm-p234

Stemmen: 6 30,0%
  • De Dell 2407wpf

Stemmen: 4 20,0%
  • De Viewsonic vp930 dual opstelling

Stemmen: 6 30,0%
  • Anders, namelijk:

Stemmen: 4 20,0%

• Totaal stemmers
    20

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Heb al heel wat reviews gelezen en heb voor mezelf nu de beste monitors met de daarbij horende opties even op een rijtje gezet. Het gaat over:

Sony 23" SDM-P234 (16:10)
Dell 24" 2407 WFP (16:10)
Viewsonic 19" VP930 (4:3) --> x2 dual monitor opstelling?

Elk van deze keuzes heeft voor mij nadelen en voordelen: de Dell is groot en niet te duur, maar het design is minder dan de Sony, en er zijn volgens sommige gebruikers problemen met "banding" (soort stepen bij gradients en overgangen op images), bovendien had de voorloper van deze monitor een niet zo goede weergave van videobeelden (ruis), geen idee of Dell dit opgelost heeft met dit model. De Sony kwam goed uit de meeste reviews die ik las, maar er hangt een serieus prijskaartje aan vast. Dan heb ik nog de mogelijkheid voor een dual opstelling met de Viewsonic (twee van deze naast elkaar dus). De Viewsonic komt zeer goed uit reviews op alle punten, maar dit is dus slechts een 19" en er zit dan een dikke zwarte rand tussen de twee schermen in tegenstelling tot de 16:10 monitors.

Mijn verstand zegt de Dell, mijn gevoel zegt de Sony, en mijn portemonnee zegt de Viewsonic x 2 :D

Wat zal het worden? Wat zijn de ervaringen?

dualscreen ftw

lol T, heb zelf een dualscreen (2x19inch) zou niet meer zonder kunnen

op het ene filmpje kijke, opt andere surfen/werken...

ftw = for the win (is the best of zoiets ;))

zo'n >22 inch is best geinig, maar erg duur (2x24 inch is natuurlijk ubergeil)

Wat roxxe zegt, ik heb ook dual screen ( gehad ), en het is echt super handig! Ene kant forum andere kant weet ik veel wat.

Maar dualscreen is wel het minst mooi als je naar uiterlijk kijkt, dan zou ik voor de sony kiezen.

Sony voor mij dus :D

Laatst bewerkt:
Even plaatjes voor mensen die willen weten hoe ze eruit zien:

Sony sdm-p234
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

+ Product Beschrijving:
Sony : SDM-P234 (SDMP234) : Nederland
==========================================================

Dell 2407wpf

+ Product Beschrijving:
CONSUMENTEN: Dell Ultrasharp 2407WFP 24-inch LCD-breedbeeldflatpanel, helderheid van 450 cd/m<SUP>2</SUP>, contrastverhouding van 1.000:1, reactietijd van 16 ms (zwart-naar-wit). Zwart TCO99

==========================================================

Viewsonic vp930

+ Beschrijving van iemand:
ViewSonic VP930 TFT-monitor - reviews van consumenten

+ Deze:

ViewSonic VP930 LCD Monitor: The New Champion? | Tom's Hardware

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties. Ik heb idd de reviews gelezen die hier gepost zijn. Wat me ook wel interesseerd is of iemand één van deze schermen in gebruik heeft en er nuttige ervaringen over kan meedelen.

Verder vraag ik me af hoe het zit met de compatibiliteit van mijn videokaart: ik hoorde o.a. dat een DVI uitgang stukken beter is dan de analoge uitgang? Ik heb een GeForce 6800 die volgens mij over een dual analoge en 1 DVI uitgang beschikt.

Ik heb hier 2x19" Samsung 940B. Die dikke rand in het midden valt best mee ... mijn schermen hebben een rand van +- 1cm. Ik gebruik een dual DVI (dus met 2x een DVI uitgang) 6600GT als videokaart.

Waar wil je die setup (2x19 of 1x24) voor gebruiken?

Doe je altijd maar 1 ding tegelijk ... koop een 19"
Doe je 1 ding tegelijk maar werk je graag groot ... koop een 24"
Doe je meerdere dingen tegelijk en wil je die allemaal op je scherm ... koop 2x19"

Allemaal imo uiteraard :D

Verder vraag ik me af hoe het zit met de compatibiliteit van mijn videokaart: ik hoorde o.a. dat een DVI uitgang stukken beter is dan de analoge uitgang? Ik heb een GeForce 6800 die volgens mij over een dual analoge en 1 DVI uitgang beschikt.

Dat heb ik ook en het verschil zie je nauwelijks....(volgens mij toch)

DVI is in ieder geval storingsvrij en iets scherper, maar het zijn subtiele verschillingen als je vergelijkt tussen goede VGA-aansluiting en DVI.

Tegenwoordig altijd voor DVI gaan, maar dat hebben al moderne videokaarten dan ook wel.

Als je ze naast elkaar zet (analoog + digitaal) dan zie je het verschil wel degelijk. Digitaal is aangenamer om naar te kijken en ook minder belastend voor je ogen (als je vb. een halve dag op je scherm wil/moet kijken).

Maar als je maar 1 dvi uitgang hebt dan kan je ook maar 1 monitor erop gebruiken?

Om aan te sturen wel ja, anders moet je dual DVI hebben.

Voor 125-150 euro vindt je wel al een kaartje met dual DVI.

Voor 125-150 euro vindt je wel al een kaartje met dual DVI.
Heb niet zo lang geleden geheel nieuwe pc met de 6800 kaart gekocht, vrij dure kaart, helaas heeft die er maar 1.

Dan zou een dual screen dus niet zon goed idee zijn, tenzij ik analoog wil werken.

er bestaan usb naar analoog/dvi convertoren ;)

lol i like the way u ask questions ;) big T :d

zoiets eerder: de convertor is aangesloten op usb op de pc, op de convertor is een dvi of analoog ingang en daarop sluit je dan je scherm aan.

maar er zijn natuurlijk andere oplossingen, zoals dockingstations, ikzelf heb gelukkig een ati 9800 met digi & analoog uitgang (wat ik de beste oplossing vind)

kun je 6800 niet sli draaien ;)

Ben zelf een fan van de Dell.

Heb bijna op het punt gestaan om hem aan te schaffen. (heb nu een dikke laptop, dus vandaar dat het niet doorging)

mijn voorkeur gaat uit naar Dell ( ik gebruik een Dell 17")

:D

Terug
Naar boven