Fitness Seller

keuze welke schijven verhouding

• Topic Starter Topic Starter
Ben van plan ATX gietijzer schijven te kopen, die dingen hebben een "old school" achtige uitstraling ;-)
Maar fitness-seller heeft ze weer eens niet op voorraad en bij megafitness-shop.de kan je niet bestellen omdat fitness-seller hiervan volgens mij de reseller is, dus baalde er al van. Megafitness-shop had ze wel gewoon op voorraad en zelfs iets goedkoper incl verzending zelfs.
Zou eerst voor bumper plates of coated schijven gaan, mss dat ik er nog op terugkom als ik nog ergens een aanbieding tegenkom, op marktplaats heb je bijna ook allemaal mensen die denken dat ze de goudprijs moeten hanteren bij verkoop.
Ik bouw mijn setjes in de regel eerst ook op met opwarmen, dan vind ik 2x10 schijfjes wel van maar 2x15 is dan wel weer een hele stap (het is maar hoe sterk je bent uiteraard) en verder ben ik niet anders gewend dan 20 en 10 te gebruiken. Maar misschien bestel ik er wel een setje bij of later.
Zit nu ook alweer te twijfelen welke bar ik zal aanschaffen, dacht eerst een cheap 454kg bar van body solid voor € 109, te bestellen maar misschien toch wat degelijkers.

- wil dus 50mm materiaal aanschaffen
- welke schijven en hoeveelheid rond de 200 kilo

Dat word een dure aanschaf in één keer...
Goedkoopste stang (met juiste binnenmaat vanaf 180cm) 100,-
Goedkoopste 200kg gietijzer zal nieuw toch 350,- kosten.
Bovenstaande zou ik niet eens aanraden, maar voor een duurdere stang en gripper schijven gaan.

Ikzelf heb 300+ kilo gecombineerd;

rubber coating "grip" (waarbij de 20kg gelijk mijn grootste schijf is, en ik die als eerste op mijn bar schuif bij deadliften, daarna het ijzer er tegen aan)
2x5
2x10
2x15
2x20

Gietijzer "grip"
4x5
4x10
4x15
4x20

en veel 1.25 en 2.5 rondslingerend spul...

verhouding schijven

Dat word een dure aanschaf in één keer... Goedkoopste stang (met juiste binnenmaat vanaf 180cm) 100,- Goedkoopste 200kg gietijzer zal nieuw toch 350,- kosten. Bovenstaande zou ik niet eens aanraden, maar voor een duurdere stang en gripper schijven gaan. Ikzelf heb 300+ kilo gecombineerd; rubber coating "grip" (waarbij de 20kg gelijk mijn grootste schijf is, en ik die als eerste op mijn bar schuif bij deadliften, daarna het ijzer er tegen aan) 2x5 2x10 2x15 2x20 Gietijzer "grip" 4x5 4x10 4x15 4x20 en veel 1.25 en 2.5 rondslingerend spul...
Ach ja het is alweer meer dan 10 jaar geleden voor ik voor het laatst echt geinvesteerd heb in dat spul en ik mag het graag doen, alhoewel ik door omstandigheden een paar jaar heel rustig aan heb moeten doen. De ATX schijven zijn immers gripper schijven of bedoel je specifiel met rubberlaag er omheen ? Heeft alleen meerwaarde met deadliften vind ik i.v.m. geluid maar goed doen ze beneden de oren maar even dicht.

PS had ook een aanbieding van helisports i.v.m. de powermark bumperplates alhoewel dit niet puur rubber is maar het zou voor de werking niks uit moeten maken, deze kan ik ongeveer even duur/ goedkoop krijgen als de rubber coated schijven (€ 400/150 kilo)

Laatst bewerkt:
> De ATX schijven zijn immers gripper schijven

Ja dat klopt, alleen op dit moment vrijwel geheel uitverkocht bij F.S.

> of bedoel je specifiel met rubberlaag er omheen ? Heeft alleen meerwaarde met deadliften vind ik i.v.m. geluid maar goed doen ze beneden de oren maar even dicht.

Ja dit.
Daarom gebruik ik slechts alleen de 20kg met rubber, die raakt dan als enigste de grond.
aangevuld met ATX gietijzer.

> De ATX schijven zijn immers gripper schijven Ja dat klopt, alleen op dit moment vrijwel geheel uitverkocht bij F.S. > of bedoel je specifiel met rubberlaag er omheen ? Heeft alleen meerwaarde met deadliften vind ik i.v.m. geluid maar goed doen ze beneden de oren maar even dicht. Ja dit. Daarom gebruik ik slechts alleen de 20kg met rubber, die raakt dan als enigste de grond. aangevuld met ATX gietijzer.

Bijna alle schijven zijn daar uitverkocht, de 20kg dan .
Komt bij mij sowieso een rubber mat 30mm onder

Omdat? (iets grotere diameter en dus kleinere ROM, minder extreme rek op hamstrings) of lift je zoveel dat me x schijven van zeg 15 of 20 kg je niet aan je max zit......2e reden is een goede reden maar verder kies ik juist bewust voor niet de grootste diameter schijf bij deadlift.

Ik had het eigenlijk niet over de diameter,want heb altijd getraind met m&f schijven en die zijn allemaal 45cm(25,20,en 15 toch).maar vooral omdat ze dikker zijn en stabiel op de grond liggen(die poolse/rus donkerrode zijn de beste,heb ze ook nog gehad) en omdat je dan minder op de baar moet laden.
die 15 vind ik beetje nutteloos,omdat de meeste toch met stappen 5 of 10 werken,of soms 20

mijn voorstel:
-zoveel mogelijk 20 of 25
-2x10
-2x5
-2x2,5
-2x1,25
-2x0,5(als dat al nodig is)

als je dumbells van 50mm hebt,een heleboel 5'jes en 4x2,5/4x1,25.

Hoe wil je dan 55, 57,5, 60, 62,5, 105, 107,5, 110, 112,5, 155, 157,5, 160, 162,5, 205, 207,5, 210, 212,5, 255, 257,5, 260, 262,5, 305, 307,5, 310, 312,5 etc. aan de bar hangen?

als je er 2x10,2x5,2x2,5 en 2x1,25 erbij hebt is het toch geen probleem :o
ik bedoel dat die 25'ers handig zijn om mee te deadliften,niet dat je het enkel met die schijven kunt doen of geen ander kunt gebruiken.

Terug
Naar boven