XXL Nutrition

Kickstart relevant?

AshwinHC

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Als je aan je eerste kuur begint bijv,

1-10 ew 500mg Test E
10-12 ed 20mg Nolvadex

Klopt dit een beetje? (Is als voorbeeld)

Maar mijn vraag is moet je een kickstart gebruiken bij je eerste kuur of laten we zeggen, wat zijn de voordelen en nadelen hiervan?

Mvg

Moet je ff kijken bij leerzame topic's! Dan bij frontloaden ect staat alles wat je zoekt.

• Topic Starter Topic Starter

Zou als eerste kuur Lkkr zo laten komt best goed ook zonder frontload

Voordeel: Je begint eerder met groeien
Nadelen: Meer onderdrukking dus zwaarder herstel (waardoor je procentueel meer kwijtraakt), meer kans op bijwerkingen

Als je een kuur doet met testosteron enanthaat, dan moet je na je laatste inject 2 weken wachten voordat je begint met de nakuur. Dat komt omdat de enanthaat ervoor zorgt dat testosteron nog voor langere tijd wordt afgegeven, en je dus pas na 2 weken kunt zeggen dat de exogene testosteron (zo goed als) uit je lichaam is. Dus:

1-10: 500mg test e EW
12-15: 20mg nolvadex ED

Voordeel: Je begint eerder met groeien
Nadelen: Meer onderdrukking dus zwaarder herstel (waardoor je procentueel meer kwijtraakt), meer kans op bijwerkingen

Als je een kuur doet met testosteron enanthaat, dan moet je na je laatste inject 2 weken wachten voordat je begint met de nakuur. Dat komt omdat de enanthaat ervoor zorgt dat testosteron nog voor langere tijd wordt afgegeven, en je dus pas na 2 weken kunt zeggen dat de exogene testosteron (zo goed als) uit je lichaam is. Dus:

Leg die onderdrukking is uit. Zover als ik weet ben je onderdrukt of niet. Al hebben middelen als tren en deca een langere hersteltijd.

ja dat mag ie mij ook ff uitleggen, we weten allemaal dat 19nor sterk onderdrukt en ook langere tijd metabolieten achterlaat in het lichaam dus een langer herstel. Maar meeer onderdrukking door een kickstart is volgens mij niet aan de orde axis plat is axis plat.

Ik was ook van de veronderstelling dat wanneer je test-e gaat gebruiken voor 10 weken je je axis plat legt.
Of het nu 250mg/week is of 500mg/week.
Klopt dit dan niet?

Waarom ben je dan veel zwaarder onderdrukt als je 20 weken kuurt?

Ik ga zelf ook beginnen aan 500mg test-e, ook behoorlijk lang getwijfeld om winny kickstart van 3 weken te doen.
Maar ga het uiteindelijk toch niet doen, 500mg test e zal al behoorlijk aan tikken denk ik zo.
Zeker voor de eerste keer:)
Good luck!

• Topic Starter Topic Starter
Dus deze kuur schema klopt?

Na je laatste injectie 2 weken wachten en daarna vervolgens 3 weken kuuren. Is 4 misschien beter?

Gewoon 4 weken 20mg nolva is voldoende!
Maar van week 12 tot 15 is toch 4 weken of zie ik dat verkeerd ;)

Waarom ben je dan veel zwaarder onderdrukt als je 20 weken kuurt?

Hoe langer je lichaam geen endogene testosteron produceerd, hoe langer het duurt voor dit proces zich weer opstart bij het stoppen van toedienen van de exogene testosteron(of andere variant). Daarom neemt de lengte van de nakuur ook toe naarmate de lengte van de kuur zelf toeneemt. :) Wanneer men met 19nor varianten kuurt word vaak ook aangeraden om bovenop de nolvadex als anti-e nog een AI toe te dienen zoals aromasin.

@TS voordeel van een kickstart is meestal dat je sneller een toename in kracht/massa begint te merken (na een aantal dagen al) dan wanneer men enkel een enanthaat ester injecteerd (deze begin je pas echt de volledige effecten van te merken na 4-5 weken) . dit heeft ermee te maken dat de enanthaat een halfwaarde heeft van bijna 2 weken en de meeste orale steroiden 6-12 uur oid.

Een kickstart kan je wel nemen, ben nu in week 2 en heb wel wat kilos gewonnen maar 0 kracht lijkt me beter als je gelijk in week 1 begint met meer kracht en energie tot de test inkickt.

Terug
Naar boven