AndroidHealthClinic

Kijk en oordeel

BuilderBody

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
70kg
Na 4 maanden niks te hebben gedaan is het tijd om het weer op te pakken. Ben in vet wat aangekomen de laatste tijd door het minder sporten, maar heb wel afgelopen zomer progressie gezien na 1,5 jaar trainen! Dit geeft moed, snap niet waarom ik al een tijd niks heb gedaan, maar wil dit nu weer oppakken met het volgende schema voor trainen en eten. Weeg 76 kg en ben 1,88 lang. Wil van mn buikje en vetjes in t**ten af maar tegelijkertijd besef ik dat ik niet nog dunner kan worden, heel raar.. Hoop dat jullie tips hebben! Wat voor effect zou het stoppen met roken bijvoorbeeld erbij hebben? Snap uiteraard dat velen zullen zeggen sowiezo doen want het is gezonder, maar hoe staat dat ten opzichte van krachttraining?

Maandag:
Spinnen + Core trainen.

Dinsdag:
Rust of evt. inhaaldag van Maandag

Woensdag:
Kickbox

Donderdag:
Krachttraining Benen

Vrijdag:
Krachttraining Rug, schouders en biceps

Zaterdag:
Rust

Zondag:
Krachttraining Borst & Triceps

Eten

Ochtend:
0,5l Melk + 3 schepjes whey
4 boterhammen met ei/jam/ham/pindakaas/kaas

Tussendoor:
Fruit 2 stuks; Mandarijn/Kiwi/Appel/Banaan/Sinaasappel

Lunch:
4 boterhammen met ei(2)/Tonijn (70gr)/pindakaas/Kipfilet(100gr)

Avond:
Willekeurig. Bij Cardio avonden voorkeur voor pasta o.i.d. anders groente met aardappelen en vlees of vis. ipv van aardappelen ook wel witte bonen in tomatensaus of bruine bonen.

Eventueel kwark nog in de avond.

----

Niet roken = meer honger = meer eten.

Niet roken = meer honger = meer eten.

Onzin, ben nu een jaar gestopt met een full time job, deeltijdstudie en 2 kinderen = ritme = minstens 3x per week naar de gym. En ik ben juist van dat luie vet af.
Beetje raar om iemand een verkapt advies te geven om niet te stoppen.

Vreet wel veel kauwgom, dat dan weer wel.

Dus OP, je ziet dat het perfect mogelijk is. Succes!

Edit: Stoppen met roken zorgt overigens voor een veel betere conditie en vooral rust in je hoofd.

Laatst bewerkt:
Je kan meer eten ook als positief opvatten, niet onlogisch op een bb-forum..

En ik denk dat roken en krachttraining niet zo heel veel met elkaar te maken hebben. Tuurlijk je zal een betere conditie krijgen en je over het algemeen beter en fitter voelen, maar denk niet dat dit kg's op jaarbasis gaat uitmaken. Als je stopt zou ik het vooral voor je gezondheid doen in het algemeen.

Wat wel kg's per jaar gaat schelen is je voeding. Ik weet niet precies hoeveel kcal dat schema is maar volgens mij val je in de categorie mensen die clean eten boven veel eten verkiest. Als je kcal-inname neit hoog genoeg is doe je alles voor niks he.. ;)

Je kan meer eten ook als positief opvatten, niet onlogisch op een bb-forum..

Kan natuurlijk ook als je het zo opvat. Het was vroeg man...
Ik ging meer uit van de dreiging van teveel suikers pakken, omdat de starter het over zijn buik en titties heeft.

Van alles dat ik gedaan op sport gebied was stoppen met roken het beste dat me is overkomen. Heeft dus meer met discipline en gevoel van macht te maken. Dit in combinatie met een vast ritme maakt het onmogelijke mogelijk.

Onzin, ben nu een jaar gestopt met een full time job, deeltijdstudie en 2 kinderen = ritme = minstens 3x per week naar de gym. En ik ben juist van dat luie vet af.
Beetje raar om iemand een verkapt advies te geven om niet te stoppen.

Vreet wel veel kauwgom, dat dan weer wel.

Dus OP, je ziet dat het perfect mogelijk is. Succes!

Edit: Stoppen met roken zorgt overigens voor een veel betere conditie en vooral rust in je hoofd.

Luie vet? Je vat mijn comment totaal verkeerd op. Ik bedoel dat het als niet-roker veel makkelijker is om veel (en gezond) te eten op een dag, en zo massa bij te komen.
Het was dus bedoeld als motivatie om WEL te stoppen met roken. Vrij bizar dat je op een bb-forum meer eten automatisch linkt met meer vet.

Edit: Je postte tegelijk met mij, en ik bedoelde het dus inderdaad ook zo ;). Iemand die 76kg weegt bij 1.89 meter mag wel wat (spiermassa) bijkomen. En gezond bulken lijkt me makkelijker wanneer je niet rookt :).

Laatst bewerkt:
Als je een buikje en titties hebt op 76 kg bij 1.88 heb je gewoon heel erg weinig spiermassa. Het spinnen en kickboxen wat jij doet helpt ook niet erg bij het aanzetten van extra massa, beter skip je dit (als je dit wilt natuurlijk) en richt je je op je krachttraining. Voor beginners zoals jij is het mogelijk om wat massa te winnen terwijl je vet verliest dus je kunt prima recompen op deze manier. Met jouw stats zou ik persoonlijk nog liever een clean bulk doen. Je traint nu trouwens rug op de dag na benen, dit zou ik verder uit elkaar gooien. Ik mag hopen dat je squat en deadlift? Deze 2 oefeningen zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen ivm herstel. Succes!

Terug
Naar boven