MuscleMeat

Kill Bill 1+2

Centaur zei:
Ik vond het de diepgang van een punaise hebben, slecht, tot geen verhaal, en veel te verwarrend...en dan nog die zeer neppe klote manga er tussen door.
Vind ik een onterechte beoordeling.

Het is wel echt een film voor kung fu liefhebbers, maar de actie is gewoon goed en verassend. Het verhaal is helemaal niet zo slecht imo.
Tja, verwarrend? Dat is juist het leuke, dat je zelf nog wat moet nadenken.

Kan niet tegen zijn andere films op wat de scenes en script aangaat, maar het is allesbehalve saai!!!

Vond KB1 nog wel verrassend, KB2 vond ik een stuk minder. Het zijn weer die vaste Tarantino grapjes en het einde is niet spectulair of verrassend genoeg. Tarantino heeft een aantal goede films gemaakt, maar KB2 hoort er wat mij betreft niet bij.

Je kan overduidelijk zijn fascinatie merken voor pulpfilms uit de jaren 70, maar dat geintje van verwijzingen naar al die trashy films is een keer uitgewerkt.

Ik vond deel 1 echt geweldig, één van de beste films van 2003. Vooral de cinematografie en het geluid waren meesterlijk! Het verhaal was misschien flinterdun, maar daar draait het niet om bij dit soort films. Het thema was wraak en KB1 was gewoon een uitwerking daarvan. Er zat ook leuke humor in, die scène met Hattori Hanzo - "The man from Okinawa" bijvoorbeeld vond ik echt supercool.

Deel 2 viel me wat tegen met z'n langdradige dialogen en western style van filmen. Persoonlijk ben ik meer van de jaren '70 kung-fu style en animé enz. daarom wist deel 1 me veel meer te boeien.

Vond ze ook wel vet eigenlijk. En je kan b**chen wat je wil maar de muziek / film indeling vind ik zelf eigenlijk het sterkste punt van de gozer.
Nog voor de dialogen van al zijn films met als hoogtepunt:

Does he look like a b*ch??? :D

hmmm meningen lopen nogal uiteen.. Ik heb ze allebei nog niet gezien. Reservoir dogs ook nog niet egenlijk .. alleen pulp fiction een stuk of 3x nu :) superfilm iig !

Terug
Naar boven