Fitness Seller

Killswitch Engage

Loo

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
666
Wie kent deze herrie-makers en wie is fan?

Ik ga zo naar een concert, heb beloofd dat ik ff wreed te keer ga in de pit, dus wish me luck, want zo'n BrEeZaH-bOy als mij lusten ze rauw daar.

Ben benieuwd of het wat is, ken ze niet zo goed verder.

Ken ze wel vind het goeie muziek
Ik weet niet of ze live ook goed zijn maar dat kan jij ons na vannavond vertellen :D
Veel plezier daar.

Mja, wel grappig, mn broertje was er wel gek van en tijd geleden. Mijzelf kon het niet zo heel erg boeien. (beetje te nu-metal-achtig/punk wat ik me er van herinner)

Maar veel succes in de pit :D

Bwa nu-metal / punk niet echt ze. Totaal punk ook niet!

De oudere shizzle kan ik wel meer beamen dan de nieuwe.

Eerste album heb ik wel een aantal keer gedraaid maar tis elk nummer dezelfde (niet erg boeiende) formule.

Bwa nu-metal / punk niet echt ze. Totaal punk ook niet!

De oudere shizzle kan ik wel meer beamen dan de nieuwe.

ik herinner me ook niet zoveel van die tijd :D Gaat over een jaar of 5 geleden. Sindsdien ook niet meer geluisterd.
De kans was gewoon enorm dat het punkinvloeden bevatte, aangezien mn broertje het luisterde (hanenkam van zon 30cm, om even een hint te geven :D)

Vind sommige nummers wel goed. Veel plezier.

• Topic Starter Topic Starter
What the **** man was complete gekkenhuis daar.

Eerst was er een voorprogramma en stonden ik, m'n neefs en aanhang een beetje achteraan. Dus ik denk "ohhh valt wel mee hier, allemaal langharige depressieve nerds"

Maar toen kwam Killswitch, dus ik ging met die jongens richting podium.
En toen zag ik wat een pit was, damn wat een gekken joh. Iedereen sloeg mekaar de tieves in.

En toen pakten twee neefjes mij en duwden ze me keihard in de pit. Ik was net een balletje van een flipperkast, ik werd alle kanten op gesmeten.

Efin, einde van het verhaal was dat ik eigenlijk alleen maar in de pit heb gestaan, dat was wel bruut. Alleen ik heb nu ****ing pijn aan m'n keel, ik kan niet zo goed slikken, ik kreeg een stomp precies op m'n keel van een of andere mafkees, beetje jammer. Maargoed ik heb een paar gasten daar ook goed te grazen genomen, heerlijk was dat.

Die muziek was wel wijs, melodieuze stukjes afgewisseld met hard gerag.
Maar niks voor mij verder.

In tijd leer je het wel waarderen.
Ik luister zo nu en dan nog wel eens Killswitch Engage. De nieuwe vocalist heeft het inderdaad nogal Nu-metal gemaakt. Maar er zitten zeker toffe stukken in.
Zo'n pit is ook altijd vet, tenminste als er niet van die enorme mafkezen tussen zitten die vergeten wat de bedoeling is van een pit.

Wat is de bedoeling van een pit dan precies, Marc?

Je hebt een moshpit op z'n 'Metals' en op z'n 'Hardcores'

Als je echt op een beatdown hardcore show bent, dan gaat het gemosh wel duizend keer harder te keer dan op zo'n metalshow waar ze elkaar wat duwen. Want op zo'n hardcore show worden heel wat moves gedaan waarbij als je niet oplet wel es een vuist of een voet tegen je hoofd krijgt.

Ik weet nog op Goodlife Summerfest was er een Italiaanse die moshte maar plots een stamp kreeg en ze had een gebroken neus. Wel die heeft daar 2 dagen verder mee blijven rondlopen en zuipen :)

HARDCORE! haha

als je echt een grote band in het hardcore genre gaat zien, zijn die moshes echt wel vet, zeker de wall of death bij lamb of god of chimaira.:rocker:

on-topic: killswitch engage is wel te doen, maar echt geen new metal.
eerder melodieuze metalcore

Een pit mag wat mij betreft behoorlijk hard zijn. Echter een pit is in mijn ogen nooit bedoelt om bewust andere mensen te verwonden. Mensen gaan de pit in om zich te uiten en even lekker los te gaan. Zodra je de pit induikt met de intentie om anderen een gebroken neus te slaan dan ben je verkeerd bezig. Ik zag zelfs een kerel met een mes aan de rand van de pit staan tijdens Kings of Metal in Arnhem. Dat zijn duidelijk gasten die denken dat een pit een kleine vrijstaat is. De Hardcore mensen die menen met hun karate gezwaai menen indruk te maken in een overvolle pit zijn ook tamelijk zwakzinnig. De circel pit tijdens het Lamb of God concert in de Melkweg was wel hard maar ook erg cool. Als er iemand valt omdat hij wordt omgeduwd, dat iedereen eromheen de gevallen metalbroeder even optrekt. Om vervolgens met zijn allen weer net zo hard verder te gaan. Dat is volgens mij hoe een pit hoort te zijn.

Killswitch is wel ok, spelen live wel strak iig. Kan hun CD's toch altijd wel goed pruimen. Verder kan ik me wel in Marc's verhaal vinden, ik vind die high kickende gasten vaak ook maar lastig.

Damn, lang geleden dat ik daar nog iets van gehoord heb. Was wel erg te spreken van 1 van hun nummers jaren geleden. Weet ni meer precies welk dat was, maar was wel heftig...
@Loo: was precies de moeite, in die pit. Is nog iets voor m'n maat (en mezelf). Dit jaar op Graspop weer, yeah!! Scream for me Dessel :D :D

Als ik jullie verhaal van een pit hoor moet ik aan Fightclub denken.. Ben zelf wel een paar keer in een pit geweest bij Pennywise en Flogging Molly, maar dat is niet echt een pit zoals jullie kennen, meer beetje duwen en springen

Dit vind ik een heel andere moshpit hoor. Niet zoals jullie die gewend zijn!

YouTube - Guerilla Warfare III

nummer is van Irate - Vendetta
en van Everybody Gets Hurt (waarin die vrouw die tegen de muur slaat, als tweede zangeres is)

En hier hebben jullie de volledige guerilla warfare video met bands zoals:

Irate
Billy club sandwich
Everybody Gets Hurt
Subzero
Ensign
Murphy's Law
...

SUCKERPUUUUUUUUUUUUUNCH!

Hahaha, gasten die van die highflying karatekicks uitdelen moet je gewoon eens flink op de grond beuken. Dat zijn van die figuren die denken dat ze echt 'hXc' zijn. Onzin allemaal.

Maar kan iemand mij nu nog de bedoeling van zo'n pit duidelijk maken? Ik beschouw het als doelloos beuken door een stel gefrustreerde suicidale metalfreaks. En ja, ik doe er even hard aan mee hoor, want ik geef er geen **** om. Maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd waar het allemaal precies op slaat.

Terug
Naar boven