AndroidHealthClinic

Kim De Gelder heeft Zweedse aanbidster

En te denken dat die kl***zak mogelijk niet eens de gevangenis in moet. Dat zou dan internering worden, wat betekent dat hij niet schuldig wordt bevonden en ook geen straf krijgt. Dat is dan elke 6 maanden evaluatie met kans op vrijlating bij zogenaamd 'goed gedrag'.

Allemaal doodtrappen dit volk.

En te denken dat die kl***zak mogelijk niet eens de gevangenis in moet. Dat zou dan internering worden, wat betekent dat hij niet schuldig wordt bevonden en ook geen straf krijgt. Dat is dan elke 6 maanden evaluatie met kans op vrijlating bij zogenaamd 'goed gedrag'.

hoezo?:dunno:

Zijn verdediging maakt zich sterk dat hij gek is... cipiers hebben hem zien praten met zijn boterhammen.

stel dat hij ooit vrijkomt... hoe toegankelijk is hij dan voor het gewone volk? lijkt me dat er wel ergens eentje tussenzit die wel voor wat gerechtigheid wil zorgen:P

Gewoon vrijlaten en als schiefschijf gebruiken.

Haha nee man, internering is de HEL, hetgene waar elke gevange schrik van heeft, is een aparte afdeling op de gevangenis en je weet niet wanneer je vrijkomt, velen zitten er al 20, 30, 40 jaar.

Ik wens hem de internering zeker toe.
Idd kom je om de 6 maanden voor, maar kimmetje zal zo zijn leven wel vastzitten.

stel dat hij ooit vrijkomt... hoe toegankelijk is hij dan voor het gewone volk? lijkt me dat er wel ergens eentje tussenzit die wel voor wat gerechtigheid wil zorgen:P
Als de schizofreen vliegt in een delirium, en in onze wereld praat tegen zijn boterhammen, dan is de kans groot dat hij terecht komt in een instelling daar waar hij de liefdevolle aandacht krijgt die hij verdiend.
Lijkt mij sterk dat hij nog kans maakt op burgerschap. Kom op, hij heeft baby's aan stukken gesneden, en een heldhaftige heldin nieuwe geslachtsdelen aangebracht.

Haha nee man, internering is de HEL, hetgene waar elke gevange schrik van heeft, is een aparte afdeling op de gevangenis en je weet niet wanneer je vrijkomt, velen zitten er al 20, 30, 40 jaar.

Ik wens hem de internering zeker toe.
Idd kom je om de 6 maanden voor, maar kimmetje zal zo zijn leven wel vastzitten.
Wat jij vergeet is dat internering geen straf is en er dus ook geen periode van minimum opsluiting aan vast hangt. Men stelt dus dat de persoon totaal onschuldig is. Iedereen wil dit mannetje zien rotten in de cel, maar bij internering bestaat er een mogelijkheid dat hij 'geneest' en dus mogelijk toch weer in de samenleving komt. Waarom denk je dat zijn advocaat pleit voor internering? Zodat zijn cliënt er slechter vanaf komt? Tuurlijk niet, een advocaat wil juist de beste voorwaarden regelen voor zijn cliënt. Die psychiatrische instellingen zijn doorgaans een stuk aangenamer ingericht dan de slecht onderhouden gevangenissen.

Nu begrijp ik wel waarom jij gevangenen hebt horen zeggen dat internering slechter is, omdat ze weten dat de wachttijden voor internering lang zijn, en hun straf zo verlegt wordt. Maar in dit specifiek geval ligt dat anders, omdat hij sowieso lang zou moeten zitten.

Wat jij vergeet is dat internering geen straf is en er dus ook geen periode van minimum opsluiting aan vast hangt. Men stelt dus dat de persoon totaal onschuldig is. Iedereen wil dit mannetje zien rotten in de cel, maar bij internering bestaat er een mogelijkheid dat hij 'geneest' en dus mogelijk toch weer in de samenleving komt. Waarom denk je dat zijn advocaat pleit voor internering? Zodat zijn cliënt er slechter vanaf komt? Tuurlijk niet, een advocaat wil juist de beste voorwaarden regelen voor zijn cliënt. Die psychiatrische instellingen zijn doorgaans een stuk aangenamer ingericht dan de slecht onderhouden gevangenissen.

Nu begrijp ik wel waarom jij gevangenen hebt horen zeggen dat internering slechter is, omdat ze weten dat de wachttijden voor internering lang zijn, en hun straf zo verlegt wordt. Maar in dit specifiek geval ligt dat anders, omdat hij sowieso lang zou moeten zitten.
Helemaal niet, internering is juist de hel omdat ze je nooit willen vrijlaten, met internering komt hij ZEKER NIET vroeger vrij dan bij een andere straf.

Die advocaat wil gwn het beste voor zijn client, en dat is psychische behandeling krijgen, 99% van de gevallen probeerd een advocaat de interneting ten alle kosten te vermijden.

Wat is sowieso lang? De maximumstraf is 20 jaar, bij internering zit je GEMAKKELIJK 40 jaar of levenslang.

Ik kan het weten, want heb genoeg met geinterneerde jongens gepraat en andere gedetineerden die ze hebben willen interneren.

Laatst bewerkt:
Helemaal niet, internering is juist de hel omdat ze je nooit willen vrijlaten, met internering komt hij ZEKER NIET vroeger vrij dan bij een andere straf.

Die advocaat wil gwn het beste voor zijn client, en dat is psychische behandeling krijgen, 99% van de gevallen probeerd een advocaat de interneting ten alle kosten te vermijden.

Wat is sowieso lang? De maximumstraf is 20 jaar, bij internering zit je GEMAKKELIJK 40 jaar of levenslang.

Ik kan het weten, want heb genoeg met geinterneerde jongens gepraat en andere gedetineerden die ze hebben willen interneren.

is de maximumstraf op 4 moorden maar 20 jaar??? kom je er goedkoop vanaf:D

Ik kan het weten, want heb genoeg met geinterneerde jongens gepraat en andere gedeterneerden die ze hebben willen interneren.
Dit klopt niet. Er zijn ook gevallen die écht levenslang zitten (denk maar aan Dutroux). Het is een fabeltje dat levenslang in België niet écht levenslang is. Er bestaat wel degelijk een echte levenslang en die zou hij sowieso krijgen met wat hij gedaan heeft. Die krijgt hij dus niet sowieso als hij geïnterneerd wordt.

Jij hebt het over gevangenen die tot 20 jaar krijgen, ja die willen idd liever de celstraf krijgen.

In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, betekent levenslange opsluiting in België wel degelijk dat de veroordeelde levenslang kan worden opgesloten. Levenslange opsluiting is in België bijgevolg niet - zoals vaak wordt gesteld - gelijk aan 30 jaar. België kent evenwel geen vorm van levenslange opsluiting waarbij de veroordeelde niet om zijn voorwaardelijke invrijheidstelling kan verzoeken.

Ik was op de hoogte dat gevangenen levenslang opgesloten konden worden maar ik dacht dat dit gedaan werd via de internering, thx voor de info:D.

Zijn verdediging maakt zich sterk dat hij gek is... cipiers hebben hem zien praten met zijn boterhammen.

lol ik zag het ff voor me.

dus babies vermoorden is nog geen reden genoeg om aan te nemen dat er een steek los zit bij deze gast?

lol ik zag het ff voor me.

dus babies vermoorden is nog geen reden genoeg om aan te nemen dat er een steek los zit bij deze gast?
Het gaat erom of hij zich bewust was van wat hij deed, of in een soort trance was waarbij hij handelde vanuit een onbewuste, ongecontroleerde drang (bijvoorbeeld horen van stemmen die zeggen wat hij moet doen). Dat die gast niet normaal is is duidelijk.

Het gaat erom of hij zich bewust was van wat hij deed, of in een soort trance was waarbij hij handelde vanuit een onbewuste, ongecontroleerde drang (bijvoorbeeld horen van stemmen die zeggen wat hij moet doen). Dat die gast niet normaal is is duidelijk.

Ik snap wat je bedoelt maar ik vind ontoerekeningsvatbaarheid in zijn algmeenheid een vreemd begrip.
Iemand is gestoord maar hij kon er niks aan doen.. jaja zo ken ik er nog wel een paar.

Geef eens u definitie van 'gestoord' zijn, 'don nastee'

Geef eens u definitie van 'gestoord' zijn, 'don nastee'

Je snapt zelf dat dat een lastige vraag is om te beantwoorden 'Keito'.
Dan kan je je ook vragen wat 'normaal' gedrag is.
Is dat gedrag wat sociaal geaccepteerd is?
Er zijn hele volkstammen die andere culturen niet normaal vinden omdat hun gedrag niet in hun sociale patroon passen.
Dus de grens tussen gestoord en normaal is niet zo zwart wit,hetgeen je waarschijnlijk probeert duidelijk te maken met je vraag.
Maar als iemand om een niet te verantwoorden reden anderen schade toe brengt, zoals hier het geval is, lijkt de conclusie me duidelijk, niet?

Laatst bewerkt:
Maar als iemand om een niet te verantwoorden reden anderen schade toe brengt, zoals hier het geval is, lijkt de conclusie me duidelijk, niet?
Dus volgens u is dit de grens. Je hebt er toch een strikte scheiding erin aangebracht. :o

Als we aannemen dat hij een psychoot is, dan is zijn gedrag al zowiezo 'onverantwoord' voor mensen die geen zware psychotische eigenschappen hebben.

Laatst bewerkt:
mijn wtf momentje van de dag

Terug
Naar boven