AndroidHealthClinic

Klaar met rippetoe, wat nu?

xavier63

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
ey jongens,

ik heb nu 5 maanden rippetoe achter de rug, en het heeft me zeer goed geholpen met kracht en massa op te bouwen.
Maar hang nu een beetje vast met de gewichten, en het 3 x per week zwaar squatten is ook erg vermoeiend. Heb namelijk niet zoveel energie meer na het squatten.

Dus nu ben ik voor een nieuw trainingsschema aan het kijken, maar weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Ik zat te denken aan bill star, of een push/ pull / leg split of iets dergelijks.

Dus kom maar op met die suggesties!

Stats zijn:

sq 5x95 (x3!)
bp 5x65 (x3!)
dl 5x105
mp 5x50 (x3!)
row 5x60 (x3!)

woog eerst 66, na 1 maand al 70, en in de resterende 4 maanden weer 8 kilo aangekomen, weeg nu dus 78kg

het is trouwes 6,5 maand geleden dat ik was begonnen, maar heb maar 5 maanden daarvan getraint ( ivm ziekte, vakantie etc.) vandaar dat ik zeg '5maanden rippetoe'

Laatst bewerkt:
Was er niet een Rippetoe voor gevorderden na het rippetoe voor beginners programma ?

Ja dan moest je ipv 3 setjes 5 doen toch?

Voor 5 maanden trainen vind ik dat je nette stats hebt neergezet. Je kunt eens kijken in de stickies voor een ander trainingsschema. Als ik jou was zou ik eens een upper/lowerbody schema proberen.

Je kan ook nu een split schema gaan doen, wat je zelf wilt ;) Persoonlijk werkt een split schema goed bij mij.Wel gewoon de compounds erin houden.

• Topic Starter Topic Starter
thx voor de reacties!

dus bijvoorbeeld een 3day split:

1 borst/triceps
2 rug/biceps
3 benen/schouders

of toch nog maar een tijdje fullbody aanhouden?

Hangt er een beetje van af wat je doelen zijn ook. Ik ben met madcow/bill starr begonnen na rippetoe.

2 dingen;
schema is prima,
goed dat je het zo volhoud, keep it up!

thx man!:)

wat vinden jullie van dit schema? :

Workout 1
Deadlifts
T-Bar Rows / bb rows?
Wide grip pull-ups
Shrugs