MuscleMeat

klacht ingediend door mevrouw met hoofddoek

Bezoekers in dit topic

koetje

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
6.520
Waardering
1
Klacht wegens weigering om hoofddoek in Sint-Gillis
Een moslimvrouw uit Sint-Gillis die niet weerhouden werd als bijzitter omdat ze een hoofddoek droeg, heeft klacht ingediend. In verschillende Brusselse gemeenten waren er wel bijzitters met hoofddoeken, maar in Sint-Gillis mocht de 30-jarige Abida haar taak als bijzitter niet vervullen. De moslima arriveerde omstreeks 07.15 uur aan het stembureau. "Nog voor de voorzitster van het bureau had een gemeente-adviseur me al gevraagd om mijn sluier af te doen. Ik begreep niet waarom ik mijn principes opzij moest zetten. Temeer omdat ik moderne kledij draag", aldus Abida. De moslimvrouw dient een klacht in. (belga)




ach ach ach , integratie is toch een moeilijk iets .

doet me denken aan een turkse dame waar ik eens een gesprek mee gehad heb .
Die beweerde dat als ze een sollicitatiegesprek had , dat ze haar hoofddoek thuisliet en de brave mannen allemaal een hand schudde . werd ze aanvaardt ging ze de volgende dag werken met hoofddoek en weigerde mannen een hand te geven beetje sluw allemaal :roflol:

dit deed de lieve dame om herrie te schoppen op haar werk , na enkele dagen nam ze ontslag of melde ze zich ziek en werd op zulke sluwe manier gerust gelaten door de arbeidsinspectie
 
pff totalitaire regering hier :(
 
die hoofddoekrellen hebben we in nederland ook zat gehad.
op zich heb ik geen problemen met een hoofddoek, maar bij sommige functies kun je dat gewoon niet maken tegenover de mensen waarmee je werkt.
 
ja, wat zullen we er is van zeggen.
 
die hoofddoekrellen hebben we in nederland ook zat gehad.
op zich heb ik geen problemen met een hoofddoek, maar bij sommige functies kun je dat gewoon niet maken tegenover de mensen waarmee je werkt.

inderdaad..

op het gemeentehuis kan je niet verwachten dat iemand met burka jou gaat vertellen dat je niet meer mag lachen op de foto die voor je paspoort bedoelt is.

burka's dragen moet iedereen zelf weten, in je vrije tijd.. in de baas zijn tijd heb je gewoon te houden aan de regels van de organisatie. geen burka is geen burka.
 
inderdaad..

op het gemeentehuis kan je niet verwachten dat iemand met burka jou gaat vertellen dat je niet meer mag lachen op de foto die voor je paspoort bedoelt is.

burka's dragen moet iedereen zelf weten, in je vrije tijd.. in de baas zijn tijd heb je gewoon te houden aan de regels van de organisatie. geen burka is geen burka.

een hoofddoek is geen boerka he!
en wat kan mij het een **** schelen als er op de dienst" ijbewijzen " een vrouw met hoofddoek werkt? of ergens anders. daar heb ik echt geen last van. Zolang ze haar werk maar goed doet. dat zou de enige maatstaf moeten zijn , en niet haar kledij.
 
inderdaad..

op het gemeentehuis kan je niet verwachten dat iemand met burka jou gaat vertellen dat je niet meer mag lachen op de foto die voor je paspoort bedoelt is.

Er is een enorm verschil tussen hoofddoek en burka's. Ik vind dat een hoofddoek dragen moeten kunnen. Iedereen is vrij van te dragen wat hij wilt. We zagen ook niet als een non een hoofddoek draagt, of als 50 cent een bandana draagt toch?

Ik weet dat in sommige functies de hoofddoek moet achterwege gelaten worden, om professioneel over te komen. Maar in de meeste gevallen moet het kunnen.
 
Er is een enorm verschil tussen hoofddoek en burka's. Ik vind dat een hoofddoek dragen moeten kunnen. Iedereen is vrij van te dragen wat hij wilt. We zagen ook niet als een non een hoofddoek draagt, of als 50 cent een bandana draagt toch?

Ik weet dat in sommige functies de hoofddoek moet achterwege gelaten worden, om professioneel over te komen. Maar in de meeste gevallen moet het kunnen.
eindelijk eens iemand met gezond verstand.
 
Moslim vrouwen zijn nog grotere orthodoxen dan die mannen. Klootzakken tot en met, ik word misselijk van dit topic.
 
Moslim vrouwen zijn nog grotere orthodoxen dan die mannen. Klootzakken tot en met, ik word misselijk van dit topic.


Hé D. zie je die venster rechts van jou? Doe open en spring aub.
 
Heeft toch niks te maken met die hoofddoek,
maar met de scheiding van kerk en staat, je ziet ook geen enkele gemeente-beambte met een kruisje of een davidster (en als ze dat wel doen moeten ze boetes krijgen;))
Ik vind dat die hoofddoek af moet, niet omdat ik VOOR de scheiding van kerk en staat ben, maar wel omdat die er IS;)
Geen discriminatie, dus ook geen positieve;)
 
Heeft toch niks te maken met die hoofddoek,
maar met de scheiding van kerk en staat, je ziet ook geen enkele gemeente-beambte met een kruisje of een davidster (en als ze dat wel doen moeten ze boetes krijgen;))
Ik vind dat die hoofddoek af moet, niet omdat ik VOOR de scheiding van kerk en staat ben, maar wel omdat die er IS;)
Geen discriminatie, dus ook geen positieve;)

wat heeft die hoofddoek te maken met de scheiding van kerk en staat? Hier een definitie anders Scheiding van kerk en staat - Wikipedia

De hoofddoek heeft niets te maken met politiek, en bijzitters zijn ook niet gelinkt aan politiek ze worden willekeurig uitgepikt.

En oh ja, CD&V waarvoor staat die C denk je?
 
Heeft daar niks mee te maken... ze moet een ambtsfunctie uitoefenen, en dan is het verboden om je religieuze opinie openbaar te maken dmv merktekens, sieraden, enzo...
En een hoofddoek valt ook onder zaken die een religieuze waarde hebben, dus ook verboden in het uitoefenen van een ambt...
Dus scheiding van kerk en staat;)

Edit: en neem aub een ander avatar:rolleyes:
 
In moslim landen mogen vrouwen die bijv in een rechtbank werken ook geen hoofddoek dragen en zeker geen burka. (is mij duidelijk gemaakt in een praatprogramma enkele jaren geleden)
Maar in nederland mag natuurlijk alles ter discussie worden gesteld en daar maken ze gebruik van. Alleen doen wij dat weinig.
 
Heeft toch niks te maken met die hoofddoek,
maar met de scheiding van kerk en staat, je ziet ook geen enkele gemeente-beambte met een kruisje of een davidster (en als ze dat wel doen moeten ze boetes krijgen;))
Ik vind dat die hoofddoek af moet, niet omdat ik VOOR de scheiding van kerk en staat ben, maar wel omdat die er IS;)
Geen discriminatie, dus ook geen positieve;)
Scheiding tussen kerk en staat kwam er indertijd omdat men de invloed van de religie op het openbare leven wou beperken. men wou bijv niet meer dat de katholieke clerus geen invloed meer had in het bepalen van wie er welke belmangrijke post zou krijgen. Deze scheiding wil niet zeggen dat elke divesiteit in het publieke leven moet onderdrukt worden.
 
In moslim landen mogen vrouwen die bijv in een rechtbank werken ook geen hoofddoek dragen en zeker geen burka. (is mij duidelijk gemaakt in een praatprogramma enkele jaren geleden)
Maar in nederland mag natuurlijk alles ter discussie worden gesteld en daar maken ze gebruik van. Alleen doen wij dat weinig.


ten eerste, je uit kritiek op moslimlanden omdat ze geen vrijheid aan hun burgers geven en dan gebruik je ze als voorbeeld om hen ook hier beperkingen op te leggen.

Ten tweede, in de meeste moslimlanden mogen vrouwen wel degelijk een hoofddoek dragen in publieke functies. Ik heb dit niet gezien in een praatprogramma. Neen, ik heb het Midden-oosten bezocht, en heel Noord-afrika.
 
ten eerste, je uit kritiek op moslimlanden omdat ze geen vrijheid aan hun burgers geven en dan gebruik je ze als voorbeeld om hen ook hier beperkingen op te leggen.

Ten tweede, in de meeste moslimlanden mogen vrouwen wel degelijk een hoofddoek dragen in publieke functies. Ik heb dit niet gezien in een praatprogramma. Neen, ik heb het Midden-oosten bezocht, en heel Noord-afrika.
Jij vind jezelf wel een moraalridder he?
 
die hoofddoekrellen hebben we in nederland ook zat gehad.
op zich heb ik geen problemen met een hoofddoek, maar bij sommige functies kun je dat gewoon niet maken tegenover de mensen waarmee je werkt.

als patholoog-anatoom zullen de mensen waarmee je werkt in ieder geval niets te klagen hebben, wanneer je je beroep uitoefend met een hoofddoek/sluier!

:D

hier op Curacao hebben we er in ieder geval bijna geen last van, het is gewoon veel te warm voor een hoofddoek of sluier!
:p
 
ten eerste, je uit kritiek op moslimlanden omdat ze geen vrijheid aan hun burgers geven en dan gebruik je ze als voorbeeld om hen ook hier beperkingen op te leggen.

Ten tweede, in de meeste moslimlanden mogen vrouwen wel degelijk een hoofddoek dragen in publieke functies. Ik heb dit niet gezien in een praatprogramma. Neen, ik heb het Midden-oosten bezocht, en heel Noord-afrika.

Het eerste punt is wat mij betreft geen kritiek maar plausibel.(kunnen ze hier nog heel wat van leren)

Tweede punt daar kun je gelijk in hebben , daarom refereer ik naar het praat programma anders had ik wel gezegd dat ik het zeker weet. Maar die info van dit programma zal ook niet volledig uit de duim gezogen zijn (nova ofzo) andere soort praat programma's kijk ik niet. Dat iemand ergens geweest is wil niet direct zeggen dat ze dan expert zijn. Er zijn genoeg nederlanders die niets van ons rechtssysteem danwel zuiltjes politiek afweten
 
Back
Naar boven