Fitness Seller

klein vraagje

Zeeo

Novice
Waardering
0
ik heb even een klein vraagje..
ik doe altijd 3x per week trainen

maandag : borst buik en biceps

woensdag : rug schouders en triceps

vrijdag: borst buik en schouders.

maar nu zit ik te twijfelen of dat ik niet gewoon 2 spiergroepen per trainingsdag moet pakken. zodat ik niks dubbel doe in de week.
wat is beter?

3x per week 1 squat 1 press, 1 row

ik heb even een klein vraagje..
ik doe altijd 3x per week trainen

maandag : borst buik en biceps

woensdag : rug schouders en triceps

vrijdag: borst buik en schouders.

maar nu zit ik te twijfelen of dat ik niet gewoon 2 spiergroepen per trainingsdag moet pakken. zodat ik niks dubbel doe in de week.
wat is beter?

Ik denk dat jij dat zelf het beste aanvoelt, zodra je lekker vooruit gaat en niet door spierpijn in je training beperkt wordt o.i.d. zou ik het gewoon doen als je je daar beter bij voelt. Ikzelf geef de voorkeur aan alles maar 1 keer per week te trainen en af en toe een aantal weken sommige spiergroepen te dubbelen per week.
Zelf kreeg ik last van overtraining als ik dit langere tijd deed en had dan weer flinke rust nodig aleer ik weer een beetje op niveau kwam. Jij schijnt hier geen last van te hebben, tenminste dat maak ik niet uit je bericht op.
Ik zou zeggen doe wat je lekker vind, maar probeer beide methoden zeker eens uit, af en toe het ritme omgooien kan een mooie boost geven.

Succes!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat jij dat zelf het beste aanvoelt, zodra je lekker vooruit gaat en niet door spierpijn in je training beperkt wordt o.i.d. zou ik het gewoon doen als je je daar beter bij voelt. Ikzelf geef de voorkeur aan alles maar 1 keer per week te trainen en af en toe een aantal weken sommige spiergroepen te dubbelen per week.
Zelf kreeg ik last van overtraining als ik dit langere tijd deed en had dan weer flinke rust nodig aleer ik weer een beetje op niveau kwam. Jij schijnt hier geen last van te hebben, tenminste dat maak ik niet uit je bericht op.
Ik zou zeggen doe wat je lekker vind, maar probeer beide methoden zeker eens uit, af en toe het ritme omgooien kan een mooie boost geven.

Succes!

oke,
ik zal vanaf volgende week is paar weken mijn schema om gooien kijken wat dat voor resultaat geeft.
bedankt voor het advies

Is er een bepaalde reden voor dat je totaal je benen niet traint?

Is er een bepaalde reden voor dat je totaal je benen niet traint?

nou ik ben van plan om dat na de zomer weer te gaan doen.
omdat ik in de vakantie er gewoon goed uit wil zien zegmaar. en meeste mensen ( vrouwen ) kijken toch niet naar je benen ( vrouwen ) ;)
dus daarom stel ik dat nog paar maanden uit.

Gewoon die benen meetrainen nu, squat en deadlift zijn echt niet puur voor de benen je pakt er gewoon alles mee, dus ook je bovenlichaam zal er voordeel aan ondervinden. Je moet ergens beginnen.

na de vakantie ga ik beginnen.
heb ik ook weer wat meer tijd.
ik ben nu ook van plan om pot whey te kopen en creatine. wat zou ik hier samen ongeveer voor kwijt zijn? het hoefd niet het beste van het beste te zijn

nou ik ben van plan om dat na de zomer weer te gaan doen.
omdat ik in de vakantie er gewoon goed uit wil zien zegmaar. en meeste mensen ( vrouwen ) kijken toch niet naar je benen ( vrouwen ) ;)
dus daarom stel ik dat nog paar maanden uit.

Daar vergis je je lelijk in.

Als ik jou was zou ik benen gewoon erbij gaan pakken, omdat het de rest van je lichaam stimuleert om te groeien zoals ook Neilpryde zegt.
Als je 3x per week kan trainen:

1. Borst + triceps
2. Rug + biceps
3. Benen + schouders

Even heel simpel schemaatje dus. Je zal daar meer profijt van hebben dan van je huidige schema. Je zou het ook kunnen splitten in UB/LB, maar dat moet je zelf weten.

Daar vergis je je lelijk in.

Als ik jou was zou ik benen gewoon erbij gaan pakken, omdat het de rest van je lichaam stimuleert om te groeien zoals ook Neilpryde zegt.
Als je 3x per week kan trainen:

1. Borst + triceps
2. Rug + biceps
3. Benen + schouders

Even heel simpel schemaatje dus. Je zal daar meer profijt van hebben dan van je huidige schema. Je zou het ook kunnen splitten in UB/LB, maar dat moet je zelf weten.

hoeveel oefeningen pakken jullie gem voor je benen dan? en welke oefeningen? en wat bedoel je met UB/LB?
bedankt voor de informatie al

na de vakantie ga ik beginnen.
heb ik ook weer wat meer tijd.
ik ben nu ook van plan om pot whey te kopen en creatine. wat zou ik hier samen ongeveer voor kwijt zijn? het hoefd niet het beste van het beste te zijn

Trainen die benen verdomme! Ziet toch niet uit een getraind bovenlijf en dan dunne pootjes eronder. En zeg niet dat ze niet zo dun zijn want dat zijn ze wel als je ze niet traint! Zo. :)

hoeveel oefeningen pakken jullie gem voor je benen dan? en welke oefeningen? en wat bedoel je met UB/LB?
bedankt voor de informatie al

Voor de benen pak ik normaalgesproken 4 oefeningen, die ik elke beentraining afwissel, hoewel de squat er altijd bij zit. Denk dus aan lunges, leg extensions, leg curls, leg presses, calf raises, etcetera, etcetera.
UB = Upper Body, LB = Lower Body.

Benen trainen is ook erg belangrijk omdat het ongeveer de grootste spiergroep van het lichaam is. Sterkere benen zorgen voor een groei over heel het lichaam. Benen zeker niet achterwege laten dus ;-)

Ik train ongeveer zoals Jizza het omschreef:
1. borst + biceps
2. rug + triceps
3. schouders + benen

Als je een beginner bent moet je wel wat opletten met deadlift, laat je daarin best even begeleiden (om onnodige blessures te vermijden)

Terug
Naar boven