AndroidHealthClinic

KLIK.. raar vraagje cardio

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hallooowa mensen..

Ik heb een raar vraagje over cardio..

Voor mijn training doe ik 30 Min cardio (15 Hardlopen op 12.5 en 15 Min roeien hoge intensiteit) Alles bij elkaar een kleine 500 calorieen (Volgens apparaten)
als je hetzelfde patroon nu een jaar zou blijven volgen.. zou het dan nog steeds evenveel effect behouden dan dat je het voor het eerst deed? Qua afvallen en vet verliezen? Of MOET je dit opbouwen om dat in stand te houden?

rare vraag he!? :p

Hmz. Volgens mij gaat je lichaam hieraan gewend raken. Je bouwt een conditie op en die gaat er voor zorgen dat je minder vet en caloriën gaat verbranden. Je zal dus je grenzen moeten verlengen als je resultaat wilt blijven zien...

Volgens mij niet. Als je lichaam gewend is aan de oefening, dan gaat het toch minder moeite moete doen?

Ik wacht met ongeduld op een antwoord van een expert, misschien dat die verduidelijking kan brengen :-)

• Topic Starter Topic Starter
volgens ratchie niet denk ik..

• Topic Starter Topic Starter
haha toch een interesante vraag toch?

Van WIKI : De lichamelijke conditie bepaalt hoe fit iemand is. In de enge zin bedoelt men hiermee vaak het fysieke uithoudingsvermogen van iemand, met name de mogelijkheid om intensieve inspanningen lang vol te houden.

In een iets ruimere zin worden ook kracht, snelheid, lenigheid (soepelheid) en coördinatie van de spieren beschouwd.

Door de lichaamsspieren regelmatig te trainen door middel van sport of andere fysieke inspanningen wordt de conditie gunstig beïnvloed. De voordelen van een goede conditie zijn legio:

Men recupereert sneller na inspanningen
De kans op blessures bij sporten neemt af
Men heeft meer weerstand tegen ziektes
Het verlaagt de kans op hart- en vaatziekten
Het verhoogt stressbestendigheid

volgens mij blijft het aantel calorien dat je verbrand hetzelfde. Naarmate je meer traint neemt je uithoudingsvermogen toe, je spieren zijn beter doorbloedt en zijn beter instaat zuurstof op te nemen. Ook kunnen ze langer doorgaan voor te verzuren.

Je conditie gaat erop vooruit, maar het is volgens mij niet zo dat je naarmate je meer traint, minder gaat verbruiken..

beter doe je eerst kt en dan cardio. als je de intensiteit van de cardio niet omhoog gooit blijft volgens mij de calorieverbruik hetzelfde, ondanks het je een stuk minder moeite kost. het calorie-verbruik in rust blijft immers ook hetzelfde, het word zelf hoger als je meer spiermassa ontwikkelst.

Inderdaad, beste is eerst KT dan cardio. Verbruik blijft volgens mij ook hetzelfde.

Terug
Naar boven