MuscleMeat

knie problemen, kuur starten of niet? met onderzoek.

hope2gain

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m85
Massa
94kg
Vetpercentage
10%
Normaal was de planning dat ik binnen enkele weken een kuurtje ging doen test/NPP.
Nu ben ik een paar weken terug last beginnen krijgen in m'n knie.
Heb een echo laten doen en dit was het resultaat:

Lichte opzetting van de suprapatellaire recessus door intra-articulair vocht. De quadricepspees en patellapees zijn gaaf. Het mediale collaterale ligament is intact. Het ligamentum mediale patellae vertoont geen afwijkingen. De trochlea vertoont een onregelmatige osteochondrale aflijning aan de mediale zijde wat kan wijzen op chondromalacie.

Besluit:
Indirecte tekens van chondromalacia patellae met lichte hydrartrose. Geen ligamentaire of musculotendineuze afwijkingen. Een verdere oppuntstelling door middel van een MRI of artro-CT is aangewezen.

Pezen en dergelijke zijn ok, maar er zit een beetje vocht achter mijn knieschijf wat kan wijzen op een probleem met het kraakbeen. Morgen heb ik terug een afspraak met de huisarts.

Nu had ik gedacht om toch benen te trainen, maar geen (hack) squat.
Dus wel kuiten en achterkant benen (stiff legged deadlift) en glutes.
Misschien ook nog de leg extentions voor voorkant benen proberen maar weet niet of ik dit ga kunnen.

Kan ik dit doen tijdens een kuur of niet?
Ik zal hiermee wel iets achterstand op de benen oplopen, maar ik denk niet dat dit zichtbaar zal zijn.
Ik heb toch al vrij slanke benen, ook al train ik ze al meer dan 4 jaar non stop keihard (is iets genetisch).

Kan goed zijn dat je nooit nog fatsoendelijk je benen kan trainen. (was/is bij mij het geval) Dus kan je evengoed starten m.i

• Topic Starter Topic Starter
ale, jij geeft me goeie moed :-)

Hebben ze (of jij) enig idee van de oorzaak?

Ik heb toch al vrij slanke benen, ook al train ik ze al meer dan 4 jaar non stop keihard (is iets genetisch).

Lijkt me dan dat je in je kuur ze extra hard wilt aanpakken om ze, waar mogelijk, bij te trekken, niet om nog meer achterstand te creëren.

• Topic Starter Topic Starter
Hebben ze (of jij) enig idee van de oorzaak?

Ik verdenk 2 dingen:

1) ik train vrij zwaar op mijn benen, dus overbelasting sluit ik zeker niet uit.

2) een nieuwe kleine wagen die redelijk dicht tegen de grond staat. Het probleem zit in de knie waarmee ik uitstap. Misschien door kracht te zetten icm het draaien? Het probleem lijkt te zijn begonnen kort na de aanschaf van deze wagen.

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

Lijkt me dan dat je in je kuur ze extra hard wilt aanpakken om ze, waar mogelijk, bij te trekken, niet om nog meer achterstand te creëren.

Dat is ook een manier om het te bekijken natuurlijk.
Ik heb al enkele kuurtje gedaan en er zullen er wel nog volgen...
Ik denk ook dat enkel voorkant benen niet kan getraind worden, de rest wel.

Terug
Naar boven