AndroidHealthClinic

Koffie goed tegen kanker

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
koffie_697504d.jpg

AMSTERDAM -
Goed nieuws voor gestresste workaholics. Oostenrijkse onderzoekers concluderen dat het drinken van koffie goed is tegen kanker en hartziekten.

Uit een onderzoek van het Griffith Health Institute en de Universiteit van Wenen in Oostenrijk blijkt dat koffie stimulerend werkt bij de aanmaak van antioxidanten door de aanmaak van het Nrf2 gen. Antoxidanten beschermen de cellen in ons lichaam tegen chemicaliën en gifstoffen die kanker en ander ziekten veroorzaken.

''In de volgende fase van het onderzoek wordt onderzocht waarom het gen zo reageert op koffie en waarom sommige mensen een grotere opkikker van koffie krijgen dan anderen'', aldus professor Griffith. De onderzoekers hopen vervolgens te begrijpen welke bestandsdelen de aanmaak van antioxidanten bevorderen.

Telegraaf.nl

morgen komt er een onderzoek dat je van koffie kanker krijgt

die zal er overigens vast wel al zijn

Allemaal aan de koffie zou ik zo zeggen :lol:

Brb ff koffie scoren..

Mijn pa drinkt al 60 jaar niks anders dan koffie... Heeft nu voor de 3e keer kanker...

Vraag me weleens af in hoeverre je leefomstandigheden daadwerkelijk de kans op kanker kunnen verkleinen. Heb het idee dat het allemaal minimale verschillen zijn, je krijgt het of je krijgt het niet denk ik.

gelijk maar een liter koffie naar binnen gewerkt

Van wanneer is dit bericht, is toch al een heel oud onderzoek ?!

morgen komt er een onderzoek dat je van koffie kanker krijgt

die zal er overigens vast wel al zijn

Ben het een beetje beu van die lullige krantenknipsel steunend op één positief onderzoek. Ik heb al veeel stofjes de revue zien passeren, zogenaamde risicofactoren of suppressoren van kanker.
Wie dit niet met een korrel zout neemt, maar nu een liter koffie per dag begint te drinken is écht écht niet mee :D

groente en fruit is ook goed tegen kanker. Ik denk ik zeg het even.

Terug
Naar boven