AndroidHealthClinic

Kom ik te snel aan?

Sreppah

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Ik ga sinds 1 december naar de fitness, ik ben nu dus een maand bezig.
Ik doe lean gains, mijn eating window is 4-6 uur groot. Ik vast dus 18-20 uur.

In de maand december ben ik van 55.5 kg naar 57.5 kg gegaan, dus 2 kilo bijgekomen. Is dit teveel? Persoonlijk lijkt het mij niet alsof mijn vp erg omhoog is gegaan. Ik eet op rustdagen 2050 calorieën en op trainingsdagen 2400 calorieën.

Foto's: 1 december (links) en 1 januari (rechts)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zal mijn voedingsschema's ook posten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
2kilo in 1 maand? Neen, normaal zou je nu beginnergains moeten hebben.

Tenzij het 2 kilo spier is dan wel natuurlijk :D

als je net traint kan dat zeker.
gewoon zo doorgaan.

kijk over een maand nog eens wat er is gebeurd en trek dan pas je conclusie.

+1 voor wat hierboveng gezegd is geweest.

Maar ik vraag mij af of je wel zo veel bijkomt als je zo weinig eet(dit kan hoor). Maar vroeg mij dit af: weeg jij je altijd op hetzelfde moment? En nuchter (= 'sochtends na naar het toilet zijn gegaan)

Op jouw gewicht en als beginner is het misschien wat handiger om je eating window een paar uur langer te maken. In het begin is het nou eenmaal helemaal niet nodig om IF te gebruiken. Als je het zo prettig prettig vindt, kan je het natuurlijk gewoon blijven doen; ik zou toch adviseren om echt alles wat betreft voeding te leren voordat je bepaalde methodes gaat gebruiken. DIt voorkomt dat je dingen gaat doendie niet bij jouw lichaam passen. Maar ook hier geldt: ik weet niet hoeveel jij weet.
ALs antwoord op je vraag: 2kg in de eerste maand kan prima. Je bent ten meerete meer gaan eten waardoor je lichaam meer glycogeen en vocht vasthoudt, je lichaam leert te partitioneren en je kan zeker een kilootje of iets meer aankomen in spiermassa. Natuurlijk zit er ook wat vet tussen.

2 kg kan zeker en vast. In het begin vlieg je als het ware vooruit. Wat is je doel? Spiermassa bijkomen of je vetpercentage verlagen?

• Topic Starter Topic Starter

Maar ik vraag mij af of je wel zo veel bijkomt als je zo weinig eet(dit kan hoor). Maar vroeg mij dit af: weeg jij je altijd op hetzelfde moment? En nuchter (= 'sochtends na naar het toilet zijn gegaan)

De reden dat ik niet veel hoef te eten op rustdagen is dat het enige dat ik op die dagen doe op de schoolbanken zitten is, denk ik :p Ik weeg me inderdaad altijd 's ochtends net na het plassen, de foto's zijn eveneens op deze moment genomen.

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 16:55 ----------

Op jouw gewicht en als beginner is het misschien wat handiger om je eating window een paar uur langer te maken. In het begin is het nou eenmaal helemaal niet nodig om IF te gebruiken. Als je het zo prettig prettig vindt, kan je het natuurlijk gewoon blijven doen; ik zou toch adviseren om echt alles wat betreft voeding te leren voordat je bepaalde methodes gaat gebruiken. DIt voorkomt dat je dingen gaat doendie niet bij jouw lichaam passen. Maar ook hier geldt: ik weet niet hoeveel jij weet.
ALs antwoord op je vraag: 2kg in de eerste maand kan prima. Je bent ten meerete meer gaan eten waardoor je lichaam meer glycogeen en vocht vasthoudt, je lichaam leert te partitioneren en je kan zeker een kilootje of iets meer aankomen in spiermassa. Natuurlijk zit er ook wat vet tussen.

Ik doe Intermittent Fasting omdat ik gewoon graag grotere maaltijden eet :D
De reden dat mijn window vrij klein is, is dat ik na school pas begin te eten (ik kom om 17 uur thuis).

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 16:55 ----------

2 kg kan zeker en vast. In het begin vlieg je als het ware vooruit. Wat is je doel? Spiermassa bijkomen of je vetpercentage verlagen?

Spiermassa is momenteel mijn doel, zonder al te veel vet bij te komen.

Laatst bewerkt:
De reden dat ik niet veel hoef te eten op rustdagen is dat het enige dat ik op die dagen doe op de schoolbanken zitten is, denk ik :p Ik weeg me inderdaad altijd 's ochtends net na het plassen, de foto's zijn eveneens op deze moment genomen.

Spiermassa is momenteel mijn doel, zonder al te veel vet bij te komen.

Dan eet je wel vrij weinig lijkt me. Wat is je caloriebehoefte?

bij noobie gains zul je zelfs spiermassa aankomen al zit je in de cutting fase

Foto's zie ik niet en dat nooby gains er sowiso bijkomen is wel waar;). Maar de snelle stijging ligt ook wel eens aan de weeg momenten bij een "beginner" vandaar dat ik het even navroeg:D

Foto's zie ik niet en dat nooby gains er sowiso bijkomen is wel waar;). Maar de snelle stijging ligt ook wel eens aan de weeg momenten bij een "beginner" vandaar dat ik het even navroeg:D

De foto's zouden nu moeten werken :)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan eet je wel vrij weinig lijkt me. Wat is je caloriebehoefte?

Ik eet ongeveer 100 calorieën boven mijn behoefte momenteel. Maar vanaf zaterdag ga ik op traindagen nog wat meer toevoegen.

de berekening van je onderhoud is een indicatie.
je eet meer dan 100kcals boven behoefte anders was je geen 2kg aangekomen ;)

vocht

Probeer 0,2-0,4 kg per week aan te komen

de berekening van je onderhoud is een indicatie.
je eet meer dan 100kcals boven behoefte anders was je geen 2kg aangekomen ;)

Ik heb eigenlijk gewoon een voedingsschema gemaakt, en dan uitgeprobeerd of ik aankom. Als ik niet meer aankom voeg ik gewoon wat meer toe :)

Hallo,

Heb je eens gedacht om een één shake Massa gainer bij te voegen, heb dit persoonlijk gedaan, de eerste maand en was 10kilo bijgekomen, ik zat natuurlijk wel aan 2900kcals de dag :)

Waar maak je je druk om, zie eerst 80kg te raken, dan kun je altijd kijken wat je gaat doen. 3000Kcals heb zo sowieso nodig. gooi er wat extra pastasalade in en gerookte markeel. evt voor het slapen gaan 200/50ml ongezoete room door je 500g kwark

Hallo,

Heb je eens gedacht om een één shake Massa gainer bij te voegen, heb dit persoonlijk gedaan, de eerste maand en was 10kilo bijgekomen, ik zat natuurlijk wel aan 2900kcals de dag :)

Goh, ik zou niet weten waarom ik mass gainer nodig zou hebben. Als ik zou willen boef ik 4000 calorieën op een dag, alleen zal de meerderheid van mijn gains dan vet zijn...

Dan snap ik niet wat het probleem is, je bent in ondergewicht kan moeilijk bijkomen,
toch normaal? zorg ervoor dat je meer calorieen hebt en zorg dat je wat beweging en gaat trainen thats it

Terug
Naar boven