AndroidHealthClinic

kort vraagje..

RWD ecto

Competitive Bodybuilder
Waardering
53
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal, ik train nu bijna een jaar en kom vanaf 55kilo, ik heb nu bijna 20 kilo gegaind met een strak (voedings)schema waarbij ik alle spiergroepen in 4a5 keer per week trainen pak..

echter nu maak ik al een maandje of 2/3 geen echte progressie meer.. en was mijn vraag: zou het beter zijn om nu 2keer per week full body te trainen..

dus ma+di boven/onder(of voor/ achter) en do+vr boven/onder(of voor/ achter)?

ik heb het idee dat ik anders niet genoeg prikkeling/impulsen in mijn spieren krijg..

hebben jullie daar ervarig mee? Is het erg als ik dan doortrain terwijl ik spierpijn heb, ik train echt tot mijn max/spierfalen. graag tips en ervaringen..

eeuhm ik zou op MA,WO en VRIJ gaan trainen en dan een rippetoe schema nemen. Maar bdoel je progressie qwua kracht of spiermassa?

echter nu maak ik al een maandje of 2/3 geen echte progressie meer.. en was mijn vraag: zou het beter zijn om nu 2keer per week full body te trainen..

dus ma+di boven/onder(of voor/ achter) en do+vr boven/onder(of voor/ achter)?
Sinds waneer wordt een fullbody gesplit in boven/onder of voor/achter?

Full = volledig
Body = lichaam

De basis voor een fullbody:
- een UB push (bench varianten, dips varianten, MP varianten)
- een UB pull (row varianten, chin's, pull-up's)
- een LB compound (squat varianten, deadlift varianten)

ma-wo-vr fullbody workout van 5-6 oefeningen per keer werkt bij mij prima.

Kort antwoord..

Fullbody;)

• Topic Starter Topic Starter
hm, ja dan bedoel ik 2 keer per week een 2daags spilt schema..

en ik kom geen massa meer aan januari 73kg en nu 1kg meer..???.. kracht is wel vooruit gegaan laatste tijd (ondanks korte blessure en herstelperiode (januari-februari)) maar niet noemenswaardig..

ik heb mijn voedingsschemaal aangepast en hoger in de koolhydraten zodat ik meer kcal per dag binnen krijg..

heb nu even de search fucntie gebruikt op rippetoe, dit is inderdaad wat ik in gedachte had..

ik ga volgende week dergelijk schema starten, even dit weekend uitvogelen welke oefeningen!

iig,
ma-A di-B en do-A vr-B

heb nu even de search fucntie gebruikt op rippetoe, dit is inderdaad wat ik in gedachte had..

ik ga volgende week dergelijk schema starten, even dit weekend uitvogelen welke oefeningen!

iig,
ma-A di-B en do-A vr-B[/B]

Als je tippetoe gaat doen mag je geen 2 dagen achterelkaar trainen en dus ook geen 4 keer per week trainen, dan is het geen rippetoe meer

Welk schema gebruik je nu dan?

Welk schema gebruik je nu dan?

ik verdeel nu alles over een week

ma borst triceps
di benen
wo rug
do buik + cardio
vr schouderd biceps

zo ongeveer, het is niet altijd in die volgorde, maar ik zorg wel dat ik niet bepaalde spiergroepen achter elkaar pak

oke, rippetoe is dus om de dag. k, ik ga beginnen een schema te maken, kijken wat lekker gaat

Thnx voor alle reacties iig!

Ik zou benen en rug niet na elkaar doen.

Ligt eraan hoe zwaar je trained. In een split schema zou ik ze niet bij elkaar gooien, het zijn de twee grootste spiergroepen.

Gewoon lekker fullbody knallen met zware compounds 3x p.w. zoals hierboven al staat vermeld.

Terug
Naar boven