XXL Nutrition

Korte zomer-cut

Ano_1992_64

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
19
Ik twijfel al een lange tijd of ik in de zomer een bulk of cut kuur ga doen..

En aangezien ik nog altijd vrij goed vooruitga imo, ga ik een korte cut kuur doen met tren a en test p..

Ik heb alleen nog nooit gecut, de vraag is dan eigenlijk hoeveel kilo zou je per week moeten verliezen?

Natural is dit 0,5 per week, kan je met een 6-8 weken kuur meer verliezen of moet je ook van 0,5kilo uitgaan?

Laatst bewerkt:
Reken zelf uit 8w x 0,5kg = 4kg
4kg verliezen is geen 5% vet zakken

beter verlies je helemaal geen gewicht en wordt je wel droger ;) als je te snel veel gewicht verliest zou ik maar wat meer rijst eten .

Nee maar de vraag is dan ook of je meer dan 0,5 mag verliezen?

Tuurlijk kan dat maar als je niet aan de gear zit dan kun je er vrij zeker van zien dat je behalve vet ook spiermassa verliest. 0.5 kilo vet per week is namelijk al een tekort van 642 kcal die je per dag moet verbranden. Voor meer vetverlies moet je ofwel je cardio flink opschroeven of flink minder eten. Beide opties zijn katabool van aard.

• Topic Starter Topic Starter
beter verlies je helemaal geen gewicht en wordt je wel droger ;) als je te snel veel gewicht verliest zou ik maar wat meer rijst eten .

Oke, dus hoeveel onder mijn behoefte raad je aan, of had jij een andere manier in gedachten?

@billtom, daarom dat ik wil cutten op gear, mijn vp is vrij hoog, 15% en wil toch voor de zomer een harde look krijgen, en dan verder clean bulken en zorgen dat ik niet teveel vet bijkom, heb mij eig wat teveel laten gaan..

Edit: @ alle anabolenhandelaars, pm's worden gereport, ga iemand anders lastig met je fake overpriced gear, ty!

Je kunt beginnen met 500kcal onder onderhoud en vanuit daar uitzoeken wat voor jou werkt.

Ik weet niet hoe jij op 500 onder onderhoud reageert. Je kan het als begin pakken en dan bijstellen.

Ik ben geen ervaringsdeskundige maar lijkt me dat je op die hoeveelheid toch nog massa kunt pakken niet?

je moet gewoon ergens beginnen en inderdaad elke week vet meten en op de weegschaal gaan staan , als je niet droger wordt of je verliest gewicht pas je je dieet aan !

Terug
Naar boven