Fitness Seller

koude voeten

Santoz

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
het heeft niet rechtstreeks met bodybuilding te maken en het klinkt waarschijnlijk belachelijk maar ik heb er soms echt heel snel last van

mn voeten en handen vatten direct kou tegenover de rest van mn lichaam..
's avonds geraak ik vaak niet in slaap door koude voeten, met als gevolg dat ik 's winters vaak met een soort opgewarmde kersenpittenzak ga slapen
ook op skivakantie ben ik vaak de eerste die over bevrozen voeten zeurt :) enzovoort
iemand hier nog last van? wat zijn oorzaken hiervan??

misschien oplossingen die het probleem (structureel) aanpakken, dus geen dingen als "dikkere sokken dragen dude!" (want dat doen we al) ;)

Ik heb ook altijd last van koude handen, voeten en neus...

Draag wel bijna altijd sokken in bed dat is voor mij tot nu toe de beste oplossing.

Een elektrische deken kan misschien ook helpen.. Maar zelf vind ik dat niet fijn.

electrische deken is voor oude mensen :) !!! Bij iedereen is het zo dat de uiteinden van het lichaam sneller afkoelen, that's a fact! De een is gewoon een ergere kou kleun dan de andere, kan je weinig aan doen. Ik neem niet aan dat je veel rookt? dat kan ook een oorzaak zijn.

Heb er ook last van, heb dierenpantoffels aangeschaft :p
Heb wel eens gehoord dat het duidt op een bepaald tekort ofzo van iets in je lichaam als je 'uiteinden' koud zijn. Wat hier van waar is weet ik ook niet.

Vernauwing van je kleine bloedvaten.

Kan erfelijk zijn, dan is er niet veel aan te doen.

Soms ook een gevolg van verkeerde lifestyle, w.o. veel roken of veelvuldig gebruik van cocaine. Maar dat zal het in jouw geval niet zijn.

2hard2die zei:
Soms ook een gevolg van verkeerde lifestyle, w.o. veel roken of veelvuldig gebruik van cocaine. Maar dat zal het in jouw geval niet zijn.

Check die avatar nog maar eens goed dan :D

• Topic Starter Topic Starter
2hard2die zei:
Vernauwing van je kleine bloedvaten.

Kan erfelijk zijn, dan is er niet veel aan te doen.

ik denk inderdaad dat het erfelijk is, mn pa heeft er ook wel vaker last van gehad
en wat betreft lifestyle, ik rook of snuif niet dus dat kan het idd niet zijn ;)

Grijpwijk zei:
Check die avatar nog maar eens goed dan

LOL :cool: nooit gedacht dat koude voeten een rechtstreekse link zouden gaan vormen met mn avatar :D

Look

Ooit al eens geprobeerd om Look in pilletjesvorm te nemen ?
Helpt voor snellere en betere doorbloeding, want dat is je probleem.

Ook niet met 2 pilletjes proberen hé. Om echt resultaat te hebben met natuurlijke middelene moet je grote hoeveelheden gebruiken.
Zeg maar 3-4 pilletjes 4x daags.

Wat ook werkt is een alg die combu heet en de schildklier stimuleert, omdat ze een enorme hoeveelheid jodium bevat.

is het proberen waard! :)

Het is een vrouwenkwaal. Vrouwen hebben ook altijd last van koude voeten. Dus om het probleem op te lossen zou ik meer testo in je kont spuiten :thumbs:

;)

benchMarc zei:
Het is een vrouwenkwaal. Vrouwen hebben ook altijd last van koude voeten. Dus om het probleem op te lossen zou ik meer testo in je kont spuiten :thumbs:

;)

het moet niet gekker worden :D

slechte doorbloeding, b3 hielp mij..en het is dus geen vrouwenkwaal

Slechte doorbloeding yup..kan ook zijn dat je te weinig eet.. van te weinig eten gaat je stofwisseling ook omlaag.

Nu het kouder is, merk ik dat het etenstijd is geworden aan het koud worden van mijn handen.
Het rare bij jou is dat je vrij veel eiwitten eet, dus dat zou al voor veel temp verhoging moeten zorgen..

In ieder geval: ik neem ginkgo voor een betere doorbloeding en ik merk het echt als ik het een tijdje achterwege laat. Naar wat ik begrepen heb, schijnt de ginkgo van PharmaNord (zo'n luxe groen doosje met gouden randjes) het beste te zijn.

Voor ik ging low-carben was het zo extreem dat ik tot in de zomer een slaapzak aan had.. nu ben ik degene die mijn vriendje warm houdt in bed. Het kan verkeren.
Echter... zodra hij weer gaat trainen is hij de kachel... dus training heeft er veel mee te maken. Ik merk dat ik er beter aan doe om niet langer dan 1 dag niet te trainen.. in feite zou het nog beter zijn om 6 uit 7 dagen te trainen: 3-4x per week KT en 2-3x per week cardio op een aparte dag.. momenteel combineer ik deze 2 op 1 dag..

Zie ook: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=28185

Naverbranding van KT: gemiddeld 6% over 24 uur
Naverbranding (interval)cardio: gemiddeld 7% over 48 uur.
Ergo: intervalcardio zorgt 48 uur lang voor een verhoogde stofwisseling!

Psssst vrouwen zijn notoir slechte eters en extreme lijnsters...als ze meer zouden eten en vooral meer eiwitten, zouden ze niet zulke koude voeten hebben.

Visolie en kokosvet verhogen trouwens ook je stofwisseling.
Vermijd qua KH alle geraffineerde KH en zo mogelijk ook granen, muv roggebrood en havermout. Granen verlagen ook je stofwisselingssnelheid.

Ik heb altijd snel koude voeten en handen en neus.. mhmm al mijn uiteinden zijn snel afgekoeld.. Maar ik eet toch werkelijk erg goed en best wel wat voor een dame.. en ik train ook af en toe... En heb ook een tijd vanalles geprobeerd waaronder ook Ginko.. maar bij mij verdween het niet...

Mijn zus heeft het ook. :cool:

Zelf heb ik er geen last van.

Probeer anders eens meer vis te eten ipv kip Purple! Neem anders in ieder geval eens visoliecapsules of levertraan, al denk ik dat als je geen vis lust al helemaal geen levertraan kan binnenhouden.. Lijnzaad(olie) kan ook helpen, maar werkt niet zo voortreffelijk als visolie.

Ik eet geen visolie of zvis.. ik lust het niet maar ik ben tot nu toe elkke keer dat ik vis heb geprobeerd ziek geworden...

Je kan gewoon visoliecapsules slikken.. daar proef je niks van!

Zou eigenlijk verplicht in ieders dieet moeten zitten of je nu bulkt of cut: visolie .. neem zelf levertraan omwille van de kosten... eigenlijk onzin want ik kan nu ik zelf importeer er veel goedkoper aankomen.. maar ja.. ons ben zuunig.

Gaat niet alleen om hoe het smaakt. Ik wordt ziek van vis..

Maar heb een tijdje lijdzaadolie geprobeerd.. kan me niet herinneren dat ik toen minder last had van koud voeten.

En verplichte.. nou ja het is niet van levensbelang.

Terug
Naar boven