XXL Nutrition

Krachtverlies

ruytinx

Novice
Waardering
0
Hallo , even in t kort ,ik volg dbb al een hele tijd , heb wel nog niet veel gepost , niet veel tijd door veel te heffen ;) wel alles gevolgd ,
maar t is wel tijd dat ik nu wat begin te posten , beschik toch over een zestal jaar ervaring nu dus..... , vooraleerst ik kom vrij snel aan , en ben gestart met bb toen ik 102 kg woog met 28% vet , afgevallen naar 77kg en 8% vet en sta nu op 82kg met 15% , ik ben 1m82 groot ,
nu heb ik het volgende probleem , ik eet nu sinds een maand terug heel proper en train 3 keer per week full body ,
ondanks dit alles bouw ik vrij weinig massa op en verlies ik aan kracht ?? bankdrukken zakt ipv. stijgt , mijn voedingsschema is als volgt ,

08,00u - 100 gr havermout 50gr brinta 300ml magere melk en 1scoop WHEY
10,00u - 200 gr magere yochurt 2 stukken fruit erdoor
12,00u - 4 sneden volkoren met 100 gr kipfilet en een rauwe paprika
15,00u - Whey shake met water gemaakt voor het trainen (1scoop)
16,30u - Whey shake met water gemaakt en 1 appel direkt na training (1 scoop)
18,00u - 125 gr gekookte rijst of pasta met 150 gegrilde kip of kalkoen of ter afwisseling burgers gegrild van mager rundsgehakt ,of zalm, 300 gr wortelen of broccoli gekookt
20,00u - 200gr magere kwark en 30gr notenmengeling of tonijn in eigen nat (1blik )met anannas schijven (natuur)
22,00u - shake met 1 scoop whey en water

ik drink tussen 2 en vier liter water per dag , twee blikjes cola licht , en twee koffies ,

voor zover ik denk is mijn voeding toch ok ? of eet ik te weinig ?
ik kom wel vrij snel vet aan rond mijn middel en op de borst , dus qua Kh. moet ik denk ik wel oppassen , ik twijfel gewoon of ik met dit schema kracht en massa kan opbouwen en tamelijk droog blijven , jullie gedacht ?
PS. train ze !:D

ff een sneller reactie, kijk na mn vergadering nog wel ff

wissen de maaltijden van 20.00 en 22.00 om, snelle eiwitten over dat en langzamen voor het slapen gaan!

Hallo , even in t kort ,ik volg dbb al een hele tijd , heb wel nog niet veel gepost , niet veel tijd door veel te heffen ;) wel alles gevolgd ,
maar t is wel tijd dat ik nu wat begin te posten , beschik toch over een zestal jaar ervaring nu dus..... , vooraleerst ik kom vrij snel aan , en ben gestart met bb toen ik 102 kg woog met 28% vet , afgevallen naar 77kg en 8% vet en sta nu op 82kg met 15% , Is dit niet een beetje vreemd, 77 kg met 8% vet betekent 6,16 kg vet. 82 kg met 15% vet betekent 12.3 kg vet. In principe ben je dus alleen vet aangekomen?ik ben 1m82 groot ,
nu heb ik het volgende probleem , ik eet nu sinds een maand terug heel proper en train 3 keer per week full body ,
ondanks dit alles bouw ik vrij weinig massa op en verlies ik aan kracht ?? bankdrukken zakt ipv. stijgt , mijn voedingsschema is als volgt ,
Omdat je, net als ik, een trage stofwisseling hebt, zal ik de kh verlagen tot alleen bij je ontbijt en rond je training en je eiwitten en (goede) vetten verhogen, iets van:

08,00u - 100 gr havermout 50gr brinta 300ml magere melk en 1scoop WHEYwel erg veel kh hoor maar goed, een lekker vol ontbijt. 1scoop whey = 25 gram?, probeer hier 40 van te maken+fruit
10,00u - 200 gr magere yochurt 2 stukken fruit erdoorik zou sowieso (als je het neemt) yogurt vervangen door kwark, maar dit pas nemen voordat je gaat slapen. Je kunt hier bijvoorbeeld 200 gram koolvis/200 gram biefstuk/200 gram kipfilet +100 gram groente nemen. Fruit alleen pakken bij je ontbijt of na je training
12,00u - 4 sneden volkoren met 100 gr kipfilet en een rauwe paprikaik zou die 4 boterhammen naar 15:00 verschuiven(voordat je gaat trainen) en deze maaltijd 150 gram tonijn + 50 gram noten + rauwe paprika +wat eitjes
15,00u - Whey shake met water gemaakt voor het trainen (1scoop)zoals gezegd hier de boterhammen met 100 gr kip toevoegen
16,30u - Whey shake met water gemaakt en 1 appel direkt na training (1 scoop)
18,00u - 125 gr gekookte rijst of pasta met 150 200 gram gegrilde kip of kalkoen of ter afwisseling burgers gegrild van mager rundsgehakt ,of zalm, 300 gr wortelen of broccoli gekookt
20,00u - 200gr magere kwark en 30gr notenmengeling of tonijn in eigen nat (1blik )met anannas schijven (natuur)ananas weglaten (direct of voor training nemen)
22,00u - shake met 1 scoop whey en water shake eruit, 300 gram kwark erin!

ik drink tussen 2 en vier liter water per dag , twee blikjes cola licht , en twee koffies ,

voor zover ik denk is mijn voeding toch ok ? of eet ik te weinig ?
ik kom wel vrij snel vet aan rond mijn middel en op de borst , dus qua Kh. moet ik denk ik wel oppassen , ik twijfel gewoon of ik met dit schema kracht en massa kan opbouwen en tamelijk droog blijven , jullie gedacht ?
PS. train ze !:D

ik denk dat zoiets je wel zal helpen...

trouwnes, tel je kcal en eiwitten,kh en vetten eens op, dat geeft een beter beeld!

Ik zie al dat Adriaan zich alweer de moeite heeft genomen om je schema aan te passen!!

ach tsja, tijdens het afstuderen met al die getalletjes (wiskunde), geeft me dit net de afwisseling om zo;n dag van 10 uur vol te maken :D

• Topic Starter Topic Starter
thanx

ja idd , hij heeft ruim de moeite gedaan om te switchen ,heb idd een trage stofwisseling ja , zal het zo eens een tijdje aanhouden , qua verdeling zit ik op ,
Kh - 60
E - 30
V - 10

nog even ter info , wat bedoel je met eitjes ? volledige of enkel de eiwitten ?
Alvast bedankt , Karma volgt ! ;)
Train ze !

zou wat meer vet nemen. 10% is best weinig
hou 40/40/20 aan ongeveer

Ik zou zelfs voor 50/20/30 gaan maar das mijn mening (ten minste ik ga er goed op, word aardig droog, zorg wel dat die 30% vet uit goede vetten bestaat, zoals noten, zalm etc!). Ik zou van die eitjes alleen het eiwit nemen en misschien 1 eidooier.

re

ja kan ik ook proberen , uiteraard de dagen ( drie keer per week ) dat ik zalm of koolvis eet zit ik hoger in de goede vetten en als ik iets meer noten eet zal ik daar wel op uitkomen , mct olie heb ik ook staan maar nog niet gebruikt , worden de goede vetten dan totaal niet als lichaamsvet opgeslagen ?
Ok voor de eieren ! greetz en thnx

re

Ps 20 eiwitten is dat niet wat weinig ?

Nouja, je moet geen 100 visolie caps slikken, het wordt alleen opgeslagen als body fat als je teveel kcal neemt. Je moet gewoon een goede verhouding zoeken en daar MOET vet in, dus kan je beter gezonde vetten nemen dan die vieze vetten. Btw, het houdt je gewrichten soepel (indirect) + hormoonspiegel op pijl en tal van andere dingen. Dus het je moet het vet zodanig in je dieet zetten zodat je precies op het goeie kcal komt

Als je eieren voor de eiwitten neemt moet je de dooier niet weggooien hoor.
Dat is 40% van al het eiwit dat in het ei zit.

Maar er zullen ook wel andere dingen in de dooier zitten....

re

komt in orde ! zal resultaat posten ;) Thankx

Terug
Naar boven