MuscleMeat

Kramp linker kuit tijdens het slapen?

arcane

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
81kg
Vetpercentage
18%
Ik heb de laatste maand wel 3 keer gehad dat ik wakker werd midden in de nacht met hevige pijn in mijn linker kuit. Dit gaat meestal vanzelf weer weg na 10-20 seconden maar als je dan in de ochtend weer wakker word voel je meteen spierpijn in je kuit. Meestal voel je dit de rest van de dag ook nog. Door dit heb ik al 2 keer mijn kuiten over moeten slaan door de pijn. En de pijn die je voelt midden in de nacht is echt de ergste pijn die ik ooit heb gehad. Weet iemand misschien wat dit is of wat je er aan kan doen?

amputeren

• Topic Starter Topic Starter
Oh het schijnt een combinatie te zijn van verkeerde voeding en verkeerd slapen waardoor je spier geen zuurstof krijgt. Toch benieuwd of andere mensen hier ook last van hebben?

I know dat feel

Er zijn volgens mij heel veel oorzaken van kramp te bedenken, maar niet overal kan je wat aan doen. Slaaphouding is moeilijk bewust te veranderen, want dan slaap je :P

Mijn mma trainer adviseerde mij altijd om genoeg te drinken en zorgen dat je genoeg zout binnen krijgt.
Op verschillende bronnen op internet vind ik dat uitdroging in combinatie met overtraining een belangrijke oorzaak kan zijn.
Als je meer dan genoeg vocht en zout binnen krijgt en niet overmatig belast, dan kun je ook proberen meer magnesium binnen te krijgen, dat schijnt ook te werken (eet een banaan).

Heb zelf ook een tijdje last van gehad, maar werd meestal net wakker voordat kramp er echt in slaat, dan trok ik snel mijn voet naar me toe om mijn kuit op te rekken, dan was het meteen over. Nu geen last meer van, opgelost door meer water te drinken (liever een keer uit bed op te pissen dan met een krampaanval) en door mijn kuiten flink te rekken voor ik ging slapen.

Terug
Naar boven