MuscleMeat

Krav Maga docu

Die is idd vet,

vooral als je zelf ook op Masada mountain gestaan hebt :D

Fight quest krav maga is ook wel aardig

nice, ga ik straks helemaal bekijken als ik meer tijd heb.

Zonde van je tijd. Ik heb het één jaar gedaan, maar uiteindelijk leer je niet echt vechten. Gewoon knallen met MMA/Freefight.

Zonde van je tijd. Ik heb het één jaar gedaan, maar uiteindelijk leer je niet echt vechten. Gewoon knallen met MMA/Freefight.

Volgens mij leer je verdedigen... Er zit verschil in een vechtsport of verdedigingssport imo.
Mij spreekt de eenvoud en doeltreffendheid juist erg aan!

Bedankt voor de filmpjes btw.. Binnenkort ff kijken!

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij leer je verdedigen... Er zit verschil in een vechtsport of verdedigingssport imo.
Mij spreekt de eenvoud en doeltreffendheid juist erg aan!

Bedankt voor de filmpjes btw.. Binnenkort ff kijken!
Inderdaad vind het ook niet keihard knallen,verwachtte ik ook niet van Krav Maga,maar wel interessant om te bekijken. En als het mij al boeit (alles verveeld vlug) dan vind ik het wel best ok om hier te posten hehe. En thx!;)

je avatar is logo van IKMF toch ?

Klopt ja. Toen ik Krav deed heb ik het geupload.

Krav is zeker handig en effectief, maar je moet niet denken dat je leert vechten. Je leert meer ontsnappen uit sommige situaties. Het is meer een aanvulling voor je bagage.

Ga maar eens een potje sparren met iemand die Krav heeft gedaan. Techniek en tactiek ziet er niet uit. Vaak komen ze recht op je af (rennen). Wil je echt leren vechten moet je op een vechtsport. Krav is een verdedigingssysteem.

Al moet ik wel zeggen dat tegenwoordig veel Krav scholen ook meer op het sparren beginnen te focussen. Vaak moet je hier dan nog eens extra voor betalen.

Heb ook Krav Maga gedaan. Heb er goede dingen en slechte dingen uit gevonden.

goed
- je leert omgaan met stress-situaties
- je moves zijn intuitief en onthou je gemakkelijk omdat ze gedrilld worden

slecht
- geen grondgevecht
- tegen iemand die goed kan vechten en judo/boks/mma beheerst zal je gedomineerd worden, een dronkaard zal je met gemak verslaan.
- messen ontwapenen is echt bullshit en levensgevaarlijk

krav is een goede aanvulling als je mma doet, gewoon voor dat zelfverdedigen

Ben ik mee eens. Is wel leuk voor wat extra conditie enzo, maar verder is het wel een beetje overrated :/

jaja

goed
- je leert omgaan met stress-situaties Klopt
Klopt omdat ze langzaam in je natuurlijke reflex komen

slecht
- geen grondgevecht Klopt
- tegen iemand die goed kan vechten en judo/boks/mma beheerst zal je gedomineerd worden, een dronkaard zal je met gemak verslaan.
BULLSHIT voor geen meter ik weet niet waar jij krav doet maar ik doe het nu bijna 2 jaar me broer is instructeur dus ik krijg vaak dingen wat sneller mee.
als je iemand heb die goed krav kan en iemand die goed mma kan ja ? ja als je dan MMA gaat doen verlies je omdat er regels zijn ga je zonder regels vechten ( de momenten dat het echt uit maakt wat je doet) dan wint de persoon die krav maga doet

Ook hier moet ik echt wat op zeggen want hier klopt ook niks van
als je bij het KMG zit of IKMF krijg je de goede technieken om jezelf te verdedigen zit je bij krav maga worldwide dan ben je gewoon al een mong**l dat je daar zit.
ik kan nu een mes ontwapenen zonder gestoken te worden.
getest met van de shock knives

goed
- je leert omgaan met stress-situaties Klopt
Klopt omdat ze langzaam in je natuurlijke reflex komen

slecht
- geen grondgevecht Klopt
BULLSHIT voor geen meter ik weet niet waar jij krav doet maar ik doe het nu bijna 2 jaar me broer is instructeur dus ik krijg vaak dingen wat sneller mee.
als je iemand heb die goed krav kan en iemand die goed mma kan ja ? ja als je dan MMA gaat doen verlies je omdat er regels zijn ga je zonder regels vechten ( de momenten dat het echt uit maakt wat je doet) dan wint de persoon die krav maga doet

Ook hier moet ik echt wat op zeggen want hier klopt ook niks van
als je bij het KMG zit of IKMF krijg je de goede technieken om jezelf te verdedigen zit je bij krav maga worldwide dan ben je gewoon al een mong**l dat je daar zit.
ik kan nu een mes ontwapenen zonder gestoken te worden.
getest met van de shock knives

---------- Post toegevoegd Sat 1 Sep 2012 om 20:34 ----------

Ben ik mee eens. Is wel leuk voor wat extra conditie enzo, maar verder is het wel een beetje overrated :/

en daarom gebruik de csi/fbi/begint de politie er mee/ de focking Mossad/Shayetet 13 om een wat beteren conditie te krijgen -.- jongens toch.

Eerst research dan je bek open doen

Shayetet 13 staat op nr3 van world best special forces wonder why that is.

1 fact. waarom denk je dat er geen wedstrijden zijn ? omdat je iemand helemaal de t*ring in trapt binnen 10 seconden als je het goed doet

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vind altijd zo leuk als mensen dit zeggen: iemand die goed kan vechten en judo/boks/mma beheerst zal je gedomineerd worden

Je kan ten eerste zelf verdegins sport en vecht sport niet vergelijken,
ten tweede, er is niet een betere vecht sport. het gaat er om hoe goed je het zelf beheerst

@ grimlock 2009

Dat hele verhaal over de Mossad etc. weet iedereen die aan Krav heeft gedaan. Daar hoef je geen research voor gedaan te hebben.

1. Die elite forces doen niet alleen aan Krav Maga. Daarnaast is de Krav Maga die je in Europa aangeboden krijgt niet vergelijkbaar met militaire Krav Maga in Israël.
2. Een MMA vechter weet ook dat hij je in je kruis kan trappen.

@ Sebastiaan

Je kunt beide ook niet vergelijken, maar als je goed wil leren vechten kan dat niet met Krav. Je zegt het zelf, het is geen vechtsport. Krav Maga goed beheersen maakt je dus geen goede vechter.

1. Die elite forces doen niet alleen aan Krav Maga. Daarnaast is de Krav Maga die je in Europa aangeboden krijgt niet vergelijkbaar met militaire Krav Maga in Israël.
2. Een MMA vechter weet ook dat hij je in je kruis kan trappen.
De MMA die ze hier in rotterdam aanbieden is dezelfde school waar de mariniers heengaan (marine zit tevens in rotterdam). Het enige verschil is dat het gewone publiek bepaalde instant-kill technieken niet mag leren. Voor de rest komt het op hetzelfde neer hoor. Nederlandse special forces staan trouwens hoog aangeschreven, dus het lijkt me sterk dat de Israel elites hier leagues boven zouden zitten.
En een mma vechter kan misschien wel beseffen dat er op straat geen regels zijn, maar de vlugge automatische reactie van een krav maga of wing chun beoefenaar heeft hij niet. Deze zal altijd sneller en efficienter voor de zwakke plekken gaan.

Laatst bewerkt:
De MMA die ze hier in rotterdam aanbieden is dezelfde school waar de mariniers heengaan (marine zit tevens in rotterdam). Het enige verschil is dat het gewone publiek bepaalde instant-kill technieken niet mag leren. Voor de rest komt het op hetzelfde neer hoor. Nederlandse special forces staan trouwens hoog aangeschreven, dus het lijkt me sterk dat de Israel elites hier leagues boven zouden zitten.
En een mma vechter kan misschien wel beseffen dat er op straat geen regels zijn, maar de vlugge automatische reactie van een krav maga of wing chun beoefenaar heeft hij niet. Deze zal altijd sneller en efficienter voor de zwakke plekken gaan.

Die instant kill technieken zijn juist de sterke kanten van Krav Maga. Als je dat weglaat, heb je geen Krav Maga meer maar een verdedigingssysteem dat je overal in Nederland kunt volgen.

Zo geheimzinnig zijn die instant kill technieken trouwens niet. Je kunt iemand op z'n gezicht slaan en je handen breken, of je slaat op zijn keel gevolgd met een trap op z'n kruis natuurlijk.

krav maga zou ik ook wel willen doen maar helaas weinig aanbod in mijn omgeving...

Is krav maga dan hetzelfde als close combat?

Terug
Naar boven