MuscleMeat

Krav Maga docu

Human weapon:eek: ALLES afgekeken, top program!

Krav maga is leuk voor mensen met een goed gevoel voor humor. Op straat ga je echt niet je technieken kunnen bovenhalen.
Je hebt meer kans op winnen als je gewoon op boksen gaat.

lol, bij krav maga leer je juist de makkelijkste technieken om een aanvaller zo snel mogelijk uit te schakelen, de meest effectieve manier voor op straat dus.

lol, bij krav maga leer je juist de makkelijkste technieken om een aanvaller zo snel mogelijk uit te schakelen, de meest effectieve manier voor op straat dus.

Sure, dus bij krav maga leer je een hele serie stoten te blokkeren? Alsook een lowkick te incasseren? Ghost kicks? Roundhouse?

Elke mma'r in mn club neemt hier iedereen die krav maga doet. Garantie.

Wat is een ghost kick?

doen alsof je trapt maar het niet doet. Ik heb lang op boksen/kickboksen gezeten en ik flinch geeneens op zoiets :laugh: gewoon incasseren die hap

Korte jab geven om te misleiden en tegelijk trappen richting scheenbeen.
lol 90% van de mensen kan dat niet eens.
En als je toch tegen een getrainde vechter staat ben je waarschijnlijk ook te langzaam om ze af te weren.

Alleen hoe vaak kom je tegenover een getrainde vechter te staan? Als je slim genoeg bent lok je zelf niks uit. En mma vechters weten zichzelf meestal ook wel te beheersen.

Maar goed als jij het niet nuttig vind doe je toch geen krav maga? Niemand die je het verplicht.

Sure, dus bij krav maga leer je een hele serie stoten te blokkeren? Alsook een lowkick te incasseren? Ghost kicks? Roundhouse?

Wat bedoel je met ''iedereen hier'' ?

Je kijkt teveel films als je denkt dat dat op 'straat' word gebruikt

Mensen vergeten vaak waar Krav Maga eigenlijk voor ontwikkeld is. Het is met name voor militairen zo geschikt omdat die feitelijk maar weinig aan (zelf)verdediging doen. Zo vaak hebben ze het dan ook niet nodig... Om mensen in korte tijd te leren incasseren en toch doorgaan (uitdelen) is Krav Maga uitermate geschikt. Maar voor de gemiddelde persoon is het als zelfverdediging minder geschikt lijkt me. Dat special forces iets trainen wil niet zeggen dat het gelijk het summum van vechtsport is...

@ grimlock 2009

Dat hele verhaal over de Mossad etc. weet iedereen die aan Krav heeft gedaan. Daar hoef je geen research voor gedaan te hebben.

1. Die elite forces doen niet alleen aan Krav Maga. Daarnaast is de Krav Maga die je in Europa aangeboden krijgt niet vergelijkbaar met militaire Krav Maga in Israël.
2. Een MMA vechter weet ook dat hij je in je kruis kan trappen.

@ Sebastiaan

Je kunt beide ook niet vergelijken, maar als je goed wil leren vechten kan dat niet met Krav. Je zegt het zelf, het is geen vechtsport. Krav Maga goed beheersen maakt je dus geen goede vechter.

1. Nee niet als je ver weg van de source zit echter valt het IKNM onder israel en als je er voor zorgt dat je close bij de source blijft kan je al heel wat meer dan dat je bij een sportschol fight club krav maga gaat doen

2. ja tuurlijk dat kan iedereen toch maar een mma vechter zal ik stress toch overswitchen naar de mma waar het verboden is om naar het kruis te gaan iemand die onder stress staat en goed krav kan niet

Ik krijg het ook in mijn opleiding bij het Korps Mariniers!

kan close combat zijn ja :) soms veel mensen in een kleine ruimte

die docus daarboven zien er heel leuk uit, en da zou ik ook wel willen doen ma als ge dan na belgie kijk dan is da toch ma een grote teleurstelling.

http://www.youtube.com/watch?v=_EzPGyPAH_Q

wa een arrogant volk, en ik zen is gaan zien na zo een training in het echt is da nog triestiger.

echt jammer

Terug
Naar boven