XXL Nutrition

kreeft

Ano_43562

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
13%
Ik vroeg me af of kreeft wel gezond is? Want nu eet ik regelmatig een kreeftje in het weekend maar men vader zegt dat er iets slechts inzit voor de cholesterol? Het zijn gekookte kreeften ik denk persoonlijk dat het heel gezond is :rolleyes:

Laatst bewerkt:
lekker eten die kreeften

Je papa weet niets... eten die handel..

Kreeften zijn inderdaad rijk aan cholesterol... in hoeverre dat slecht is valt over te discusieren, maar dietair cholesterol heeft slechts een heel zijdelingse relatie met hoge cholesterol-waardes.

Wat is trouwens "vergekookt" ?

kant en klare cholesterol in voeding doet er haast niet toe
het verzadidge vet is wat ervoor kan zorgen (icm weinig beweging) dat je slechte cholesterol omhoog gaat.
dus gewoon eten, ook gewoon eieren eten, niet jezelf bang laten maken door onwetenden

• Topic Starter Topic Starter
ok yah lekker vreten die handel :D

Ik zou het ook gewoon eten, als ik niet misselijk werd bij het idee dat zo'n beest levend gekookt wordt.
Echt zo stom dat ik een keer op tv heb gezien hoe dat gaat. Ik kan geen kreeft eten zonder dat gillende beest voor me te zien :(

Ik zou het ook gewoon eten, als ik niet misselijk werd bij het idee dat zo'n beest levend gekookt wordt.
Echt zo stom dat ik een keer op tv heb gezien hoe dat gaat. Ik kan geen kreeft eten zonder dat gillende beest voor me te zien :(

Haha, ik werk in de horeca :)

zielig als die beesten binnenkomen en dan gekookt worden jah
helemaal sneu is het als die beesten ziek worden, dan vreten ze zichzelf op
komt er aan alle kanten wit schuim/pus uit die beesten

Haha, ik werk in de horeca :)

zielig als die beesten binnenkomen en dan gekookt worden jah
helemaal sneu is het als die beesten ziek worden, dan vreten ze zichzelf op
komt er aan alle kanten wit schuim/pus uit die beesten

ja lekker, jammer dat ze geen neg. karma meer hebben

• Topic Starter Topic Starter
hoe kan je dat wit schuim voorkomen alsje ze kookt :s? want ik keek en zag er een klein beetje uitkomen

kk fatsig

whahah in japan heb je kreeften die kunnen gillen ( soort geluid via hun maag ofzo ) en die voeren ze eerst dronken, echt zielig, op discovery gezien whaha.

Ja dat heb ik dus ook gezien...
Volgens mij gillen alle kreeften. Alleen ze hebben manieren gevonden waardoor kreeften niet meer kunnen gillen. Ze hebben dus wel de pijn van het levend gekookt worden, alleen kunnen ze die niet uiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat heb ik dus ook gezien...
Volgens mij gillen alle kreeften. Alleen ze hebben manieren gevonden waardoor kreeften niet meer kunnen gillen. Ze hebben dus wel de pijn van het levend gekookt worden, alleen kunnen ze die niet uiten.

NO SHIT shirlock!

Terug
Naar boven