AndroidHealthClinic

kreeg absulut geen b12 mee van de arts (nl)

jayarade

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
12%
ik ben van weekend na antwerpe gegaan om wat b12 te halen maar ik heb maar 13 breek ampules dus das niet genoeg..nu ging ik naar me huisarts toe om te vragen of ik het via heb kon krijgen op recept want tg astig telkens na antwerpen te gaan.

nu kreeg ik een preek over dat hij het weigerde en dat het letterlyk totaaal geen zin had om het te nemen omdat het tg niet werkt. hy was er helemaal van overtuigd dat er geen enkele studie is die heeeft bewezen dat b 12 om de dag zetten of elke dag enig merkbaar nut. zyn mening is dat teveel aan vitamines je het er gewoon uit pist dus ook die b12.

alles wat je eet is meer als voldoende en 1 stuk appel vond hy al goed voor vitamine e en c..

ik kan egt helemaal niks met zyn informatie en heb nogsteeds dus houte kaak..

myn vraag is dus.. weet iemand of er degelyk onderzoeken zyn gedaan en uiteraard naar gebruikers ervaring met en zonder b12.
is het de moeite waard om het te nemen vooral om de eetlust te vergroten?

zo ja.. hoe moet ik het zien wat betreft het gebuik ervan. 1mcg ed of eod.
wat ik zo snel op zn scherm las was om de 3 dagen.. hy was ook van overtuigd dat het in buik vet totaal onmogelyk was om te doen moest persee in de spier.. ging hy het na lezen zy hy ohw het kan wel maar het zou tg geen nut hebben :S

grts

k*thuisartsen! ze weten overal maar een klein beetje van:mad:
ik gebruikte een 0,6 x 25mm spuit en prikte in mijn bovenbeen om de dag.
eetlust niet veel van gemerkt, wel van energie
en als je googled op b12 inject krijg je veel onderzoeken

• Topic Starter Topic Starter
ik gaat ff google. ik zelf doe het als ik begin gewoon in me buik vet om de dag

vitamine b zit toch in multivatamine?

ja tuurlyk maar niet in zn hoeveelheid als met injects.

wie weet of teveel aan b 12 gewoon word gebruikt of weg gepist

Een deel word opgeslagen door de lever en achteraf afgegeven aan het lichaam.

Derest pis je wel uit gok ik.
Er is sowieso geen probleem bekend dat een teveel aan b-12 tot problemen kan leiden.

snap gewoon niet dat die arts begon te zeiken gelyk.. over dat ik niet evoegd was om te prikken in de spier en in me buik vet en weet k het allemaal maar waarom insuline patienten het wel mochten zonder 'papieren' mochten wist hy weer niet egt waardeloos zn figuur

wat voor voordeel heb je van die spuitjes dan? lijkt me sterk dat je vitamines vergoed worden bij de dokter.

Ik had voor 12euro

10 injects
10 spuiten
10naalden
Een potje ontsmettingsalcohol

Kerel achter de toog was gewoon vriendelijk en stelde geen vragen.

Zit nu in men 5de dag.
Weet niet zeker of ik al iets hoor te voelen.
Soms met vlagen voel ik me wel energierijk.

Allemaal klootzakken die huisartsen! :rolleyes:

Ik had voor 12euro

10 injects
10 spuiten
10naalden
Een potje ontsmettingsalcohol

Kerel achter de toog was gewoon vriendelijk en stelde geen vragen.

Zit nu in men 5de dag.
Weet niet zeker of ik al iets hoor te voelen.
Soms met vlagen voel ik me wel energierijk.

dat heb ik ook wel is!

B12 sla je op in je lichaam een teveel plas je uit net als met alle wateroplosbare vitaminen.
Om gewening te voorkomen kun je B12 het beste in cycli gebruiken. Zo benut je het hoogste rendement.
Orale inname heeft niet het zelfde effect, omdat voor de opname van B12 intrinsieke factor nodig is (een stofje in je darmen). Omdat veel mensen hiervan niet voldoende hebben kan een B12 tekort ontstaan, suppletie met injecties of methylB12 zuigtabletten zorgen ervoor dat je B12depots weer aangevuld worden.

Allemaal klootzakken die huisartsen! :rolleyes:

Huisartsen worden over het algemeen bijgeschoold door de farmaceutische industrie, die heeft geen belangen bij suppletie.
Mensen kunnen beter een chronish tekort oplopen en dan ziek worden dan valt er tenminste iets te behandelen.
De meeste artsen wijzen dit daarom ook af en geloven heilig in de medicatie die door de belanghebbende gepushed worden bij de nascholing.
Mensen worden immer ziek door een tekort aan medicatie en niet door gebrekkige voeding.
Een combinatie van kennis over voeding, suppletie en uiteindelijk medicatie zou uiteindelijk meer rendement halen en kosten besparen, maar dan lopen de farmaceuten miljarden mis. Dus dat gebeurt niet.
Lang leven de macht van de farmaceuten en de domme politiek die dit toelaten. (hmm op welke manier zouden we de zorgkosten flink kunnen reduceren?)

B12 sla je op in je lichaam een teveel plas je uit net als met alle wateroplosbare vitaminen.
Om gewening te voorkomen kun je B12 het beste in cycli gebruiken. Zo benut je het hoogste rendement.
Orale inname heeft niet het zelfde effect, omdat voor de opname van B12 intrinsieke factor nodig is (een stofje in je darmen). Omdat veel mensen hiervan niet voldoende hebben kan een B12 tekort ontstaan, suppletie met injecties of methylB12 zuigtabletten zorgen ervoor dat je B12depots weer aangevuld worden.

Inject mogen we niet verkopen maar die zuigtabletten hebben we wel..

waarom zou de huisarts zo maar b12 gaan voorschrijven, als je gewoon gezond bent en een normaal gewicht hebt....ja huisartsen zijn klootzakken, net als agenten, de brandweer, ambulancepersoneel en noem maar op.

waarom zou de huisarts zo maar b12 gaan voorschrijven, als je gewoon gezond bent en een normaal gewicht hebt....ja huisartsen zijn klootzakken, net als agenten, de brandweer, ambulancepersoneel en noem maar op.

merk ik enige vorm van problemen op?

je moet gewoon zeggen dat je geen vlees eet.
Dat je tot nu toe altijd pillen naam.
Maar je mede vrienden vegetariers echt aanraden dit te proberen.

Terug
Naar boven