AndroidHealthClinic

kreeg absulut geen b12 mee van de arts (nl)

nu kreeg ik een preek over dat hij het weigerde en dat het letterlyk totaaal geen zin had om het te nemen omdat het tg niet werkt. hy was er helemaal van overtuigd dat er geen enkele studie is die heeeft bewezen dat b 12 om de dag zetten of elke dag enig merkbaar nut. zyn mening is dat teveel aan vitamines je het er gewoon uit pist dus ook die b12.
Kun jij studies tonen/tegendeel bewijzen?

ik heb echt mijn twijvels bij methylB12. Zou het zeker waarderen als iemand mbv studies kan aantonen dat ze idd een significant voordeel hebben. Heb hier en daar vaak gelezen sublinguaal opnemen van normale B12 niet mogelijk is of nihil is omdat de molecuul veel te groot is voor absorbtie. MethylB12 molecuul is alleen nog groter.

Verder erg lastig idd voor mensen die steeds via duitsland of belgie dit moeten doen. Ik zou in eerste instantie of zorgen dat je in een keer een shitload mee krijgt. Gewoon even de situatie uitleggen dat je ver moet rijden etc en anders rijden 2 vrienden nog even mee en hopelijk met een beetje geluk kan je zo genoeg mee krijgen voor zeker 1 jaar. Zo niet dan zou ik 50 of 100ml vials proberen te bestellen op internet via vetshops.

Je kunt B12 depot ook gewoon bij een duitse online apotheker kopen, duur is het niet.

maar die arts heeft wel gelijk als hij beweert dat B12 eod spuiten geen enkele zin heeft. is enkel op de prikborden van bb'ers dat je dit gelul vindt. B12 om de week of om de twee weken is veel meer dan genoeg. Zelfs mensen met ernstige B12 tekort nemen hoogstens 1 injectie per week in het begin. daarna worden dat onderhoudsdosissen om de paar weken. B12 wordt wel in de lever opgeslagen terwijl het toch een B vitamine is.

maar die arts heeft wel gelijk als hij beweert dat B12 eod spuiten geen enkele zin heeft. is enkel op de prikborden van bb'ers dat je dit gelul vindt. B12 om de week of om de twee weken is veel meer dan genoeg. Zelfs mensen met ernstige B12 tekort nemen hoogstens 1 injectie per week in het begin. daarna worden dat onderhoudsdosissen om de paar weken. B12 wordt wel in de lever opgeslagen terwijl het toch een B vitamine is.

Zeer juist,na 2weken eod 1ampul b12 had ik een bloedtest laten doen en waarde was 1200,was ongeveer 1000 teveel en die werd gewoon weer uitgeplast volgens mijn doc,
1 per week is zeker genoeg,ik deed ze in buikvet

Oja,hier kan je gewoon zoveel je er wil meekrijgen hoor,wel op voorhand bestellen want meestal hebben ze maar 1 of 2 doosjes

Mensen met colitus ulserosa of de ziekte van crohn die last hebben van moeheidsklachten worden getest of ze voldoende b12 in hun bloed hebben, wanneer ze dit niet hebben krijgen ze 1 keer per week een injectie met b12. Ik denk dat wanneer je voldoende eet en goed eet (zal jij vast wel doen!) dat het overbodig is.

in mijn multivit zat 12000% adh vit b12 en mijn pis was al fluogeel. is dat echt niet genoeg al?

Terug
Naar boven