AndroidHealthClinic

Kun je dit met Vista?

Wel cool, sommige dingen zijn een betje voor de show, maar andere lijken me zeker ook handig.

Als het zoveel beter is dan windows waarom kent bijna niemand het dan? Waarom gebruikt zo goed als niemand het? Ik bedoel, het is de eerste keer dat ik ervan hoor, mag dan wel een noob zijn op gebied van linux maar ik draai toch ook al een tijdje mee met pc en internet. Als Linux Ubuntu zo geweldig is en zoveel beter dan Windows dan mogen ze wel een andere marketing/pr guy aannemen want de huidige bakt er iig niet veel van. Bijna iedereen gebruikt windows, en waarschijnlijk om een reden: windows is een vaste waarde, de laatste versies (XP/Vista) zijn heel stabiel en vlot om mee te werken. Wellicht is Windows ook veel compatibeler mbt software, etc. Die grafische dingen zijn leuk, maar echt veel heb je er niet aan, mensen willen goede software die stabiel is en zuinig met geheugen. De indruk die ik krijg van Ubuntu: leuk voor Linux freaks, maar wat moet de gewone gebruiker ermee? Mij boeien die special effects iig bitter weinig.

Linux word vooral veel gebruikt voor OS op servers, en het word echt veel gebruikt hoor, en dat is omdat linux veel stabieler is.

Voor de gewone gebruiker is Linux niet echt gemakkelijk dit omdat werken met de 'console' eigenlijk een must is. Xp is dus veel gebruiksvriendelijker.

Misschien omdat Windows over het algemeen bij een nieuwe pc wordt geleverd ?

Ik zou zeggen download voor de gein eens een Ubuntu cd. Of sterker nog, laat hem gratis thuis bezorgen! (neem maar eens een kijkje op hun site)

En wat moet de gewone gebruiker hiermee ? Het is gratis en je kunt bijna alles wat je ook op Windows kunt. Een echt gewone gebruiker redt zich met Ubuntu in ieder geval wel. Het is net zo gemakkelijk als Windows in zekere zin. (via het startmenu programma's starten e.d.) En het biedt een heleboel gratis software die je zonder al te veel moeite kunt installeren.

Waarom 549 euro neertellen als je voor niks een evenwaardig besturingssysteem kunt draaien ? Wil je geen special effects dan installeer je Beryl niet, simpel toch ?

Zeker niet net zo gemakkelijk.

Linux word vooral veel gebruikt voor OS op servers, en het word echt veel gebruikt hoor, en dat is omdat linux veel stabieler is.

Voor de gewone gebruiker is Linux niet echt gemakkelijk dit omdat werken met de 'console' eigenlijk een must is. Xp is dus veel gebruiksvriendelijker.
Lol dat linux voor servers gebruikt wordt weet ik ook al jaren, en dat het daarvoor ideaal is ook. Ik had het over hun pc OS, Ubuntu dus.

Als het 100% compatible was zou ik zo overstappen, gewoon voor de nieuwsgierigheid, lijkt me leuk. Maar als de helft van m'n zooi er al niet op draait nee bedankt.

Daarvoor dient VMware of microsoft virtual pc 2007 (gratis te downen), dan kun je naar hartelust experimenteren met andere besturingssystemen en crap...

Ah nu komt de aap uit de mouw: Ubuntu is dus vergeleken met XP gebruiksonvriendelijk! Ik wist het wel, Windows wordt niet voor niets nog steeds geprefereerd. Moet ergens vandaan komen.

Terug
Naar boven