Fitness Seller

Kwaliteit slaap

Ik zit zelf altijd 's avonds achter de computer. Ik heb laatst F.lux geinstalleerd, en ik slaap een stuk beter. Het is een simpel programmaatje dat op de achtergrond draait, en 's avonds het scherm dimt. Als ik het programma nu uitzet merk ik pas hoe fel zo'n computerscherm 's avonds is, dat kan niet goed voor je ogen zijn.

Let wel op dat je je locatie en verlichting instelt, anders werkt het programma niet goed.

Ik zit zelf altijd 's avonds achter de computer. Ik heb laatst F.lux geinstalleerd, en ik slaap een stuk beter. Het is een simpel programmaatje dat op de achtergrond draait, en 's avonds het scherm dimt. Als ik het programma nu uitzet merk ik pas hoe fel zo'n computerscherm 's avonds is, dat kan niet goed voor je ogen zijn.

Let wel op dat je je locatie en verlichting instelt, anders werkt het programma niet goed.

Nice programmatje! Je merkt indd dat je beeldscherm veel licht straalt. Zou best eens een goede oplossing kunnen zijn voor sommigen. :)

heb ik dus ook.. fuu

Heb op internet gelezen dat het niet zo best is voordat je gaat slapen te computeren.

als je een half uur voor het slapen gaat gaat computeren of tv gaat kijken, slaap je onrustiger dan warneer je een half uur een boek ofzo leest

zo zei de dokter tegen mij :D

eerste 10 sec wennen, maar daarna is t wel chill :o

Laatst bewerkt:
denk dat dat voor elke persoon anders is , is maar wat je gewent bent , in vakanties slaap ik langer maar duurd het net zo lang dat ik fit ben als wanneer ik naar school / werk ga ..

http://www.sleepyti.me/

Sinds ik deze site gebruik, word ik een stuk fitter wakker.

Je slaap bestaat uit cycles van diepe en lichte slaap. Deze site rekent dan uit zodat je in je lichte slaap wordt gewekt.

Goede sites zie ik voorbij komen, zelf ken ik die sites niet.
Ik wordt de laatste tijd ook moe wakker en merk dat daardoor je spieren ook niet echt uitgerust zijn. Ik zit nu ook wel vaak achter de laptop. Misschien dat als ik daar minder achter zit dat ik dan fitter uit mijn bed kom. Ook omdat je ogen veel te voortduren krijgt door al die schermen. Ook gelijk een tip voor TS.

Denk dat het wel normaal is dat je na een training erg moe bent, heb ik ook. Maar het is idd beter om gewoon fatsoenlijke tijd, dus 8-9 uurtjes slaap max op te staan. Ik wordt anders heel erg gaar en de hele dag erg moe. Maar echt gaar, ja ligt eraan hoe je slaapt. Ze zeggen dat als je ff kwartier leest of puzzel doet je al stukke rustiger wordt

Een heet bad van zo'n 10 minuten voordat je gaat slapen = heerlijk slapen, althans bij mij. Door zo'n heet bad ontspan je echt helemaal, heerlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Een heet bad van zo'n 10 minuten voordat je gaat slapen = heerlijk slapen, althans bij mij. Door zo'n heet bad ontspan je echt helemaal, heerlijk.

gaat een beetje moeilijk met een douche!:o
Maar ik weet dat het heel chill is, op vakantie zit ik er soms ook een uur in:D
Ik slaap trouwens met warm weer beter (natuurlijk niet te warm)

Onregelmatig slaappatroon kan ook de oorzaak zijn, ik slaap de ene nacht 10 uur, de andere nacht 5 uur, ik slaap echt ontzettend slecht. Maar zit momenteel niet echt in de situatie dat ik een regelmatig slaap patroon heb.

Nou dit werkt zeker weten niet voor iedereen!

Als ik een paar uur extra slaapt (Zo'n 10 a 11 uur) dan word ik wakker me GIGANTISCHE koppijn, net zo'n koppijn als die je krijgt als je te lang niet hebt geslapen..
Dus dit gaat zeker niet op voor iedereen.. En als ik langer slaap kan ik alleen maar minder goed presteren.

Let op! Niet voor iedereen, bedoel ik dus mee dat het goed kan zijn dat het bij anderen wel helpt (Om enige bashing te voorkomen eh ;))

Als je een chick hebt , eerst keihard nken die shit en dan slapen als een roos .

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Als ik een paar uur extra slaapt (Zo'n 10 a 11 uur) dan word ik wakker me GIGANTISCHE koppijn, net zo'n koppijn als die je krijgt als je te lang niet hebt geslapen..
Dus dit gaat zeker niet op voor iedereen.. En als ik langer slaap kan ik alleen maar minder goed presteren.

Let op! Niet voor iedereen, bedoel ik dus mee dat het goed kan zijn dat het bij anderen wel helpt (Om enige bashing te voorkomen eh ;))
Whuuut he says !
:exactly:

Klopt helemaal.
Gemiddeld is 8 uur voldoende voor 90 % van de nederlanders.
Daarnaast slaapt 10 % iets langer of korter.
Topsporters; slapen vaak meer. 8 uur per nacht en een uur of soms nog iets meer overdag.
Dit omdat je tijdens je slaap voor 80% hersteld.
Overige 20% komt voor rekening van voeding en beweging.

Terug
Naar boven