MuscleMeat

L-Tryptofaan

Waarom neem je dan niet gewoon tabletten?

Voor je gemoedstoestand is het trouwens niet altijd gunstig. Ikzelf wordt er juist slechter van.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom neem je dan niet gewoon tabletten?

Khad een keertje een potje van die tabletjes gekocht. Ik deed voor het eerst het potje open toen ik knetterstoned thuis kwam. Ik draaide het dopje van mijn flesje af en wilde een pilletje pakken. In dezelfde hand waarmee ik het pilletje wou pakken had ik het flesje in mijn hand. Hierdoor goot ik mijn flesje leeg in het potje. :S Dat potje kon ik dus weggooien :o Omdat ik whey nodig had en No Explode wou hebben, heb ik dit ook maar erbij besteld.

Voor je gemoedstoestand is het trouwens niet altijd gunstig. Ikzelf wordt er juist slechter van.

Vreemd, serotonine zorgt toch voor blijheid ofzo?

Ja, een gelijkmatige en regelmatige afgifte en opname van serotonine wel ja.

Maar in mijn hoofd werkt het niet zo en komt het door L-trypto juist nog meer in de war.

Voor een ander zal het wellicht werken. Maar voor mij werkt het juist averechts.
Ik hou het wel bij lexapro en seroquel. :thumbup:

ik gebruik het nu ook net een maandje volgens mij.
voor het slapen gaan mieter ik het zo achterover (met water dan)
en dan nog 3 grote slokken eracheraan en weg. proef je niks meer van.

het werkt wel goed moet ik zeggen :zzz:

Het is idd erg smerig, zelf met zure orange juice smaakt het smerig. ook stop ik de maatschepjes rechtstreek in mijn mond omdat als je het meng met vocht de helft blijft kleven. Maar de werking is okay, ik slaap als een roos :)

Het heeft op mij ook een ander effect als dat ik verwacht had.
Smaak boeit niet trouwens...mieput ! :D

smerig? valt wel mee toch. ik heb de poedervorm van xxl.

Wow.
Als je l-tryptofaan combineerde met anti-depressiva dan geloof ik dat het geen lekker effect had nee :D

bij mij was dit zo, werd er alleen maar onrustig door en slecht slapen.

Daar ben ik allang mee gestopt hoor, dat is al een hele poos terug. :)

Heb nu 3 dagen L-tryptofaan genomen voor het slapen, maar het heeft geen effect op mijn slaap. Misschien komt het omdat ik al 1,5 week niet kan slapen. Ik ben al 5 kilo afgevallen, zwaar moe overdag en voel me heel rot. 's avonds lijk ik erg moe te zijn maar als ik in bed ga liggen dan val ik niet in slaap. Ik lig gewoon rustig in bed, zonder woelen of piekeren. Gisteravond ging ik wel piekeren en werd ik boos omdat ik zo moe was en toch niet in slaap viel. De dokter heeft mij een week geleden slaaptabletjes gegeven maar die werken niet. Het is heel raar, als je naast mijn bed zou staan en je vraagt elk uur slaap je al, is het antwoord nee. Ik rust wel een beetje omdat ik in bed lig maar ik moet slapen! Ik ga er steeds slechter uit zien en ik val af en heb geen zin om te trainen.

Vanmiddag naar de huisarts, ik hoop dat hij me nu wel goede tabletjes geeft. Zo niet, overval ik die apotheek toko met mijn gasbuks. Ik flip hem helemaal als ik niet kan slapen, alles lijdt er onder! :(

Daar ben ik allang mee gestopt hoor, dat is al een hele poos terug. :)

Heb nu 3 dagen L-tryptofaan genomen voor het slapen, maar het heeft geen effect op mijn slaap. Misschien komt het omdat ik al 1,5 week niet kan slapen. Ik ben al 5 kilo afgevallen, zwaar moe overdag en voel me heel rot. 's avonds lijk ik erg moe te zijn maar als ik in bed ga liggen dan val ik niet in slaap. Ik lig gewoon rustig in bed, zonder woelen of piekeren. Gisteravond ging ik wel piekeren en werd ik boos omdat ik zo moe was en toch niet in slaap viel. De dokter heeft mij een week geleden slaaptabletjes gegeven maar die werken niet. Het is heel raar, als je naast mijn bed zou staan en je vraagt elk uur slaap je al, is het antwoord nee. Ik rust wel een beetje omdat ik in bed lig maar ik moet slapen! Ik ga er steeds slechter uit zien en ik val af en heb geen zin om te trainen.

Vanmiddag naar de huisarts, ik hoop dat hij me nu wel goede tabletjes geeft. Zo niet, overval ik die apotheek toko met mijn gasbuks. Ik flip hem helemaal als ik niet kan slapen, alles lijdt er onder! :(

Melatonine tabletjes?

Als je echt wakker ligt door het tobben en piekeren dan is er wellicht iets anders aan de hand?

Ik zei al dat ik in bed lag zonder woelen en piekeren. Alleen nu na 1,5 week begin ik hem wel te flippen want het duurt veel te lang! Ik heb mijn slaap nodig. Er is verder niets aan de hand. :( Melatonine werkt niet. Heb ik al geprobeerd.

Ik zei al dat ik in bed lag zonder woelen en piekeren. Alleen nu na 1,5 week begin ik hem wel te flippen want het duurt veel te lang! Ik heb mijn slaap nodig. Er is verder niets aan de hand. :( Melatonine werkt niet. Heb ik al geprobeerd.

Sorry, ik las er overheen. Maar als jij de druk voor het slapen voor jezelf verhoogd. Want je frustreerd jezelf omdat je nog niet slaapt. Dan lig je je druk te maken wat ook niet gunstig is om in slaap te vallen.

Wat doe je voor het slapengaan? Hoe ziet je avond eruit?

Na het eten even buiten chillen, daarna op de pc tot een uurtje of 11 en dan naar bed. Ik kijk dan eerst even een uurtje tv ofzo en zet hem dan uit. Ik kan meestal niet slapen als ik mijn tv uit laat, dan ga ik al piekeren als ik na een half uur nog wakker ben en gaat de tv weer aan.

Maar t.v. en p.c. zijn vrij sterke prikkels.

Is het niet beter en rustgevender om dat een uur voor je gaat slapen niet meer te doen? En bijvoorbeeld een boek te lezen?

Terug
Naar boven