AndroidHealthClinic

L-Tryptofaan

• Topic Starter Topic Starter
Ja is misschien een idee. Ik lig in bed met het gevoel dat mijn lichaam niet meer 'weet' hoe het moet slapen. Ik blijf wakker in die fase waarmee mensen naar bed gaan, voordat ze inslapen. Ik ben echt niet te genieten nu en ik zie er niet uit en krijg overal pijntjes. Vandaag ben ik vrij en heb geen idee hoe ik mijn dag moet vullen, ik voel me als een vaatdoekje en ik wil de hele dag mijn nest in eigenlijk.

Daar ben ik allang mee gestopt hoor, dat is al een hele poos terug. :)

Heb nu 3 dagen L-tryptofaan genomen voor het slapen, maar het heeft geen effect op mijn slaap. Misschien komt het omdat ik al 1,5 week niet kan slapen. Ik ben al 5 kilo afgevallen, zwaar moe overdag en voel me heel rot. 's avonds lijk ik erg moe te zijn maar als ik in bed ga liggen dan val ik niet in slaap. Ik lig gewoon rustig in bed, zonder woelen of piekeren. Gisteravond ging ik wel piekeren en werd ik boos omdat ik zo moe was en toch niet in slaap viel. De dokter heeft mij een week geleden slaaptabletjes gegeven maar die werken niet. Het is heel raar, als je naast mijn bed zou staan en je vraagt elk uur slaap je al, is het antwoord nee. Ik rust wel een beetje omdat ik in bed lig maar ik moet slapen! Ik ga er steeds slechter uit zien en ik val af en heb geen zin om te trainen.

Vanmiddag naar de huisarts, ik hoop dat hij me nu wel goede tabletjes geeft. Zo niet, overval ik die apotheek toko met mijn gasbuks. Ik flip hem helemaal als ik niet kan slapen, alles lijdt er onder! :(
je moet natuurlijk wel een standaart ritme hebben
en niet elke avond op een ander tijdstip naar bed gaan.

ten 2de, moet je L-tryptofaan ook een kans geven, en het laten in werken.
bij mij werkte het ook niet meteen de eerste dag.
wel na een week ongeveer.

tryptofaan werkt onmiddelijk goed een half uur nadat je het hebt ingenomen, maar als je een probleem hebt en je bent aan het piekeren, dan helpt het niet. hetzelfde met gaba en melatonine.

Best toch iets doen aan dat Tryptofaan, is net cement die ik moet opeten. In een glas met water mengen gaat ook niet want dan klontert alles samen..

Best toch iets doen aan dat Tryptofaan, is net cement die ik moet opeten. In een glas met water mengen gaat ook niet want dan klontert alles samen..

Ik neem het regelmatig en heb 2 manieren gevonden die goed werken:
  • Met wat vruchtsap 150ml in een shakebeker
  • of gewoon zo het schepje in je mond en dan met sap wegdrinken.

Ik neem het regelmatig en heb 2 manieren gevonden die goed werken:
  • Met wat vruchtsap 150ml in een shakebeker
  • of gewoon zo het schepje in je mond en dan met sap wegdrinken.

Thx!, zal het eens proberen met vruchtensap en shakebeker..

Terug
Naar boven