MuscleMeat

Laag IQ? verwijt het je moeder maar!

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
welk iq hoort eigenlijk ongeveer bij welke opleiding?
Overigens zijn er weer zo veel vormen van intelligentie dat een iq test niet echt bepaald hoe intelligent jij bent.
voorbeeld mijn moeder is sociaal heel dom, in discussies heel onredelijk etc. maar een spelletje memory wint ze altijd. tja is ze dan intelligent of juist niet?
Of neem nou die moslims die gewonnen hadden. Als na je dood blijkt dat er helemaal geen god bestaat ben je wel heel erg dom geweest er zo sterk in te hebben gelooft.

welk iq hoort eigenlijk ongeveer bij welke opleiding?
Overigens zijn er weer zo veel vormen van intelligentie dat een iq test niet echt bepaald hoe intelligent jij bent.
voorbeeld mijn moeder is sociaal heel dom, in discussies heel onredelijk etc. maar een spelletje memory wint ze altijd. tja is ze dan intelligent of juist niet?
Of neem nou die moslims die gewonnen hadden. Als na je dood blijkt dat er helemaal geen god bestaat ben je wel heel erg dom geweest er zo sterk in te hebben gelooft.

Intelligentie is meer een flinke verzameling van o.a. de zaken die jij nu noemt imo.
Je moeder heeft een heel goed geheugen, hetgeen een onderdeel is van het IQ, net zoals onredelijkheid daar een deel van kan zijn, als het 'logische beredeneringsdeel' het grote probleem erachter is. (maar het kan ook hardhoofdigheid zijn :D)

Beetje vreemd onderzoek.
Denk alleen al aan wat voor mensen vaak gestressed zijn.
Een laag iq kan namelijk door stress komen (volgens dat onderzoek).Stress kan echter ook het gevolg zijn van een laag iq.

Ik zou graag wat meer info willen bij zo'n korte berichtgeving, wat in mijn ogen vrij misleidend is.

Shit, 10 punten misgelopen :D

IQ-scores kan je trouwens op deze manier een beetje vergelijken.

68% zit tussen de 85 en de 115.
95% zit ongeveer tussen de 70 en de 130.
2,5% zit dus onder de 70 en 2,5% boven de 130.

Veel testen op internet zijn veel te makkelijk en geven dus geen goede indicatie. Daarnaast werkt oefening ook heel goed om je score een aantal punten omhoog te halen. Met de cijfers hierboven kan je een beetje inschatten waar jezelf zit (mits je een officiele test hebt gedaan).

Bij mij thuis moet een intense sereniteit hebben geheerst. :D

Beetje met moeilijke woorden gooien om met je IQ te patsen he :D

Shit, 10 punten misgelopen :D

IQ-scores kan je trouwens op deze manier een beetje vergelijken.

68% zit tussen de 85 en de 115.
95% zit ongeveer tussen de 70 en de 130.
2,5% zit dus onder de 70 en 2,5% boven de 130.

Veel testen op internet zijn veel te makkelijk en geven dus geen goede indicatie. Daarnaast werkt oefening ook heel goed om je score een aantal punten omhoog te halen. Met de cijfers hierboven kan je een beetje inschatten waar jezelf zit (mits je een officiele test hebt gedaan).

168% van de mensheid? --> zijn de begrotingen t/m 2050 meegenomen in deze statistische weergave..?

G21, je hebt ook gezien dat de groep van 68% altijd bij de groep van 95% behoort? ;)

Ik was geen huilbaby maar heb een bijzonder laag IQ

Terug
Naar boven