MuscleMeat

'Laat allochtoon maïs telen in probleemwijk'

:roflol:
half nederland staat in de zomer vol met zonnebloemen en mais.

Waarom moet men in de glas en tuinbouw dan op zoek naar polen als wij zelf complete wijken hebben die graag in die sector willen werken ??

In het Westland (kassen) rijden hier de Turkse loonbedrijfjes af en aan met busjes, erg weinig maisvelden alleen in de buurt van de grote steden. Je ziet niet zoveel Polen in het Westland, als ze er al komen is het meer voor de kassenbouw.

half nederland staat in de zomer vol met zonnebloemen en mais.

Het is dat 1 april al geweest is maar ik zou zweren dat het een grap is.

Wat maakt het uit als Nederland vol staat met mais en zonnebloemen?

De gedachtengang van de man is ook best aardig naar mijn idee. Hij zoekt een oplossing voor een actueel probleem en denkt met zijn oplossing 2 vliegen in 1 klap te slaan. Of hij met zijn allochtonenknuffelactie slaagt, durf ik niet te zeggen. Dat zal afhangen van de uiteindelijke uitvoering. Een deel van deze groep is toch redelijk ondernemend dus onder bepaalde omstandigheden zou het best succesvol kunnen worden. (of ben ik nu te naief?)

Mijn bedenkingen gaan meer uit naar het beoogde grondgebruik. Functiemenging is 'in' alleen past hij het foutief toe met akkerbouw in woongebieden. Als het buiten woongebieden wordt toegepast, heeft het project meer kans van slagen naar mijn idee. Alleen ondervangt de initiator dan het probleem waar het in eerste instantie om gaat niet meer.

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de akkerbouw geen negatieve effecten op de omgeving heeft. Zo zullen er dus positieve effecten voor de één ontstaan, maar waarschijnlijk ook negatieve effecten voor anderen (externe effecten). Deze fout is in het verleden al genoeg gemaakt in de ruimtelijke ordening.

Ik denk dat de meesten toch gaan zeggen dat er een karikatuur gemaakt wordt van ze. Maar als je je gedraagt alsof je het liefst terug naar je roots wil en jou het stukje land wat je ouders hadden in Marokko min of meer opnieuw wordt aangeboden dan lijkt me dat juist het ultieme roots-life binnen een urban-gemeenschap.
En tevensl literair krachtvoer voor tekstschrijvers van rapgroepjes.

Auw auw auw...So true...

Opzich is het vanuit economisch oogpunt gezien vrij apart dat er braakliggende stukken land in binnenstedelijke gebieden van deze aard liggen. Dat de beste man er een bestemming voor heeft verzonnen is dan ook een aardig initiatief. De toegevoegde waarde per m2 is echter zeer laag en ik vraag me sterk af of dit (zoals door DBC in extreme vorm gesteld), de achterstand van de wijk niet alleen maar meer in de hand werkt. En dan hebben we het nog niet eens over de uitvoering ervan.

Misschien dat enkele goedwillenden er een boterham mee kunnen verdienen, maar ik ben bang dat de externe effecten tot falen leiden.

Ik twijfel niet over het feit dat dit idee gedoemd is tot subsidiëren. Ik denk echter dat dit zelfs de bedoeling is. Het is een leuk idee en als het werkt mensen nader tot elkaar te brengen is het nog leuker. Of het ook werkt voor onze ''multiculturele samenleving'' (wij horen er ook bij!) is echter de vraag. Kortom; enig cynisme is op zijn plaats. Vooral het zinnetje; ''Zij hebben kennis die in onze maatschappij verdwijnt." viel bij mij even verkeerd.

Zij hebben namelijk (ook) de kennis die wij in onze maatschappij hebben laten verdwijnen.

Als je bekijkt wat er over is aan landbouw (om over andere sectoren nog maar niet te spreken) is er dankzij wereldwijde concurrentie niks meer over van ons land als producerende factor. Wij zijn afhankelijk van dienstverlening en import. Terecht ook, het kan niet meer anders. Maar alle cultuur, fauna en flora van onze kant zal de regering in Nederland een rotzorg zijn en dat stoort me.

Daarom vind ik het een verschrikkelijk goed initiatief dat wij het braakliggende stukje grond verdelen over de achterstandswijken om te zorgen dat mensen daar hun ''zeldzame'' kennis kunnen gebruiken voor dergelijke doeleinden. Chapeau! Ik zie uit naar de eerste zonnebloempitten van Nederlandse bodem.

Laatst bewerkt:
Herinner je je het 'Smulbos' nog?

Ze wilden een bos gaan aanplanten vol gewassen die je ook terugvindt in de thuislanden van veel allochtonen. Die lopen graag door het bos en snoepen dan bij voorkeur van de struiken en boomvruchten.
Dus bedacht iemand: We maken een SMULBOS! Een bos waar de allochtoon doorheen kan lopen en lekker mjammie mjammie lekka lekka kan snoepen van z'n favoriete nootjes en vruchten.
En dan nog zeggen dat er weinig gedaan wordt :D
Is het er ooit van gekomen trouwens???

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smulbos

Godchristus wat is dát nou weer :roflol:

Varela zei:
Het LPF-kamerlid João Varela sprak van een "apenbos".

Als ze dan toch zo nodig hun natuurlijke habitat willen nabootsen, doe het dan meteen goed. Zet ze ín het gebied en plaats daar omheen een groot hek met wat elektrische hoogspanning (voor je visualisatie oefening bij deze post kun je beelden van Jurassic Park oproepen).

Geef de Nederlandse Stichting Handvaardigheidsleerkrachten de opdracht middelbare scholieren een jaar lang kookpotten te laten kleien en geef die uiteindelijk mee als nog-van-pas-komend souvenier als de plaatsing definitief is en je hun uitkering beëindigd.

Als laatste geef je ze wat zakjes zaad voor nootmuskaat en peper planten en een boek met toverspreuken voor de behandeling van enge ziektes als Aids en rabiës, en vertel de boeren waar ze hun mestoverschotten voortaan kunnen storten. (hey, er moeten ook huizen gebouwd worden daar hoor, anders is 't zo primitief).

Een paar vuurstenen de man voor chirurgische ingrepen, en een veldje met ouwe geiten voor de melk. Of om te nken, da's om het even.

Wat een idee. Een maïsveld in een probleemwijk, niet te geloven. Die kerel is rijp voor het gesticht :roflol:

idd !! :p

Godchristus wat is dát nou weer :roflol:

Als ze dan toch zo nodig hun natuurlijke habitat willen nabootsen, doe het dan meteen goed. Zet ze ín het gebied en plaats daar omheen een groot hek met wat elektrische hoogspanning (voor je visualisatie oefening bij deze post kun je beelden van Jurassic Park oproepen).

Geef de Nederlandse Stichting Handvaardigheidsleerkrachten de opdracht middelbare scholieren een jaar lang kookpotten te laten kleien en geef die uiteindelijk mee als nog-van-pas-komend souvenier als de plaatsing definitief is en je hun uitkering beëindigd.

Als laatste geef je ze wat zakjes zaad voor nootmuskaat en peper planten en een boek met toverspreuken voor de behandeling van enge ziektes als Aids en rabiës, en vertel de boeren waar ze hun mestoverschotten voortaan kunnen storten. (hey, er moeten ook huizen gebouwd worden daar hoor, anders is 't zo primitief).

Een paar vuurstenen de man voor chirurgische ingrepen, en een veldje met ouwe geiten voor de melk. Of om te nken, da's om het even.

Alsof die "allochtone gasten" op hun zolder al niet zat verbouwen waar ze zat aan verdienen. Die ingehuurde Polen is toch nix meer dan een aanvulling op "het assortiment?" en laat ook nog de indruk wekken dat je aan liefdadigheid doet.

Wolven in schaapskleren zijn het, laat ze aub van die grasveldjes mooie voetbalveldjes aanleggen, of een basketbalveldje of een andere attractie ..........zodat jongeren zich met sport kunnen bezighouden ipv oude oma'tjes te beroven, onschuldige blonde nederlandse meisjes van 17 de prostitutie in te jagen, of nachtwinkeliers kapot te knallen voor die 3 knaken die in de kassa zitten :)

Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat ze mekaar de hersens in gaan slaan want wie bepaalt welk stukje grond van wie is en er wordt natuurlijk mais gestolen als de raven.

Verder voorzie ik problemen in de gewashoogte: Zonnebloemen en maisteelt gaat gepaard met hoge en dichte gewassen. Dit zorgt voor minder overzicht binnen de wijk en dat werkt dan weer groepsverkrachtingen en bosjesrovers in de hand.

De politie mag wel regelmatig gaan controleren, anders komen er volgens mij andere planten te staan :D

Terug
Naar boven