MuscleMeat

Laatste uren van Moursi als president van Egypte?

Nieuwe verkiezingen, geen moslimpartij meer of het leger die maandenlang de macht gaat pakken?

Ik vraag me trouwens af wat voor consequenties dit heeft voor de volgende leiders, je moet wel constant druk voelen. Als je iets verkeerd doet gaat heel het land weer protesteren, krijg je een beetje hetzelfde situatie zoals in frankrijk.

• Topic Starter Topic Starter
Nieuwe verkiezingen, geen moslimpartij meer of het leger die maandenlang de macht gaat pakken?

Ik vraag me trouwens af wat voor consequenties dit heeft voor de volgende leiders, je moet wel constant druk voelen. Als je iets verkeerd doet gaat heel het land weer protesteren, krijg je een beetje hetzelfde situatie zoals in frankrijk.
Het leger beloofde nieuwe verkiezingen. Maar Moursi heeft /wou de macht van het leger verminderen. En wie gaan ze nu in Egypte verkiezen? Ineens uit het niets moeten er maar goede kandidaten komen als president. Ik vrees dat de volgende even slecht zou kunnen zijn.

Ik hoop dat er een of andere bekende persoon de volgende president wordt. Die persoon zou wellicht niet de beste zijn voor de functie maar zou hoogstwaarschijnlijk wel een modern Egypte nastreven wat goed is op lange termijn.

Het volk zal nu wel door hebben dat hen domme geloof niet altijd de oplossing is zeker :D

En wat als Morsi gewoon weer verkozen wordt bij de keuze voor nieuwe verkiezingen ?

Het leger beloofde nieuwe verkiezingen. Maar Moursi heeft /wou de macht van het leger verminderen. En wie gaan ze nu in Egypte verkiezen? Ineens uit het niets moeten er maar goede kandidaten komen als president. Ik vrees dat de volgende even slecht zou kunnen zijn.

Ik hoop dat er een of andere bekende persoon de volgende president wordt. Die persoon zou wellicht niet de beste zijn voor de functie maar zou hoogstwaarschijnlijk wel een modern Egypte nastreven wat goed is op lange termijn.

Het volk zal nu wel door hebben dat hen domme geloof niet altijd de oplossing is zeker :D

Er wordt NIET zomaar iemamd gekozen en geplaatst... Hier is allang over nagedacht, vergaderd door een bepaald selectief groepje machtige mensen... Er is allang iemand daarvoor gekozen, nu is alleen de bedoeling dat die persoon ook gekozen word door de bevolking, dit door o.a. De media te gebruiken op de publieke opinie te beinvloeden...

En wat als Morsi gewoon weer verkozen wordt bij de keuze voor nieuwe verkiezingen ?
Zou me sterk verbazen xD heeft veel steun verloren en heb horen zeggen dat het volk een petitie opgestart had die meer handtekeningen verzamelde dan er mensen gestemd hadden voor hem :p
Je zou moeten zeggen: "En wat als een extremistische moslim gewoon weer verkozen wordt bij de keuze voor nieuwe verkiezingen ?"

Arabische lente gaat goed

Die vervelende Monique Samuel vanavond weer bij K&vdB.

In Egypt, Islamist parties quickly moved to the forefront of the post-Mubarak political scene. The Ikhwan, as the Brotherhood is known, had a head start in political organizing. It competed on a stage where other parties had barely taken shape, vying for voters who had practically no experience with democracy. Not surprisingly, the Brotherhood won every election, although its margin of victory steadily narrowed.
Dit is iets wat ik ook gezegd heb in het verleden. Opeens democratie, hoe moet je dan plots vanuit het niets gaan stemmen? Het is vaak erger dan iemand random trekken uit de kandidaten.

Gaat nog spannend worden....Morsi en het leger hebben beide een grote bek gegeven dus wachten wat er precies gaat gebeuren vandaag.

Junta met de steun van de VS.

Dan werd het toch hoog tijd dat men in Nederland ook ging protesteren :D

Hij is wegh

Ik mis hem al :(

Zahi Hawass 4 president!

konden we hier maar op dezelfde manier die Italiaanse f**got verjagen :(

Terug
Naar boven