MuscleMeat

Laatste uren van Moursi als president van Egypte?

Vind het wel prachtig allemaal, Europese landen weten denk ik niet meer wat ze moeten zeggen en zitten in een grote stuip.

Eerst Mubarak weg, het Westen blij nadat ze hem eerst steunden en toen democratisch Morsi. Nu Morsi weg-ge-staats-greept en nu vind het Westen het weer allemaal goed. Maar wat als er een islamitische staatsgreep plaatsvond ?

dan sprongen ze allemaal in denial

312.jpg

Daarom dus nooit op vakantie naar islamitische landen.

Ik hoor nog iemand zeggen 'Aaah Egypte kun je best heen'

:roflol:

Het ergste is nog dat den haag niet gestraft word voor die 5 miljard steun voor het bevorderen van de democratie, ik begin te denken dat rutte nog harder faalt dan balkenende en zijn clubje.

Salarissen moeten direct gekort worden, laat ze maar een deel meebetalen van die zinloze 5 miljard.

Daarom dus nooit op vakantie naar islamitische landen.

Ik hoor nog iemand zeggen 'Aaah Egypte kun je best heen'

:roflol:

Het ergste is nog dat den haag niet gestraft word voor die 5 miljard steun voor het bevorderen van de democratie, ik begin te denken dat rutte nog harder faalt dan balkenende en zijn clubje.

Salarissen moeten direct gekort worden, laat ze maar een deel meebetalen van die zinloze 5 miljard.

jouw uitkering moet direct gekort worden.

Als ze nou een tijdje eerder met die beschuldigingen kwamen maar dat komt wel erg taktisch nu allemaal.

Bewijst maar weer eens dat er daar allemaal corrupte mensjes zitten.

Leger heeft ook gewoon gediend onder Mubarak (voor de 'Lente'), toen kwam de revolutie en koos het leger een neutrale positie en viel Mubarak van zijn troon door demonstraties van bijna alle burgers.

Maar diezelfde burgers juichen nu dat het leger Morsi heeft afgezet ?

Als een andere partij aan de macht zou komen en de rol van het leger wilt inperken (zoals Morsi volgens mij wilde) krijgen ze ook met het leger te maken.

En hoe is het nu met Mubarak ? Nog niet echt veroordeeld, komt door het leger ?

• Topic Starter Topic Starter
Als ze nou een tijdje eerder met die beschuldigingen kwamen maar dat komt wel erg taktisch nu allemaal.

Bewijst maar weer eens dat er daar allemaal corrupte mensjes zitten.

Leger heeft ook gewoon gediend onder Mubarak (voor de 'Lente'), toen kwam de revolutie en koos het leger een neutrale positie en viel Mubarak van zijn troon door demonstraties van bijna alle burgers.

Maar diezelfde burgers juichen nu dat het leger Morsi heeft afgezet ?

Als een andere partij aan de macht zou komen en de rol van het leger wilt inperken (zoals Morsi volgens mij wilde) krijgen ze ook met het leger te maken.

En hoe is het nu met Mubarak ? Nog niet echt veroordeeld, komt door het leger ?
Dat Mursi weg moest begrijp ik volledig en ben ik akkoord mee.
Maar daarna... Moesten die religieuze gekken zich er nu eens bij neerleggen dat Mursi geen president was voor iedereen en daarom weg moet. Ze kijken enkel naar hen eigen belang die supporters van Mursi. En ze weigeren mee te werken aan een regering die voor iedereen is, ze werken het zelfs tegen.
Wat moet je daar dan mee doen? Dus ik heb wel enigszins begrip voor wat ze doen maar tegelijk schud ik het hoofd.

Moest de gemiddelde mens wat degelijk nadenken dan had men daar al lang een degelijke regering maarja... ze moesten er weer hen k*tgeloof bij betrekken... en dan daarna maar huilen.

Mubarak is al veroordeeld en hij is nog slechts half levend, hij heeft geen macht meer dus wat maakt het verder nog uit, het is over and out voor hem.

Laatst bewerkt:
Gaat weer lekker in Egypte. Leger heeft ingegrepen op de demonstratieplekken, talloze doden en el Baradei is opgestapt als vice president.

Denk dat een groot deel van het volk wel tegen de Moslimbroeders was maar nu en masse het leger weer als grootste tegenstander zien. Leger zit er gewoon nog steeds al tijdens Mubarak.

Is toch niet normaal meer jo daar. Toen Morsi nog aan de macht was bemoeide iedereen zich ermee terwijl hij niemand doodde. De nieuwe leider laat alle demonstranten neer schieten met snipers en al en niemand die er wat van zegt..

Dat Mursi weg moest begrijp ik volledig en ben ik akkoord mee.
Maar daarna... Moesten die religieuze gekken zich er nu eens bij neerleggen dat Mursi geen president was voor iedereen en daarom weg moet. Ze kijken enkel naar hen eigen belang die supporters van Mursi. En ze weigeren mee te werken aan een regering die voor iedereen is, ze werken het zelfs tegen.
Wat moet je daar dan mee doen? Dus ik heb wel enigszins begrip voor wat ze doen maar tegelijk schud ik het hoofd.

Moest de gemiddelde mens wat degelijk nadenken dan had men daar al lang een degelijke regering maarja... ze moesten er weer hen k*tgeloof bij betrekken... en dan daarna maar huilen.

Mubarak is al veroordeeld en hij is nog slechts half levend, hij heeft geen macht meer dus wat maakt het verder nog uit, het is over and out voor hem.

Waarom zouden die "gekken" zich erbij neerleggen als hun democratie afgepakt wordt? Is democratie ineens niet meer van toepassing wanneer de meerderheid in het land islamitisch is? Een regering kan nooit de hele bevolking tevreden stellen. Maar het is niet jouw schuld dat jouw visie op deze situatie heel verkeerd is, jij bent ook maar een slaafje van de media

Is toch niet normaal meer jo daar. Toen Morsi nog aan de macht was bemoeide iedereen zich ermee terwijl hij niemand doodde. De nieuwe leider laat alle demonstranten neer schieten met snipers en al en niemand die er wat van zegt..
Dat komt omdat die moslim broederschap demonstranten demonstreren met automatische wapens.

Laat ze elkaar maar uitroeien :popcorn:

Het leger is daar een serieuze kracht, is er al toen Mubarak er nog was en Mubarak is afgezet mede doordat het leger zijn kant niet koos.

Elke politieke partij die aan de macht zal komen wilt de invloed van het leger verminderen maar als je te ver gaat zetten ze diegene af. Morsi in dit geval...

Maar het is wel grappig want wat als niet Morsi maar een seculiere president was afgezet ? Was het westen dan ook tamelijk timide gebleven ? Ik bedoel meer dan 1000 doden in 3 dagen en de grote leiders heb ik amper gehoord ?

Laatst bewerkt:
http://www.nu.nl/buitenland/3553765/mubarak-wordt-week-vrijgelaten.html

De Egyptische oud-president Hosni Mubarak wordt volgens zijn advocaat deze week vrijgelaten, omdat de aanklagers de beschuldiging van corruptie tegen hem hebben ingetrokken.

Dat meldt persbureau Reuters maandag.

Er loopt weliswaar nog een andere corruptiezaak, maar die komt deze week waarschijnlijk ook te vervallen, aldus de advocaat maandag.

Morsi, democratisch gekozen gevangen en Mubarak die tijdens de Egyptische revo oorlog voerde met de burgers komt vrij. Mede mogelijk gemaakt door: het leger.

Laatst bewerkt:
Mooie soap geworden weer :popcorn:

Wat een apenlanden zeg ongelofelijk :roflol:

Het leger is daar een serieuze kracht, is er al toen Mubarak er nog was en Mubarak is afgezet mede doordat het leger zijn kant niet koos.

Elke politieke partij die aan de macht zal komen wilt de invloed van het leger verminderen maar als je te ver gaat zetten ze diegene af. Morsi in dit geval...

Maar het is wel grappig want wat als niet Morsi maar een seculiere president was afgezet ? Was het westen dan ook tamelijk timide gebleven ? Ik bedoel meer dan 1000 doden in 3 dagen en de grote leiders heb ik amper gehoord ?

Ik vind het positief dat men probeert een land te weerhouden van terug naar de middeleeuwen te gaan. Daarom dat ik in Turkije wel voor de betogers was. Enkel jammer dat het (vooral in Egypte) gepaard moet gaan met een weinig democratische methode en zo veel geweld.

Een zalfje voor de vrijlating:
Mubarak werd in juni vorig jaar al tot levenslang veroordeeld wegens zijn rol bij het bloedig neerslaan van betogingen in de nadagen van zijn bewind, daarvoor moet hij wel opnieuw terechtstaan.

Ben benieuwd wat daaruit zal ontstaan.

Het heeft niks mee te maken met terug naar de middeleeuwen je kan ook gewoon zeggen dat je anti-moslim bent.

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 16:36 ----------

http://www.nu.nl/buitenland/3553765/mubarak-wordt-week-vrijgelaten.html

De Egyptische oud-president Hosni Mubarak wordt volgens zijn advocaat deze week vrijgelaten, omdat de aanklagers de beschuldiging van corruptie tegen hem hebben ingetrokken.

Dat meldt persbureau Reuters maandag.

Er loopt weliswaar nog een andere corruptiezaak, maar die komt deze week waarschijnlijk ook te vervallen, aldus de advocaat maandag.

Morsi, democratisch gekozen gevangen en Mubarak die tijdens de Egyptische revo oorlog voerde met de burgers komt vrij. Mede mogelijk gemaakt door: het leger.

De eerste burgerpresident van de republiek Egypte was de vorig jaar gekozen Mohammed Mursi. Die is 3 juli afgezet door het leger. Waar Mursi is gebleven is nog steeds niet bekend. Tal van topfiguren van de Moslimbroederschap, de beweging waaruit Mursi voorkomt, zijn ook in Torah opgesloten.

Die mursi hebben ze sowieso al afgeslacht verkracht mishandeld gemarteld noem maar op

Terug
Naar boven