MuscleMeat

Laatste vet eraf.

bryansz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Hey mensen,

Ik zal mezelf ff kort voorstellen, ik ben Bryan, 19 jaar.
Sinds iets meer als een jaar ben ik druk begonnen met sporten, ik woog iets meer als een jaar geleden 116 kilo, op het moment weeg ik 82 KG. (186cm)
Mijn gewicht is in principe goed maar mijn vetpercentage is nog te hoog.(+- 20%)
Ik train ong. 3 á 4 keer per week, ik begin vaak met 20/30 minuten loopband als warming up, dan 30 minuten intensief kracht training, naar de kracht training nog een keer 20/30 minuten cardio (loopband).
Toen ik begon met afvallen had ik het idee dat als ik op dit gewicht zou zitten, ik een mooie strakke buik zou hebben.
Helaas is dit niet het geval en heb ik zeker nog vet rondom me taile/ buik zitten.
Zijn er hier mensen die tips voor mij hebben om dit op een snelle/effectieve het laatste vet eraf te trainen.

Greetz Bryan

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 20:54 ----------

kan verwijdert worden, verkeerd geplaatst.

misschien heeft het met je voeding te maken ;)

Je bent 34kg afgevallen en je zit nog op 20%?
Op hoeveel zat je toen je 116 woog dan? 50%?
Ik neem aan dat je dit voor elkaar hebt gekregen door een crash dieet te volgen?
Denk dat je metabolisme naar de klote is! Post eens een voedingsschema als je wilt.

Je bent 34kg afgevallen en je zit nog op 20%?
Op hoeveel zat je toen je 116 woog dan? 50%?
Ik neem aan dat je dit voor elkaar hebt gekregen door een crash dieet te volgen?
Denk dat je metabolisme naar de klote is! Post eens een voedingsschema als je wilt.

waarom neem je dat aan? hij geeft zelf aan dat het meer dan een jaar duurde en dat is heel goed mogelijk.

ot: kt beter en intensiever gaan doen, maak een split en train zo hard je kan (gaan ook gains komen) doorgaan met cardio, goed voedingsschema met ~500 deficiëntie en dan kom je er wel

voeding is belangrijker dan cardio

waarom neem je dat aan? hij geeft zelf aan dat het meer dan een jaar duurde en dat is heel goed mogelijk.

ot: kt beter en intensiever gaan doen, maak een split en train zo hard je kan (gaan ook gains komen) doorgaan met cardio, goed voedingsschema met ~500 deficiëntie en dan kom je er wel

voeding is belangrijker dan cardio

Waarom neem ik dat aan?
Je bent onderhand een jaar lid hier neem aan dat ik jou dan geen tekst en uitleg meer hoef te geven mbt metabolisme en cutten?

OT: Het is duidelijk dat je geen goede start hebt gemaakt met cutten.
De kilo's die je hebt verloren zijn er dan wel af maar je bent naar mijn mening veel te veel spiermassa verloren, al weet ik je vet% voor je cut periode niet.
Zoals al gezegd ga max. 500kcal onderbehoefte zitten echt niet meer. Zelf denk ik dat je te lang te weinig hebt gegeten waardoor je metabolisme verstoord is. Ik zou zelf eerst even 4 weken op onderhoud gaan eten dan weer 500kcal eronder gaan zitten. Succes

Waarom neem ik dat aan?
Je bent onderhand een jaar lid hier neem aan dat ik jou dan geen tekst en uitleg meer hoef te geven mbt metabolisme en cutten?

Misschien had je even in moeten gaan op wat je nou eigenlijk bedoelt in plaats van op de persoon spelen. Want 34 kilo is heel goed mogelijk in ruim een jaar. Afhankelijk van hoe ruim dat jaar is, komt het neer op ONGEVEER 'n halve kilo per week, daar is dus niks mis mee en dat kan je prima behalen door 500 calorieën onder je onderhoud te zitten.

Misschien had je even in moeten gaan op wat je nou eigenlijk bedoelt in plaats van op de persoon spelen. Want 34 kilo is heel goed mogelijk in ruim een jaar. Afhankelijk van hoe ruim dat jaar is, komt het neer op ONGEVEER 'n halve kilo per week, daar is dus niks mis mee en dat kan je prima behalen door 500 calorieën onder je onderhoud te zitten.

Jonge, jonge, waar zeg ik dat 34 kg afvallen in een jaar niet mogelijk is dan?
Het gaat erom dat de ts 34kg is afgevallen en nog steeds het gevoel heeft dik te zijn en zegt dat hij +/- nog steeds op 20% bf zit. Iedereen weet dat je 1kg vet globaal gelijk staat aan 1%. Laat hem eens op 40% hebben gezeten wat uitzonderlijk is voor een man van zijn lengte + opgegeven gewicht, ook al is die zwaarlijvig. Hij zou dus als we uitgaan van die 20% die hij nu heeft 20% bf verloren wat gelijk staat aan globaal 20kg, waar zijn die andere 14kg gebleven? Juist dat is (spier)massa. Dat er in de cut wat speiren verloren gaan is niet te verhelpen maar 14kg van 34kg is imo onacceptabel!

Wat ik dus al de hele tijd probeer uit te leggen is dat de ts er beter aan doet om zijn massa proberen te behouden door niet te ver onder oderhoud te gaan zitten. En puur en alleen vet probeerd te verbranden. En niet als die dadelijk op 12-14% staat nog maar 65kg weegt. Zo duidelijk?

Jonge, jonge, waar zeg ik dat 34 kg afvallen in een jaar niet mogelijk is dan?
Het gaat erom dat de ts 34kg is afgevallen en nog steeds het gevoel heeft dik te zijn en zegt dat hij +/- nog steeds op 20% bf zit. Iedereen weet dat je 1kg vet globaal gelijk staat aan 1%. Laat hem eens op 40% hebben gezeten wat uitzonderlijk is voor een man van zijn lengte + opgegeven gewicht, ook al is die zwaarlijvig. Hij zou dus als we uitgaan van die 20% die hij nu heeft 20% bf verloren wat gelijk staat aan globaal 20kg, waar zijn die andere 14kg gebleven? Juist dat is (spier)massa. Dat er in de cut wat speiren verloren gaan is niet te verhelpen maar 14kg van 34kg is imo onacceptabel!

Wat ik dus al de hele tijd probeer uit te leggen is dat de ts er beter aan doet om zijn massa proberen te behouden door niet te ver onder oderhoud te gaan zitten. En puur en alleen vet probeerd te verbranden. En niet als die dadelijk op 12-14% staat nog maar 65kg weegt. Zo duidelijk?

Nouja niet echt eigenlijk. Wat zijn vetpercentage hiervoor was dat weten we niet, misschien was hij wel degelijk echt morbidly obese. Maar de gegevens die we wél hebben zijn dat hij ongeveer een halve kilo per week is afgevallen over een periode van een jaar, wat neerkomt op een calorietekort van ongeveer 500 kcal per dag. Dat is heel redelijk en zou niet per se tot een gigantisch spierverlies moeten hoeven leiden, zeker niet als hij zoals hij zegt nog behoorlijk veel krachttraining doet. Daarnaast zegt hij dat hij überhaupt veel heeft gesport (KT, cardio) dus met zijn metabolisme hoeft het zeker niet slecht gesteld te zijn.
Tenzij hij bijvoorbeeld het merendeel van dat gewicht in de eerste paar maanden is verloren, wat natuurlijk ook zou kunnen. Ik ben het verder niet met je oneens over een tijdje op onderhoud gaan eten hoor.

@TS: Sowieso zou ik je nu wel aanraden een tijdje op onderhoud te gaan eten en te kijken of je wat spieren aankomt. Zo'n lange periode beneden onderhoud lijkt me best zwaar voor je lichaam, al heb ik hier geen onderzoek naar gedaan hoor dus dat zou je zelf moeten uitzoeken. Maar het lijkt mij wel slim om nu wat spieren aan te komen. Hoe gaat dat überhaupt met je krachttraining? Kom je nog vooruit? Zijn de newbie gains al gedaan? Hoe en hoe intensief train je nou echt?

Waarom neem ik dat aan?

OT: Het is duidelijk dat je geen goede start hebt gemaakt met cutten.
De kilo's die je hebt verloren zijn er dan wel af maar je bent naar mijn mening veel te veel spiermassa verloren, al weet ik je vet% voor je cut periode niet.
Zoals al gezegd ga max. 500kcal onderbehoefte zitten echt niet meer. Zelf denk ik dat je te lang te weinig hebt gegeten waardoor je metabolisme verstoord is. Ik zou zelf eerst even 4 weken op onderhoud gaan eten dan weer 500kcal eronder gaan zitten. Succes

Ik ben over de laatste 11 maanden ruim 35kg verloren en heb spiermassa gegained.. is absoluut niet onmogelijk en jouw aanname dat TS hiervoor zijn metabolisme heeft verdoet is een beetje knullig

Terug
Naar boven