AndroidHealthClinic

lactose uitsluiting en vegetarisch?

mac333

Novice
Waardering
0
Ik mag absoluut geen lactose en ik eet geen vlees (en zo min mogelijk vis en eieren). Kan iemand mij adviseren in goede voeding om te groeien?

dan word het wel heel erg moeilijk !!!!!!!!!!!! geen lactose en geen vlees...jeetje man..

dan konzentreren op bonen, soja e.d en verschillende noten... veel keuze heb je helaas niet zonder lactose en vlees....

En waarom ben je vegetarisch?
Lijkt me toch wel verstandig om, als dat kan, in jouw situatie zeker vlees te gaan eten.

Als het je om de dieren te doen is kan je toch ook op keurmerken letten? Bijvoorbeeld alleen eieren eten van kippen die vrolijk in de wei rond lopen inplaats van kippen die opgepot in legbatterijen hun leven moeten vergaren?

Soya isolaat lijkt mij het meest voor de hand liggend. Denk ik nu te makkelijk, soya is toch lactose vrij? Verder zou ik als ik jou was toch wat eieren of bijvoorbeeld vis eten. Gewoon die blokken witvis, dat is stukken diervriendelijker als tonijn met dolfijnen bijvangst of gekweekte zalm. Soya isolaat is trouwens niet lekker maar dat moet je er als vega maar voor over hebben.

• Topic Starter Topic Starter
geen vlees

Ik eet geen vlees omdat ik dat erg vies vind en als tweede geeft vlees mij darmklachten.

Het belangrijkste is voor jou het zelfde als voor mensen die wel vlees en dergelijke eten, namelijk een calorieen overschot van ongeveer (500 Kcal). Hou dus bij wat je eet en uit hoeveel Kcal dat bestaat en verhoog dat dan met 500 kcal tot je aankomt.

Ga ook na welke voedingsmiddelen die je wel eet rijk zijn aan eiwitten en eet daar meer van, hou er echter wel rekening mee dat die waarschijnlijk niet de hoogste biologische waarde hebben.

Probeer daarom wat al eerder gezegd is toch wat meer eieren te eten en evt. wat meer vis. Er zijn eiwit supplementen gemaakt van eieren maar ook van soja en volgens mij zijn er ook whey supps die lactose vrij zijn. Je kan evt. ook wat schapenkaas kopen die is ook lactose vrij (geen idee of ze ook schapenmelk verkopen.)

Er zijn ook supps die bestaan uit een stof die lactose afbreken te gelijk nemen met lactose en er is niks aan de hand hoe dit heet moet ik even opzoeken.

Het product waar je het over hebt bezit Lactase. Dit breekt alleen niet voldoende lactose af. Gevolg biij is: diarree. krampen en vergrote kans op ontstekingen in mijn darmen.

Schapenmelk, bevat net zoveel lactose als koeiemelk

lactobacillen innemen.

Ik eet geen vlees omdat ik dat erg vies vind en als tweede geeft vlees mij darmklachten.

da's mooi klote !
Wat zegt de dokter ? ik neem aan je hebt alle onderzoekingen gedaan en verschillende diäten uitgeprobeert om te kijken waar je allegisch voor bent ?

Hoi Mac,

Ik ben zelf vegetarier (geen vis/vlees, maar dan uit principeel oogpunt). Ook mag ik weinig zuivel ivm allergie.
Ik merk dat het erg moeilijk is om aan genoeg eiwitten te komen, ik probeer het binnen te krijgen door middel van noten (amandelen), peulvruchten (bonen e.d.), eieren (van de kinderboerderij) en om de dag een bakje kwark. Maar ik denk dat het erg moeilijk is om aan genoeg eiwitten te komen op deze manier.

Succes!

En denk eens aan vleesvervangers, Valless, Tofoe etc.

da's mooi klote !
Wat zegt de dokter ? ik neem aan je hebt alle onderzoekingen gedaan en verschillende diäten uitgeprobeert om te kijken waar je allegisch voor bent ?

Ik heb colitus ulcerosa getrickerd door oa lactose. Daarbij dus problemen met vertering van producten.

In mijn vorige leven (15 jaar geleden) nog geen problemen met mijn darmen, was ik binnen de kortste keren (enkele maanden krachttraining), zoals het thuis genoemd werd, een michelin vrouwtje. Ik zou weer willen gaan trainen (thuis ivm financien en onregelmatige werktijden), maar wil het wel goed gaan doen. Op dit moment heb ik losse gewichten en bankdrukmogelijkheden. Ik ben veel te zwaar (1.77 cm en 92 kilo, maar in topperiode 13% en 78 kilo) en wil weer wat aan mijn figuur gaan doen. Begonnen met 5 per week 2x 45 minuten fietsen (30-35 km/h) naar werk of school. Nu de rest nog.

Er zijn veel studies waarin aangetoont wordt dat je door natuurlijke eiwitten, zoals uit soja geen spieren aan zult zetten. Wens je veel succes en ben benieuwt hoe je dit op gaat lossen.

Er zijn veel studies waarin aangetoont wordt dat je door natuurlijke eiwitten, zoals uit soja geen spieren aan zult zetten. Wens je veel succes en ben benieuwt hoe je dit op gaat lossen.

Studies? Kom maar op dan want dit is natuurlijk klinkklare nonsens. Nu ben ik zeker geen massa monster maar heb op een strikt vegetarisch dieet toch vaak genoeg vele kilo's spiermassa gewonnen.

Een lichaam maakt geen onderscheid tussen beschikbare aminozuren en zolang je per dag een volledig aminozuurprofiel binnenkrijgt is er niets aan de hand. De sleutel is om in positieve stikstofbalans te blijven en dat is ook met plantaardige voeding gewoon mogelijk. Daarvoor hoef je niet eens te overdrijven met je eiwitinname.

Ik kan ze even niet vinden :D

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/

Waar kun je die essensiele aminozuren volgens jou dan het beste vandaan halen Eric, als je ze niet uit vlees, zuivel of vis wilt halen?

Rijst, tahoe, brood, tarwe etc Het boeit niet eens zolang je er maar voor zorgt dat je dagelijks een volledig aminozuurprofiel binnen krijgt. Tekorten aan eiwit zijn in de Westerse wereld zo goed als onmogelijk, ook al je alleen maar plantaardig eet. Ben zelf van mening dat BB-ers een bijna ziekelijke focus hebben op het binnenkrijgen van eiwitten.

Eitjes, veel eitjes eten.

"liever niet" dus als het moet kan het wel. Dan zou ik zeggen ga toch maar voor die eitjes en vis als je in je behoefte als sporter wil voorzien.

Terug
Naar boven