Fitness Seller

Lange esters voor korte cycles

pattyn

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
87kg
Wie heeft hier ervaring mee ?

Ik heb namelijk meermaals gelezen dat het niet echt uitmaakt dat je bv. lange esters gebruikt voor een kuur van 6 weken. Het enigste verschil tussen korte en lange esters is hoe snel het uit je lichaam is. De stof begint bij beide esters direct te werken. Het voelt misschien sneller aan bij korte esters, maar per essentie moet het beide zijn werk direct doen. Klopt dit of kan iemand dit wetenschappelijk tegenspreken ?

ik heb kuurschemas gezien van een erg bekende vlaamse bodybuilder/begeleider waar zelfs na 5 weken (hooggedoseerd) de deca er al uit ging om over te schakelen op iets anders.
ikzelf had er ook mijn bedenkingen bij (net zoals bij zn voedingsschema's), zn kuurschema's waren ook steeds erg erg hoog gedoseerd.

uiteraard noem ik hier geen namen en heb ik voor de rest veel respect voor de man in kwestie.

het gaat hem volgens mijn logica om de concentratie in je bloed, ja het werkt direct, maar een concentratie a la 40mg deca voor de eerste week in je bloed zal niet zoveel effect hebben, de gewenste concentratie wordt pas bereikt na 4.5 keer de halfwaardetijd, die natuurlijk erg lang is bij de stoffen waar een lange ester aan hangt. dus eer je de gewenste concentratie in je bloed hebt die zn volledige werk doet, lijkt het mij niet verstandig om er al onmiddelijk mee te stoppen

HyPertrofie heeft tijd nodig;)

Terug
Naar boven