Fitness Seller

Puffy tepels.

• Topic Starter Topic Starter
Het zou bv. ook nog een lipoom kunnen zijn;

Een lipoom is een vetweefselknobbel. Deze goedaardige tumor ontstaat vanuit het vetweefsel in de borst. Deze knobbel ontstaat door wildgroei in het vetweefsel. De knobbel drukt het omringende weefsel opzij, maar tast gezonde cellen niet aan.

Maar...dat zouden ze hoogstwaarschijnlijk
dan ook gezien hebben tijdens het onderzoek zit ik mij te bedenken.
Bedankt voor het mee denken.
Ik kijk het nog even een paar dagen aan zonder het in de tussentijd aan te raken.

De knobbel/schijf die ik nu voel is pas na de echo ontstaan. Dus dat zouden ze dan idd niet hebben gezien op de echo.

30 april toen ik het voor het eerst voelde was ongeveer 5/6 weken na het stoppen met nolvadex. Dus mogelijk dat er door een rebound iets gegroeid zou kunnen zijn?

Ik weet niet precies waar je heen wilt met dit topic. Objectief gezien is er geen sprake van gynaecomastie: de echo is negatief. Hoewel gynaecomastie een serieuze oorzaak kan hebben is het simpelweg een esthetische aandoening: je gaat er niet dood aan en je gezondheid lijdt er geenszins onder buiten het potentiële mentale aspect om. 1 op de 3 volwassen mannen heeft voelbaar borstklierweefsel: ik hoop niet dat al die mannen naar hun huisarts gaan terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.

Ik weet niet precies waar je heen wilt met dit topic. Objectief gezien is er geen sprake van gynaecomastie: de echo is negatief. Hoewel gynaecomastie een serieuze oorzaak kan hebben is het simpelweg een esthetische aandoening: je gaat er niet dood aan en je gezondheid lijdt er geenszins onder buiten het potentiële mentale aspect om. 1 op de 3 volwassen mannen heeft voelbaar borstklierweefsel: ik hoop niet dat al die mannen naar hun huisarts gaan terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.
Misschien...zit het hem dwars en hij maakt zich zorgen!? Waarschijnlijk is er niets aan de hand maar toch, of toch wel en zijn deze van psychische aard. Jij zal er dan geen last van hebben maar geloof mij....als je met die shit rondloopt kan je daar op vele manieren last van hebben.

Wat te doen? Hulp zoeken...of weg laten halen, maar het is een dure grap ( als het niet vergoed word ).

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, de echo was negatief op 17 april. Maar die harde knobbel die ik nu voel, merkte ik pas voor het eerst op 30 april. Inmiddels is het een soort schijfje geworden dat bij het minste beetje warmte naar voren komt en m’n tepel uit z’n normale vorm duwt. En ik zit daar toch een beetje mee in m’n hoofd, dus probeer wat advies te krijgen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik.

Ik weet dat ik er niet dood aan ga, maar als het toch gynaecomastie is en ik het misschien nog kan verbeteren of terugdraaien met bijvoorbeeld een paar weken raloxifene, zou dat wel fijn zijn.

Maar ik dacht, ik leg mijn probleem eerst hier even voor in de hoop dat er wat mensen zijn die me advies kunnen geven bij het maken van een verstandige keuze.

Ik heb ook jaren last van gyno gehad ik heb ook en echo laten maken maar niks bleek te zien maar heb er lang mee gezeten en bleef me er erg aan storen dus ben toch maar eens langs de plastisch chirurg geweest en bleek ik toch gyno te hebben niet super veel maar genoeg dat men tepels steeds dik worden wanneer ik het warm had.
Heb me vervolgens laten opereren en ben er nu helemaal van af beste keuze ooit.

Terug
Naar boven