MuscleMeat

langzaam vet verliezen.

vermeulen92

Advanced Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m67
Massa
73kg
goedenavond allemaal.

ik ben 1,67 en weeg nu 71kg en eet op onderhoud momenteel.
maar ik wil vanaf nu langzaam me vet wegwerken zonder al te veel massa te verliezen
dus de vraag nu is is het slim om op onderhoud te blijven eten en gewoon 1 of 2x per week cardio erbij t egaan doen?
en wanneer kan ik dit dan het beste doen? want train met een split schema van 5 dagen, als volgt:
-ma: borst
-di: armen
-wo: schouders
-do: rust
-vrij: rug
-zat: benen, zijkant schouders
-zon: rust.

edit: ohja voor ik het vergeet mijn voedingsschema is een 40-40-20 schema;)
op trainingsdagen 3200kcal
op rust dagen 2615kcal

Cardio weglaten aangezien je niet veel weegt.
Cals. moeten lager. Rond 3000ckal hoog in carbs op traningsdagen.
Rust dagen: 2100-2300ckal. laag in carbs.

Waar is het mis gegaan in jou hoofd?
Je weegt net iets meer dan m'n dochter van 6...
Ga vreten!!! Bulken!!! Bulken!!! Bulken!!!
Het is nog eens winter ook!!!
Volgens mij kun je beter lid worden van n anorexie forum!!!

• Topic Starter Topic Starter
Waar is het mis gegaan in jou hoofd?
Je weegt net iets meer dan m'n dochter van 6...
Ga vreten!!! Bulken!!! Bulken!!! Bulken!!!
Het is nog eens winter ook!!!
Volgens mij kun je beter lid worden van n anorexie forum!!!

Wtf zijn dit altijd van die klote reacties?
Volgens mij vergeet jij dat ik maar 1,67 ben wat dus behoorlijk klein is
En t gaat puur om vet wil me gewicht ong op hetzelfde niveau houden, me buik is t afgelopen jaar ook flink mee gegroeid wat er niet uitziet, dus vandaar
Niet gelijk afzeiken, je had ook gewoon naar de reden kunnen vragen en bruikbare info kunnen geven
Gr

Dus nu graag een bruikbaar antwoord, ik wil gewoon dat t zwembandjevenzo minder word, en de definitie in me armen enzo gewoon beter worden, armen meten nu 40cm maar wil er wat meer vorm in hebben

Wat ik dus eigenlijk bedoel, is dat ik juist t cutten wil vermijden en zoveel migelijk blijf gainen maar het vet moet toch een keer weg

Laatst bewerkt:
Vind de reacties ook overdreven je weet geeneens hoe TS er bij staat en bulken met een hoog vp% is ook niet verstandig.

OT: Bepaal eerst van wanneer tot wanneer je wil cutten, persoonlijk zou ik nog een paar maanden wachten en dan pas beginnen zodat je er met de zomer goed bij staat (maar weet niet wat jij wilt). Als je op onderhoud gaat eten en wat cardio toevoegd zul je afvallen, maar niet effectief aangezien je nog niet onder onderhoud eet.

Als je dit over een lange periode doet is het overigens zeker wel mogelijk om wat vet te verliezen. Cardio is het effectiefst om na je training te doen, of 's Ochtends voor je ontbijt. Ik zou het maximaal ~30 min maken op gemiddelde intensiteit. En dan zo'n 3x p/w.

Ik ben zelf rond 1m73~ en snap je positie. Rond de 70 kilo met jou lengte is gewoon prima, maar het vet wat je op je buik ziet heeft echt geen proporties waar de flamers aan zitten te denken. Deze jongen wil echt geen 6-8 kilo kwijtraken aan vet o.i.d, waarschijnlijk is het een kilotje of 2,5 en wil hij gewoon een echt laag vetpercentage voor een sixpack, zonder gelijk terug te vallen naar ecto positie. Niet iedereen wil persee bulken tot beastmode, als je rond de 1m70 bent ziet dat er al snel niet uit, lijkt al snel op een gorilla zonder nek als je zo klein bent en toch buff. Het is iedereens eigen keus, als de TS hulp bij iets vraagt zou het je sieren hem te helpen ipv zijn motivatie te doorboren.

Dus nu graag een bruikbaar antwoord, ik wil gewoon dat t zwembandjevenzo minder word, en de definitie in me armen enzo gewoon beter worden, armen meten nu 40cm maar wil er wat meer vorm in hebben

Wat ik dus eigenlijk bedoel, is dat ik juist t cutten wil vermijden en zoveel migelijk blijf gainen maar het vet moet toch een keer weg

Eigenlijk is het niet mogelijk om te 'gainen', als je vet wilt verliezen (behoudens indien je steroïden zou gebruiken). Er zijn echter theorieën, waarmee wordt geclaimd dat beide modaliteiten wel mogelijk zijn, mits wordt gewerkt met periodieke wijzigingen in je dieet. Het gaat daarbij om het welbekende ketogeen dieet (met refeeds).

De materie is niet bedoeld voor de beginner en het vereist een strikte benadering van je eetpatroon. Als dat niet voor je is weggelegd, moet je het laten. Anders raad ik je aan onderstaande boeken te lezen. Bij voorkeur alle drie, omdat ze overlappen maar toch ook 'anders' zijn. Door ze allemaal door te lezen, krijg je een beter begrip van de materie.

Bodyopus - Dan Duchaine
Ultimate Diet 2.0 - Lyle McDonald
Anabolic Diet - Mauro DiPascuale (volgens mij is 'Metabolic Diet' de opvolger, maar staat verder niet veel meer in).

Ultimate Diet 2.0 zal je uiteindelijk het beste helpen, maar zonder de andere boeken te lezen, ben je onvoldoende behept met de materie om wijzingen - indien nodig - door te voeren.

Ik pas dit systeem alweer maanden toe met goed resultaat. Mijn vet% is gezakt tot +/- 6%, terwijl mijn spiermassa is toegenomen. Mijn lichaamsgewicht is wel gedaald. Bovendien ben ik er van overtuigd, dat ik meer spiermassa had kunnen winnen op een regulier dieet. Houd daar rekening mee...

Laatst bewerkt:
Dankje jongens, aan deze reacties heb ik tenminste wat, boeken lezen word wat lastig omdat ze in het engels zijn waar ik geen ster in ben(a) haha en inderdaag is het niet de bedoeling om gelijk 6 kg ofiets te verliezen, dus ik denk dat ik dan togh maar 2 maandjes doorga hoe ik t nu doe en dan tegen die tijd maar een lichte cut ga inzetten, nog tips qua voeding enz over het cutten, heb dit nog nooit gedaan namelijk, zoals wat voor schema te handhaven train nu met 40-40-20 en straks? Gr

Terug
Naar boven