MuscleMeat

Laptop en draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

AboveGod

Cool Novice
Waardering
2
Heb thuis een KPN Experia Box, waar een vaste pc op aan is gesloten. Vorig jaar heb ik zelf een laptop gekocht die ik eenvoudig op het draadloze netwerk kon aansluiten, voor zover ik me kan herinneren. Nu hebben mijn ouders gisteren een laptop gekocht. Deze heb ik geprobeerd te verbinden met het netwerk, maar zonder succes.
Hij ziet het netwerk, en als ik verbinding wil maken vraagt deze om een netwerkbeveiligingssleutel. Nu heb ik natuurlijk geen idee wat deze sleutel is...
Iemand die mij kan helpen?

Heb thuis een KPN Experia Box, waar een vaste pc op aan is gesloten. Vorig jaar heb ik zelf een laptop gekocht die ik eenvoudig op het draadloze netwerk kon aansluiten, voor zover ik me kan herinneren. Nu hebben mijn ouders gisteren een laptop gekocht. Deze heb ik geprobeerd te verbinden met het netwerk, maar zonder succes.
Hij ziet het netwerk, en als ik verbinding wil maken vraagt deze om een netwerkbeveiligingssleutel. Nu heb ik natuurlijk geen idee wat deze sleutel is...
Iemand die mij kan helpen?

Check of het authenticatie protocol op de client (laptop) het zelfde staat in gesteld als op de router. Zo niet schakel dit gelijk.

Verder kun je via de beheersconsole van de router bij wireless security de encryptie-sleutel opzoeken.......(normaliter)

Heb ook zo'n box volgens mij en die netwerksleutel staat dan op een sticker onderop die router! Staan twee verschillende keys, voor WPA en WEP dacht ik. Moet je maar even zien. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!
Het probleem was blijkbaar dat de netwerkbeveiligingssleutel niet overeen kwam. Heb 'Wirelesskeyview' gedownload en ben zo achter de sleutel gekomen.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven