Fitness Seller

Laptop -> HDTV;

CoD

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
447
Ik heb afgelopen week de knoop doorgehakt en een TH-42PZ70 besteld. Als alles goed gaat krijg ik heb aankomende week binnen. Uiteraard wil ik meteen genieten van wat mooie beelden, en ben ik begonnen met het downloaden van HD-films. (vooral x264 films, blu-ray materiaal is nogal groot -> 20-40 GB met m'n 6 Mbit verbinding)

Nu heb ik alleen nog geen ervaring met wat ik het beste kan gebruiken om via m'n laptop HD-materiaal af te spelen. Sowieso een HDMI-kabel neem ik aan, die moet ik ook nog aanschaffen. Maar hoe werkt dit verder ? Gewoon Windows Media Center gebruiken om de films af te spelen ?

Iemand die me een beetje op weg kan helpen ? Via Google kon ik helaas niet echt veel vinden. :$

(Nu is het downloaden van films immers nog legaal in Nederland. :D)

Laatst bewerkt:
als je geen hdmi poort op je laptop denk ik dat je het zal moeten doen met een S-video signaal. Ben hier niet zo echt in thuis.

Ik speel op mijn laptop hd formaat af met media player classic.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een HDMI-aansluiting op m'n laptop zitten. Alleen de kabel hiervoor moet ik nog aanschaffen. :-)

Ik speel op mijn laptop hd formaat af met media player classic.

Gewoon met een HDMI-kabel ? En hoe zit dat met die resoluties ? M'n laptop heeft een resolutie van 1680x1050. Als ik momenteel in WMC kijk, kan ik alleen de resoluties van m'n laptop kiezen. Maar op internet las ik iets dat er via HDMI de native resolutie van m'n TV zou kunnen worden gekozen ? (1920x1080)

En waar heb je die HDMI-kabel gekocht ? Op internet vind ik er voldoende, maar weet nog niet welke ik ga halen. :-)

Heeft de HDMI-uitgang van je laptop ook HDCP en geldt dit ook voor je scherm? Mocht dit niet zo zijn kan het zijn dat je beel zwart blijft ;) . En wat zijn je specs van je laptop?

Heeft de HDMI-uitgang van je laptop ook HDCP en geldt dit ook voor je scherm? Mocht dit niet zo zijn kan het zijn dat je beel zwart blijft ;) . En wat zijn je specs van je laptop?

Volgens mij heeft ie dat wel. Weet het alleen niet zeker. :D

M'n laptop is een BTO 17W24 aka Asus Z84J. (T7200, 100 GB 7200 rpm, 2 GB geheugen, Geforce go 7700, etc) ;

Misschien lukt HDMI niet eens. Een goedkoper en soms makkelijker alternatief is om hem aan te sluiten met een vga kabel. Op tweakers is het nodige erover te vinden.

Misschien lukt HDMI niet eens. Een goedkoper en soms makkelijker alternatief is om hem aan te sluiten met een vga kabel. Op tweakers is het nodige erover te vinden.

Maar 720p/1080p wordt dan toch een probleem ? (anders zou je voor de x360 en die zooi toch geen HDMI/component nodig hebben ?)

Ik verwacht vandaag of morgen een telefoontje van Marketplace wanneer ze hem komen bezorgen. Ik verwacht hem in ieder geval nog deze week. Een HDMI kabel heb ik al op marktplaats zien staan voor +- 10 euro. Zal deze morgen eens gaan halen.

Kan iemand nog m'n vraag over de resolutie beantwoorden ?

Een maat van mij heeft een pc --> hdmi kabel --> lcd. Hij heeft zijn lcd als secundaire monitor ingesteld en het beeld gedeeld, dus zijn bureaublad uitgebreid naar zijn lcd. De secundaire monitor kan dan gewoon onafhankelijk van de pc worden ingesteld, dus ook de resolutie. In jou geval heb je dan op je laptop 1680x1050 en op je lcd 1360x768 of 1900x1080. Je videokaart van je laptop moet dit dan wel weer ondersteunen, dit zijn namelijk HD resoluties. Een degelijke videokaart met laatste drivers moet dit wel aan kunnen.

Mijn samsung lcd accepteert geen HDMI, dus ik heb PC-->VGA kabel--> LCD. Ik stel op mijn computer me monitor in op resolutie 1360x768 en 60 Hz. Verwissel dan de vga kabel van mijn pc monitor met de vga kabel van me LCD en dan beeld op mijn LCD. Ik kan dus niet mijn bureaublad uitbreiden naar me LCD, maar met mijn samsung is het of of.

succes ermee

meer info, zoekcriteria heb ik al voor je ingevuld

GoT - Zoeken - Powered by React

Bijna goed, maar het wordt een plasma.

Verder weet ik niet of m'n videokaart wel echt goed is. Ik hecht zelf weinig waarde aan m'n videokaart, aangezien ik zelden games speel. M'n videokaart is een Geforce Go 7700 512 MB. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd(via laptopvideo2go ofzoiets).

Ik hoop de TV overmorgen binnen te krijgen. (gisteren een mailtje gehad dat ze me binnen twee werkdagen zouden bellen voor een afspraak.. hoop dat het meteen de dag erna kan worden verzonden)

Morgen ga ik ook nog even voor een HDMI kabel kijken, zodat ik meteen kan beginnen met testen zodra ik de TV heb. De resolutie van m'n laptop zou ik ook nog kunnen tweaken via een programma als powerstrip. Maar hopelijk is dat niet nodig.

In ieder geval bedankt voor de informatie. Kan niet wachten tot ik hem binnen heb. :D

kijk hier eens:

Elektronica Online

Verder in de gaten houden of je geen DVI - HDMI nodig hebt.

kijk hier eens:

Elektronica Online

Verder in de gaten houden of je geen DVI - HDMI nodig hebt.

Maar goed dat ik hem nog niet bij bol.com besteld had. (was nog aan het twijfelen om hem hier in de buurt te halen)

Maar twaalf euro voor een 5 meter kabel is te proberen. (heb geen DVI-HDMI nodig, gewoon HDMI-HDMI)

Bedankt voor de tip. Karma. :D

je zult toch ook een directX10 videokaart moeten hebben............

volgens mij ondersteunt de Nvidia 8600GTS ook de nieuwste HDTV standaard.....

in het blad: hardware.info staat een artikel over video & videokaarten
[ Hardware.Info ] - 100% Hardware!
;)

KM Player vind ik tot nu toe het fijnst, start lekker snel op en slikt veel!

Ik sluit mijn LCD gewoon via VGA aan, das 1:1 pixelmapping en echt goed te doen :D
BTW, heb tot nu toe wel problemen gehad met echte HD films... 40GB groot en bij de film 300 liepen geluid en beeld gewoon niet synchroom... echt vaag.
(koop btw wel een groooooooote HD haha :D hijs zo vol)

BTW echte HD-DVD's kun je afspelen met PowerDVD 7.3 Ultra.

Heb trouwens toch maar de kabel van 26 euro besteld. Die van 12 moest niet degelijk zijn. (wel lomp gesorteerd)

KM Player vind ik tot nu toe het fijnst, start lekker snel op en slikt veel!

Ik sluit mijn LCD gewoon via VGA aan, das 1:1 pixelmapping en echt goed te doen :D
BTW, heb tot nu toe wel problemen gehad met echte HD films... 40GB groot en bij de film 300 liepen geluid en beeld gewoon niet synchroom... echt vaag.
(koop btw wel een groooooooote HD haha :D hijs zo vol)

BTW echte HD-DVD's kun je afspelen met PowerDVD 7.3 Ultra.

Ben wel van plan om volgend jaar een keer een grote externe hdd te gaan halen. Momenteel red ik het wel met m'n 100 GB. (de hd films hebben een grootte van een DVD5 voor 720p en DVD9 voor 1080p(wmvhd/x264))

Op m'n download pc 1250 GB beschikbaar. (is momenteel genoeg, hdd's kosten niks meer)

Terug
Naar boven