Fitness Seller

Laptop -> HDTV;

heb je je tv inmiddels al binnen? ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nog maximaal twee uur als het goed is. :D

Ik speel op mijn laptop hd formaat af met media player classic.

Gewoon met een HDMI-kabel ? En hoe zit dat met die resoluties ? M'n laptop heeft een resolutie van 1680x1050. Als ik momenteel in WMC kijk, kan ik alleen de resoluties van m'n laptop kiezen. Maar op internet las ik iets dat er via HDMI de native resolutie van m'n TV zou kunnen worden gekozen ? (1920x1080)

En waar heb je die HDMI-kabel gekocht ? Op internet vind ik er voldoende, maar weet nog niet welke ik ga halen. :-)

Sorry, ik had je post verkeerd gelezen. Ik bedoelde dait ik hd gewoon op mijn lappie afspeel met een resolutie van 1440 bij 900 :o

Heb ik iets speciaals nodig om geluid te krijgen ? (via WMC lukt het me niet, en via Nero showtime ook niet)

Beeld is echt superstrak, maar geen geluid. Heb m'n laptop via HDMI op de plasma aangesloten.

zit er hdmi op je vid kaart?

Mooi om te horen dat het beeld in ieder geval strak is.

Ikzelf heb mijn pc en lcd via vga aangesloten, en mijn pc op mijn dolby surround set. Dus er gaat geen geluid naar me TV.

Als je laptop via HDMI out aansluit zou die als het goed is ook geluid mee moeten zenden en hoef je daar, lijkt me, niets voor in te stellen. Misschien dat je laptop dan geen geluid meestuurt. Als je de film afspeelt op je laptop, dan heb je wel geluid uit je laptop boxen, bij het afspelen van een HD film?

Surf anders eens wat op tweakers, grote kans dat iemand hetzelfde probleem wel eens eerder heeft gehad.

Mooi om te horen dat het beeld in ieder geval strak is.

Ikzelf heb mijn pc en lcd via vga aangesloten, en mijn pc op mijn dolby surround set. Dus er gaat geen geluid naar me TV.

Als je laptop via HDMI out aansluit zou die als het goed is ook geluid mee moeten zenden en hoef je daar, lijkt me, niets voor in te stellen. Misschien dat je laptop dan geen geluid meestuurt. Als je de film afspeelt op je laptop, dan heb je wel geluid uit je laptop boxen, bij het afspelen van een HD film?

Surf anders eens wat op tweakers, grote kans dat iemand hetzelfde probleem wel eens eerder heeft gehad.

Als beeldscan(overscan) aan staat dan zie ik soms nog een kleine vaag in het beeld. Weet niet of dit door m'n laptop komt, of door m'n TV. Als ik beeldscan uitschakel dan heb ik gewoon echt vloeiend beeld.

Momenteel kijk ik films met het geluid van m'n laptop. Moet nog een s/pdif kabel halen zo dat ik het op m'n surround kan aansluiten. Maar moet zeggen dat het met de boxen van de laptop zeer goed te doen is. Lijkt net of het echt uit de TV komt, heb hem al een aantal keer zachter gezet. :o

Op internet heb ik trouwens regelmatig gelezen dat het geen nut heeft om een 42" full hd te pakken, omdat je het vanaf een bepaalde afstand toch niet meer ziet. (op 3 meter zou je al een 55" nodig hebben om het verschil met 720p te kunnen zien)

Ik vind persoonlijk dat je toch wel verschil ziet. Dingen zoals kleine haartjes die je anders niet ziet. Je ziet gewoon ontzettend veel details in het beeld. Dus mijns inziens heeft het wel nut om een full hd te kopen, zelfs een 42" als je er 2.5 á 3 meter vanaf zit.

edit: ik heb nu ook geluid via HDMI. Moet dan enkel het apparaat voor digitale uitvoer als standaard instellen. Ben nu heel tevreden. :D

Laatst bewerkt:
Op internet heb ik trouwens regelmatig gelezen dat het geen nut heeft om een 42" full hd te pakken, omdat je het vanaf een bepaalde afstand toch niet meer ziet. (op 3 meter zou je al een 55" nodig hebben om het verschil met 720p te kunnen zien)

Ik vind persoonlijk dat je toch wel verschil ziet. Dingen zoals kleine haartjes die je anders niet ziet. Je ziet gewoon ontzettend veel details in het beeld. Dus mijns inziens heeft het wel nut om een full hd te kopen, zelfs een 42" als je er 2.5 á 3 meter vanaf zit.

edit: ik heb nu ook geluid via HDMI. Moet dan enkel het apparaat voor digitale uitvoer als standaard instellen. Ben nu heel tevreden. :D

720p en 1080p discussie zal nog wel lange tijd gevoerd worden op het internet.

Tegenwoordig kijk ik alleen nog WMVHD films van usenet. Deze stream ik naar een extender (xbox 360). Via de xbox is het beeld toch weer net wat strakker dan via vga. Kleuren zijn mooier en zwart waardes beter.

En binnenkort begint Lost weer als het goed is! HD series uit Amerika zijn super :)

Terug
Naar boven