XXL Nutrition

Laptop of Desktop ?

porterhouse

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Ik zit al een poosje te kijken voor een andere pc, dit ding word te traag en met de komende aanbiedingen van BCC ben ik graag voorzien van goed advies.

Of kan ik beter naar de PC boer gaan en wat laten samenstellen ?

Ik speel geen spelen op me pc maar wil wel een film kunnen kijken en op you-tube iets kunnen zien, dat is nu met gehaper op 360p

Intel i3 of AMD ?

Windows 7 of 8 ?

Hoeveel Ram geheugen is gewenst op 64bit ?

Laptop of Desktop, soms staat me pc lang aan en kan een laptop dat aan qua koeling ? Led ?

Graag goed advies hier in. ( budget onder de € 500,-)

Grts,

Porter

ik heb zelf i7, was een aanbieding, maar over algemeen ben je met AMD beter uit kwa prijs/kwaliteit
Ramgeheugen: moet je tegenwoordig 8gig van hebben dacht ik
Laptop kan kwa koeling wel aan, maar als je op 1 plekkie zit, zou ik toch echt voor desktop gaan.
Geen bcc doen, mediamarkt en anderen zijn goedkoper
kzou maar meteen windows 8 doen heh, kost niets meer.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het met harde schijven?

Ik hoorde kortgeleden dat er harde schijven geleverd zijn met al een virus er op.

Heb ze alle 2 en de laptop vorige week verkocht omdat ik hem gewoon nog nooit heb gebruikt thuis ( had hem nodig voor me opleiding )

Desktop is 100x beter als je thuis zit.
En ben persoonlijk meer fan van intel.
En neem windows 7.
En 8 gig ram heb je de komende jaren wel genoeg aan.

Heb ze alle 2 en de laptop vorige week verkocht omdat ik hem gewoon nog nooit heb gebruikt thuis ( had hem nodig voor me opleiding )

Desktop is 100x beter als je thuis zit.
En ben persoonlijk meer fan van intel.

Een kant en klare kopen of 1 laten samenstellen ?

Als ik even moet internetten ofzo gebruik ik thuis standaard de laptop. Of als ik een uurtje wil thuiswerken ofzo.
Dan kan je zitten waar je wilt en gewoon wat vrijer. Als ik lange opdrachten heb of dingen echt moet opzoeken
enzo, ga ik standaard achter de desktop zitten. Gewoon wat rustiger en minder afleiding.

Processor AMD of Intel? Intel als je videobewerking enzo wilt doen. DVD's wil rippen misschien.
AMD is voor de rest net zo goed.

Intern Geheugen? 4Gb is voldoende voor 64bit

Windows 7 of 8? Persoonlijk zou ik Win7 nemen. Vind die Win8 echt nog wat teveel kinderziektes hebben en
eigenlijk helemaal geen vooruitgang op de 7. Beetje een Vista verhaal imo. Maar wel leuk voor een tablet bv.

HDD altijd zo groot mogelijk zoeken. Met externe HDD zit je weer te klooien.

Koeling van de laptops is geen probleem tegenwoordig

Ik speel geen spelen op me pc maar wil wel een film kunnen kijken en op you-tube iets kunnen zien, dat is nu met gehaper op 360p
Dat moet wel lukken met een I3 of vergelijkbaar AMD cpu

Intel i3 of AMD ?
Kun je iets specifieker zijn zodat we ook appels met appels kunnen vergelijken? AMD is over het algemeen iets goedkoper dan Intel, maar heb zelf meer ervaring met I3 cpu's en die draaien goed genoeg voor een huis tuin en keuken laptop.

Windows 7 of 8 ?
Eigen voorkeur, ik zou er zelfs geld voor geven om van win 8 terug te gaan naar win 7 mocht ik in die situatie zitten.... En ik ben een ICT'er van beroep, ik kan gewoon niet wennen aan Win 8. :vomit:

Hoeveel Ram geheugen is gewenst op 64bit ?

8GB is wel lekker om te hebben, dan kan je echt nog wel een tijd vooruit met de machine.

Laptop of Desktop, soms staat me pc lang aan en kan een laptop dat aan qua koeling ? Led ?
Ligt aan je eigen situatie, een laptop is altijd wel lekker om even mee op de bank te gaan zitten. Of je moet al een Tablet hebben bijvoorbeeld dan zou ik voor een vaste pc gaan.

Intel i3 of AMD, dat kan ik niet specifiek maken, heb er geen verstand van maar zag verschillende pc's met Intel I3 staan dus daarom die vraag.
Denk dat i5 of hoger ook niet voor mij van toepassing is.

Maar zou ik 1 kant en klare kopen, of 1 samen laten stellen?

Persoonlijk heb ik altijd snellere hardware gehad als ik zelf een pc samenstelde. Enige nadeel is dan dat je zelf de
software moet kopen. Bij kant & klaar zit dat gewoon in de prijs erbij. Dus kom je met zelf samenstellen altijd
wel duurder uit. Of je moet de download tour op.

pc en aansluiten op je tv, dan kun je voortaan vanaf de bank internetten met [Afbeelding niet meer beschikbaar] net als ik

je wilt geen spellen spelen, dus dan is laptop toch super relax kan je overal meenemen en verplaatsen in huis

De keuze desktop versus laptop is vrij eenvoudig. Desktop is beter te upgraden mocht dat nodig zijn in de toekomst. Ik ben zelf voorstander van zelf een pc samenstellen, omdat je dan zelf de keuze hebt uit de beste en voordeligste componenten/leveranciers.

Als je op dit moment een pc koopt met Windows 7 erop, kan je t/m 31 januari via Microsoft voor de prijs van 14,99 euro upgraden naar Windows 8. Ik zou die aanbieding sowieso accepteren, want na die datum betaal je voor een eventuele upgrade waarschijnlijk meer als 100 euro. Je kan eventueel die Windows 8 versie nog op een andere pc installeren of cadeau doen aan iemand.

Voor normaal gebruik (internet/tekstverwerken) is 4GB voldoende. Qua video, in de Intel processors van 2011-2012 zit er al een videochip ingebakken, dus dat zo denk ik voldoende moeten zijn om video's vloeiend af te spelen.

Blijft lastig, als je niet te veeleisend bent kan zo'n Mediamarkt pc op zich voldoende zijn (complete oplossing in 1 keer), zit al een OEM versie van Windows op, meestal incl. toetsenbord en muis, etc. Bij zelf samengestelde pc's moet je de software en accessoires er nog bij rekenen.

Om een idee te geven, hieronder links naar zogenaamde best buy guides als je zelf je pc wilt laten samenstellen. Het betreft hier wel een budget pc die ze in november 2012 hebben samengesteld, inmiddels zijn er misschien betere opties

http://tweakers.net/reviews/2817/2/...tie-november-2012-budget-en-basissysteem.html

http://tweakers.net/reviews/2851/notebook-best-buy-guide-december-2012.html

4gb werkgeheugen minimaal en ik zou echt aanraden om een SSD te halen. Ik heb een ssd in me laptop erbij gezet en windows start op me 2.5 jaar oude laptop in 10 seconden op

Voor 500 euro kan je net een stofzuiger kopen.
Zou in dat geval voor een laptop gaan, aangezien een pctje van 500 geen zware games gaat hijsen. Met 300 euro meer kan je al een zeer degelijk systeempje kopen, en dan zou ik sowieso een desktop doen.

---------- Post toegevoegd Wed 23 Jan 2013 om 19:59 ----------

Oh en btw: als je een fatsoenlijk systeem wil sowieso zelf samenstsllen. Dan weet je zeker dat je niet word genaaid met k*tkwaliteit spul om kosten te drukken, en vaak is zelf samenstellen ook stuk goedkoper

Voor 500 euro kan je net een stofzuiger kopen.
Zou in dat geval voor een laptop gaan, aangezien een pctje van 500 geen zware games gaat hijsen. Met 300 euro meer kan je al een zeer degelijk systeempje kopen, en dan zou ik sowieso een desktop doen.

---------- Post toegevoegd Wed 23 Jan 2013 om 19:59 ----------

Oh en btw: als je een fatsoenlijk systeem wil sowieso zelf samenstsllen. Dan weet je zeker dat je niet word genaaid met k*tkwaliteit spul om kosten te drukken, en vaak is zelf samenstellen ook stuk goedkoper

Niet iedereen koopt een pc om spelletjes te spelen.

En 500 voor een stofzuiger, man voor 150 heb je een robotstofzuiger...

Ivo, heb je geen goede pentium 133 mmx met windows 98 se voor me staan, dan ben ik gelijk klaar :lol:

Heb eentje voor je samengesteld:
-CPUs Socket 1155 Intel® Core™ i5-2500 FC-LGA4, "Sandy Bridge" 1 x € 197,90*

-Aerocool Strike-X 600W 2x PCIe, Zwart/Rood 1 x € 69,90*

-Behuizingen Midi Tower Aerocool Qs-200 Lite USB 3.0, Zwart 1 x € 34,99*

-DVD-reWriters Serial-ATA LG GH24NS70 12-x DVD-RAM schrijven, Zwart 1 x € 16,99*

-Moederborden Socket 1155 ASUS P8B75-M LX RAID, Gb-LAN, Sound, µATX 1 x € 57,90*
Harddisks 2,5 inch SATA

-Western Digital WD7500BPVT SATA 300, Scorpio Blue, Advanced Format 1 x € 57,90*

-Geheugen DDR3-1866 Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit CML8GX3M2A1866C9R, Vengeance LP, XMP, Rood 1 x € 57,90*

Dit is een zeer goede beginners pc die je nog kan upgraden ( videokaart erbij prikken )
Alles zit erbij voor 480 euro, illegale windows 7 erop en klaar is kees!

Laatst bewerkt:
Waar is dat te-koop Tom ?

Terug
Naar boven