MuscleMeat

Laptop of Desktop ?

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, zal een gaan kijken op die site als ik tijd heb. :thumb:

Heb eentje voor je samengesteld:
-CPUs Socket 1155 Intel® Core™ i5-2500 FC-LGA4, "Sandy Bridge" 1 x € 197,90*
Waarom niet gelijk de K-versie? die is 5 euro duurder en kan je eventueel (door iemand laten) overclocken in de toekomst. Maar denk nog steeds dat je op de CPU kan besparen met een lagere i5 of i3

-Aerocool Strike-X 600W 2x PCIe, Zwart/Rood 1 x € 69,90*
450 watt is meer als voldoende zonder OC

-Behuizingen Midi Tower Aerocool Qs-200 Lite USB 3.0, Zwart 1 x € 34,99*
Kwestie van smaak en/of kostenbesparing

-DVD-reWriters Serial-ATA LG GH24NS70 12-x DVD-RAM schrijven, Zwart 1 x € 16,99*
Ok

-Moederborden Socket 1155 ASUS P8B75-M LX RAID, Gb-LAN, Sound, µATX 1 x € 57,90*
Ik zou gewoon een Z77 moederbord nemen, maar goed dat ligt er ook maar net aan welke opties je per se wilt. B75 is meer op bedrijven gericht..

Harddisks 2,5 inch SATA
-Western Digital WD7500BPVT SATA 300, Scorpio Blue, Advanced Format 1 x € 57,90*
Waarom niet meteen een SSD?

-Geheugen DDR3-1866 Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit CML8GX3M2A1866C9R, Vengeance LP, XMP, Rood 1 x € 57,90*
DDR 3 1600 is meer als voldoende, snelheidsverschil tussen 1600 en 1866 merk je als gebruiker niet

Dit is een zeer goede beginners pc die je nog kan upgraden ( videokaart erbij prikken )
Alles zit erbij voor 480 euro, illegale windows 7 erop en klaar is kees!
Mijn mening :)

Als je al een kast, monitor, muis en toetsenbord hebt kan je ook een upgrade kitt nemen. Alternate heeft ze oa.

Ik ga denk ik mijn Coolermaster kast laten upgraden. ik heb zelf nog een voeding in doos Coolermaster Extreme power 430
atx12vv2.01

AC Freezer pro 7 en een Geforce 210 1g Videokaart met koelribben geen fan.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 21:57 ----------

Of is dit spul uit de tijd ?

Was maar een voorbeeldje, heb ff snel wat dingen aangeklikt maar was meer bedoelt om te laten zien dat je geen i3 hoeft te nemen voor dat geld.

En even antwoord op je vragen:

- Processor is ff snel uitgekozen.
- Voeding 600watt kan prima beter teveel dan te weinig zeg ik altijd, want met 8 gig ram en misschien later nog dual video kaarten is teveel stroom nooit slecht ( beter teveel dan te weinig )
- Kast is gekozen om de kosten te besparen idd ( zag er nog redelijk uit vond ik )
- Dvd Rw/speler zou ik zelf nooit een dure halen, gewoon de goedkoopste gepakt dus.
- Moederbord is ook gewoon even snel gekozen.
- SSD is nog vrij duur als je 500gb wil hebben, kan die beter later eentje bijhalen. ( 480gb = 356 - 470 euro dat is bijna zijn hele budget al )
- 8 gig ram voor 60 euro is niet duur vind ik, waarom dus een lagere snelheid pakken om maar een tientje te besparen denk ik zo.

Laatst bewerkt:
Ik zit hier niet te wachten een op discussie van kenners onderling.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 22:05 ----------

Ik ga denk ik mijn Coolermaster kast laten upgraden. ik heb zelf nog een voeding in doos Coolermaster Extreme power 430
atx12vv2.01

AC Freezer pro 7 en een Geforce 210 1g Videokaart met koelribben geen fan.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 21:57 ----------

Of is dit spul uit de tijd ?

;)

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 22:05 ----------

;)
Dit doet niks qua prestaties met je huidige computer ( misschien dat je spellen iets beter draait als je onboard videokaart of huidige videokaart slechter is ) Die videokaart is ook al vrij oud zie ik want hij is maar 26 euro.
Zou zelf persoonlijk die kast gewoon als reserve gebruiken, heb ik zelf ook gedaan met mijn dual core.
En mooi dat je nog een voeding hebt, hoef je daar ook geen geld aan te besteden en kan je de rest van de onderdelen weer iets opkrikken.

Dus die Koeler en voeding zijn nog up-to date ?

Dus die Koeler en voeding zijn nog up-to date ?
Aan die koeler heb je niks omdat er verschillende types moederborden zijn en dus andere bevestiging aan het moederbord.
Maar maak je geen zorgen je krijgt een standaart koeler bij een nieuwe processor:)
Je kan later altijd nog een stillere kopen.

En voeding is wel goed zolang je geen dubbele videokaarten erin doet.

Aan die koeler heb je niks omdat er verschillende types moederborden zijn en dus andere bevestiging aan het moederbord.
Maar maak je geen zorgen je krijgt een standaart koeler bij een nieuwe processor:)
Je kan later altijd nog een stillere kopen.

En voeding is wel goed zolang je geen dubbele videokaarten erin doet.

Nee, dat zeker niet, wat is beter een externe of onboard videokaart ? ik speel geen spellen als world of warcraft etc. misschien bejuweled en online poker:D

Vandaag nieuw laptoppie gehaald, toppertje hoor, dik mn geld waard :thumbs:

Productbeschrijving
Intel Core i5 2500 / 3.3 GHz processor
Producttype
Processor
Garantie van de fabrikant
3 jaar garantie
Uitwisselbare slots
1 x processor - LGA1155 Socket
Type processor
Intel Core i5 2500
Aantal processoren
1
Kloksnelheid
3.3 GHz
Cachegeheugen
L2 - 4 x 256 KB - L3 6 MB
Functies
Ingebouwde geheugenregelaar, Execute Disable Bit mogelijkheid, Intel Virtualization Technology, Intel Turbo Boost Technology, Intel 64 Technology
Fabricageproces
32 nm
64-bit Computer
Ja
Multi-Core Technologie
Quad-Core
Compatibele processorsocket
LGA1155 Socket
Geïntegreerde grafische weergaven
Intel HD Graphics

€ 187,95 gratis geleverd bij Computerland.

SSD is goud, een van de beste upgrades voor je PC.

Nee, dat zeker niet, wat is beter een externe of onboard videokaart ? ik speel geen spellen als world of warcraft etc. misschien bejuweled en online poker:D
Met onboard videokaart kom je voorlopig wel mee uit, wil je later toch zware game's spelen, prik je er gewoon een videokaart bij en klaar ben je:)

Als ik een tip mag geven, kijk eens rond op Dell.nl. Zeer goede laptop's waarbij er vaak kortingscodes voor te vinden zijn. Soms in combinatie van verschillende acties waardoor het kortingspercentage zo 20% is.

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 21:41 ----------

Op tweakers.net is daar een goede topic over te vinden.

Terug
Naar boven