XXL Nutrition

Laptop probleem

willem9

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
761
Ik heb weer eens jullie hulp nodig.
Ik was gisteren mijn laptop wat zuiver aan het maken en heb daardoor volgens mij op wat verkeerde knoppen geduwd, want toen ik vanmorgen mijn laptop aanzette bleek alles groter te zijn. Dus grote iconen op mijn desktop, groter lettertype op websites, kadertjes zijn groter. Kortom alles gewoon groter. Dit zal waarschijnlijk wel makkelijk ongedaan te maken zijn, maar ik heb geen flauw idee hoe.

Bedankt (en karma) voor iedereen die mij kan helpen. :)

Dat is hopelijk gewoon je beeldscherm resolutie. Welke Windows versie heb je, want bij Vista en XP moet je andere handelingen verrichten.

als je vista hebt, linker muisknop op je desktop, dan 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen', klik je links in het scherm onder 'taken' op 'lettertypen kleiner of groter maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb Vista.

als je vista hebt, linker muisknop op je desktop, dan 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen', klik je links in het scherm onder 'taken' op 'lettertypen kleiner of groter maken.

Als ik ga kijken bij Adjust font size staat ie al op 100% en kleiner kan niet.

Ok, rechter muisknop op je bureaublad (wallpaper), dan in het menu kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Dan in het nieuwe scherm op Beeldscherminstellingen drukken (staat onderaan als het goed is). Dan in het nieuwe scherm kan je linksonderin je resolutie veranderen door middel van een balkje wat je kan verschuiven (laag-hoog). Zet deze helemaal naar hoog en druk op OK. Dan moet je probleem opgelost zijn.

rechtsklikken op je leeg beeldscherm en dan naar eigenschappen,daar staan al die dingen

Ok, rechter muisknop op je bureaublad (wallpaper), dan in het menu kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Dan in het nieuwe scherm op Beeldscherminstellingen drukken (staat onderaan als het goed is). Dan in het nieuwe scherm kan je linksonderin je resolutie veranderen door middel van een balkje wat je kan verschuiven (laag-hoog). Zet deze helemaal naar hoog en druk op OK. Dan moet je probleem opgelost zijn.

Ok. Heb ik gedaan. Het is nu veel beter zo. Het is wel kleiner als ik het normaal had, maar toch al niet meer zo storend als juist. Bedankt!

Edit: karma is even op.

Ok. Heb ik gedaan. Het is nu veel beter zo. Het is wel kleiner als ik het normaal had, maar toch al niet meer zo storend als juist. Bedankt!
Kijk even in het boekje van je monitor om de native resolutie te weten te komen. Als je een onjuiste resolutie kiest heb je minder scherpe weergave, de monitor kan dan niet optimaal presteren.

Als het nu weer te klein is, moet je het balkje weer een tikje naar lager zetten :) Gewoon totdat het voor jou prettig is.

Kijk even in het boekje van je monitor om de native resolutie te weten te komen. Als je een onjuiste resolutie kiest heb je minder scherpe weergave, de monitor kan dan niet optimaal presteren.

Als het nu weer te klein is, moet je het balkje weer een tikje naar lager zetten :) Gewoon totdat het voor jou prettig is.

Heb ik geprobeerd maar kom dan toch niet uit zoals het daarvoor was. Maar boeien, hier ben ik na een 20min ook al gewoon aan.

Terug
Naar boven