Fitness Seller

Nieuws Laptop verslaat bureaucomputer

Peiling Peiling Wat heb jij thuis staan?

• Totaal stemmers
    100
  • Peiling gesloten .

Gast 2315

Colossal Veteran
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
407
Lengte
1m91
Massa
128kg
De laptop heeft voor het eerst de bureaucomputer verslagen als meest verkochte personal computer. In het derde kwartaal van dit jaar steeg de wereldwijde verkoop van schootcomputers met bijna 40 procent tot 38,6 miljoen stuks in vergelijking met een jaar eerder.

De verkoop van desktops daalde juist met 1,3 procent tot een totaal van 38,5 miljoen. Dit blijkt uit cijfers die het Amerikaanse onderzoeksbureau iSuppli dinsdag heeft gepubliceerd.

De laptop, ook wel notebook genoemd, is al enkele jaren met een sterke opmars bezig. De verkoop is dit jaar aangewakkerd door de populariteit van zogenoemde netbooks, mini-computers die vooral worden gebruikt om het internet op te gaan.

Vooral het Taiwanese Acer is sterk gegroeid door zich te richten op netbooks. Het bedrijf is met een marktaandeel van 12,2 procent op de pc-markt nu zelfs een bedreiging geworden voor Dell, dat met een aandeel van 13,9 procent de nummer twee op de markt was in het derde kwartaal. Koploper bleef Hewlett-Packard (18,8 procent).

Ik heb beide

Allebei :P

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een bureaucomputer, vind laptops maar niks. Zon gaar hoog toetsenbord en klein schermpie + je kan er zo lastig dingen inbouwen.

Ik heb een bureaucomputer, vind laptops maar niks. Zon gaar hoog toetsenbord en klein schermpie + je kan er zo lastig dingen inbouwen.

Wat is er mis met het toetsenbord? die lage knoppen?

zo'n toetsenbordje heb ik voor mijn pc ook, typt heerlijk, ook sneller. :p

Op zich vind ik dit geen verassende ontwikkeling.

Ik heb thuis beiden staan, maar heb laptop gestemd want die gebruik ik meer.

Laptop is kansloos als je je pc wil upgraden.
Dus Desktop ftw....maar laptop heeft wel voordeel buiten huis uiteraad maar is dan ook het enige voor mij.

beide

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er mis met het toetsenbord? die lage knoppen?

zo'n toetsenbordje heb ik voor mijn pc ook, typt heerlijk, ook sneller. :p

Nee dat dat ding zo hoog boven je bureau staat, ik mag altijd graag me onderarmen op me bureau neerleggen (heb diep bureau). En de knoppen vind ik er altijd zo dicht op elkaar en in onlogische volgorde op zitten.

laptops pleure te snel uit elkaar.

desktop, veel meer power voor minder geld

Zoals het nu is met macs, dat is de toekomst, gewoon meteen de pc in het beeldscherm.

Daarna komt er touchscreen bij (is er al, maar voor het echt populair gaat worden)

Kijk er nu al naar uit :p

Beide

ik prefereer toch een muis boven al die touchscreen shit.
Dat touchpad van de Macbook is wel gaaf (multitouch). maar ik houd er niet van om op het beeld zelf te tikken.

ik prefereer toch een muis boven al die touchscreen shit.
Dat touchpad van de Macbook is wel gaaf (multitouch). maar ik houd er niet van om op het beeld zelf te tikken.

Beide is natuurlijk ook een optie, het heeft wel een extra toevoeging voor speciale programma's etc

laat wel weinig ruimte over voor customisation, en wat als je van monitor wilt switchen? Denk dat de systeemkasten altijd zullen blijven bestaan.

De gamers willen vaak een nieuwe videokaart, geheugen etc.. dus daar zullen systeem kasten wel langer blijven.

Maar het grootste gedeelte doet dat nooit, en eventueel wat geheugen erbij is geen probleem, kan ook met laptops.

Dus we zullen er straks toch niet aan ontkomen.

De gamers willen vaak een nieuwe videokaart, geheugen etc.. dus daar zullen systeem kasten wel langer blijven.

Maar het grootste gedeelte doet dat nooit, en eventueel wat geheugen erbij is geen probleem, kan ook met laptops.

Dus we zullen er straks toch niet aan ontkomen.

die mensen zijn degenen die de laptops/imacs kopen.

Ik heb een jaar of 2 geleden een keer een topic hier geopend over dezelfde vraag. Ben er van overtuigd dat de laptop over 5 jaar volledig in de overhand is. Alleen voo hele speciale toepassingen zal een enkeling nog een desktop gebruiken tegen die tijd.

Terug
Naar boven