XXL Nutrition

Laptop

Ik spaar nog even verder voor een goede laptop, wat zijn de minimale specs voor een goed lopende laptop?

Ik zou gewoon kijken naar wat je er zelf mee wilt doen. laat je geen dure laptop aansmeren als je maar weinig eisen stelt.

M'n broertje woont nog thuis, en hij slaapt op zolder. Omdat het op zolder te warm is in de zomer, heeft ie een laptop gekocht. M'n broertje wilde hem eigenlijk voor hetzelfde als jou gebruiken, dus hij stelt eigenlijk weinig eisen. Hij heeft een nieuwe laptop gekocht van PB voor 600 euro. Hij is er tevreden mee.
(ik moet wel eerlijk zeggen dat ie langzamer aanvoelt dan mijn oude laptop van 3 jaar oud. Maar hij is snel zat voor wat hij ermee wil doen)

edit: en voor de prijs van een snelle laptop heb je al 3 van die budget laptops. Daar kun je een voordeel aan hebben als je weinig eisen stelt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon kijken naar wat je er zelf mee wilt doen. laat je geen dure laptop aansmeren als je maar weinig eisen stelt.

M'n broertje woont nog thuis, en hij slaapt op zolder. Omdat het op zolder te warm is in de zomer, heeft ie een laptop gekocht. M'n broertje wilde hem eigenlijk voor hetzelfde als jou gebruiken, dus hij stelt eigenlijk weinig eisen. Hij heeft een nieuwe laptop gekocht van PB voor 600 euro. Hij is er tevreden mee.
(ik moet wel eerlijk zeggen dat ie langzamer aanvoelt dan mijn oude laptop van 3 jaar oud. Maar hij is snel zat voor wat hij ermee wil doen)

edit: en voor de prijs van een snelle laptop heb je al 3 van die budget laptops. Daar kun je een voordeel aan hebben als je weinig eisen stelt.

Ja precies, Ik wil gewoon als het warm is lekker chill in de tuin me huiswerk maken enzo. Maar ik kijk nog even wat rond voor een degelijke laptop.

Op zicht krijg je wel een betere laptop als je wat meer geld ophoest. Maar als jij een bedrag van 400 euro in gedachten had, dan zal je waarschijnlijk geen zin hebben om 1000+ euro's uit te geven voor een degelijk systeem. (er zullen er ook wel onder de 1000 euro zijn, maar het hangt er uiteraard vanaf wat je een degelijke laptop vindt)

Dan komt een bedrag van 600 euro meer in de buurt van wat jij in gedachte had. Je kunt ook nog even goed zoeken op site's zoals tweakers.net(price watch) en kieskeurig.nl en consorten. Dit zorgt ervoor dat je waarschijnlijk minder hoeft te betalen dan in de winkel.

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn de specs van de laptop van je broertje

Het zijn uiteraad geen super specs. Het gaat om een AMD Sempron 3000+ of 3200+. 1 GB geheugen volgens mij, 80 GB hdd. 15,4" beeldscherm, wat voor videokaart ie heeft weet ik niet.

Ik raadde m'n broertje eigenlijk ook aan om gewoon wat meer geld uit te geven. Maar hij vond dat niet nodig, en ergens heeft ie ook wel gelijk als je bekijkt wat hij nodig heeft.

Terug
Naar boven