AndroidHealthClinic

Laptop.

Bezoekers in dit topic

Mahatma

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2011
Berichten
2.345
Waardering
265
Lengte
1m83
Massa
68kg
Vetpercentage
23%
Heb een laptop nodig voor me studie.
Budget- 500-800 euro ofso, iemand aanbevelingen?
 
even kijken bij Dell misschien, die hebben wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.
 
Je zegt dat je hem voor je studie nodig hebt. Als je hem puur en alleen voor tekstverwerken wilt gebruiken, dat je je thuis computer voor de rest gebruikt, kan je in principe de goedkoopste netbook/laptop uitzoeken en die kopen.

Of je wil je er ook af en toe een filmpje op afspelen of zo?
Ik denk niet dat er überhaupt laptops verkrijgbaar die niet de mogelijkheid hebben de meest basale dingen te doen tegenwoordig, maar als je van plan bent hem niet al te intensief te gebruiken, koop dan vooral een goedkope
 
Dat typt ook zo fijn tijdens het studeren..

OT: je zegt dat je hem voor je studie nodig hebt. Als je hem puur en alleen voor tekstverwerken wilt gebruiken, dat je je thuis computer voor de rest gebruikt, kan je in principe de goedkoopste netbook/laptop uitzoeken en die kopen.

Of je wil je er ook af en toe een filmpje op afspelen of zo?
Ik denk niet dat er überhaupt laptops verkrijgbaar die niet de mogelijkheid hebben de meest basale dingen te doen tegenwoordig, maar als je van plan bent hem niet al te intensief te gebruiken, koop dan vooral een goedkope
agree, veel mensen kopen een bakbeest terwijl ze niet eens 1/3 van de mogelijke capaciteiten gebruiken. gwn zonde geld dan
 
Laptop kun je deels toch ook van de Belastingdienst terug krijgen? Tenminste.. bij een deeltijdstudie wel..

Ik ga mn laptop hier bestellen denk ik: http://www.campusshop.nl/
 
macbook, als je student bent krijg je korting bij apple, moet je maar ff bij apple op website kijken
 
Aldi krijgt leuk lappie 15inch voor 499,- volgende week 24aug volgens mij....
 
Thanks voor de input allemaal!
 
toshiba en dan zelf even kijken wat kan met je budget
 
als je van plan bent je laptop overal en nergen mee naar toe te slepen zou ik voor jo budget geen toshiba of asus nemen. Heb er ook eens naar gekeken omdat het moederbord heel goed schijnt te zijn, maar ze voelen aan alsof je ze met 1 hand kunt verkruimelen.
 
Tja een student moet geen overdreven dure spullen kopen IMO, tenzij je een leuk baantje hebt en veel belang hecht aan topmateriaal.

IMO is Windows echter sowieso geen goede investering. Dus qua merken raad ik Asus, Sony of Apple aan en qua besturingssysteem Ubuntu of OS X.

Verder moet je voor tekstverwerking geen indrukwekkende specs hebben. Dat geeft je het voordeel om wat meer uit te geven aan het merk, en toch de kosten te beperken. De keuze van merk / model laat ik aan jou over.
 
Tja een student moet geen overdreven dure spullen kopen IMO, tenzij je een leuk baantje hebt en veel belang hecht aan topmateriaal.

IMO is Windows echter sowieso geen goede investering. Dus qua merken raad ik Asus, Sony of Apple aan en qua besturingssysteem Ubuntu of OS X.

Verder moet je voor tekstverwerking geen indrukwekkende specs hebben. Dat geeft je het voordeel om wat meer uit te geven aan het merk, en toch de kosten te beperken. De keuze van merk / model laat ik aan jou over.
hoezo niet? de kosten zitten toch wel in de laptop verwerkt waarom zou je het OS waar je voor hebt betaald dan niet gebruiken?
 
Ik moet deze week een laptop halen maar ik heb maar een budget van 300-350. Moet wel lukken lijkt me? Is voornamelijk voor school.
 
hoezo niet? de kosten zitten toch wel in de laptop verwerkt waarom zou je het OS waar je voor hebt betaald dan niet gebruiken?
Omdat het rommel is. Koop het zonder OS en zet er een ander OS op.
 
Draai je geen linux Big T?
 
Omdat het rommel is. Koop het zonder OS en zet er een ander OS op.
Rommel? hoezo is windows rommel? geloof mij, als simpele gebruiker wil je echt geen linux. ook al is het veel gebruiksvriendelijker geworden het is nog steeds niet echt een goed os voor dit soort gebruikers.
Draai je geen linux Big T?
wat denk je zelf. ik durf te wedden op 20 euro dat ie OSX draait (op zn desktop dan)
 
Wil er geen bash topic van maken maar duidelijk dat veel mensen geen ervaring hebben met Ubuntu. Het is gewoon gebruiksvriendelijk.

Verder zal het wel lastig worden om een laptop zonder Windows te kopen van de grote merken, maar dan bewaar je de licentie gewoon en draai je m eventueel virtueel als je iets nodig hebt in Windows. Zou niet weten waarom als niet-gamer maar goed.
 
Als student, die een beetje tekst verwerkt, mail ophaalt en surft kun je best Windows gebruiken. Is veruit de meeste support voor en dat is must voor TS. Alle noodzakelijke programma's worden ondersteund en het is een systeem waar je aan gewend bent. Geen reden om te veranderen. Toshiba laptopje met Windows gaat top. Heb ik zelf ook tijden gebruikt.

Op de Mac heb je overigens geen support nodig, omdat alles gewoon werkt en zelden crasht, maar daar betaal je ook voor.
 
Back
Naar boven