MuscleMeat

last van gewrichten

badeendje

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hallo mensen.

ik ben 17 jaar en ben sind een paar maanden weer begonnen met fittnessen maar ik heb vaak last van mijn gewrichten als ik mijn armen train knakt mijn elleboog en mijn pols, en soms doen ze ook zeer (voelt alsof het verkeerd zit) :( . ik heb de stickies doorgelezen maar werd er niet heel veel wijzer van. ik heb een paar vragen over mijn probleempje.

1. is het normaal dat je elleboog en je polsen regelmatig knakken?
2. kun je ook je elleboog en of polsen trainen of versterken?
3. ik heb gehoord dat je pillen kunt gebruiken voor soepelder gewrichten maar worden ze dan ook verstevigt? en anders wat doen ze wel?

ik hoop dat jullie de antwoorden hebben. en mij kunnen helpen.

bijvoorbaat dank
Groeten Badeendje

als het knakken geen pijn doet is het niet schadelijk.

Ik had ergens gelezen dat je voedingsstoffen met een soort vet moest eten dat als smeermiddel zou dienen bij je gewrichten, maar ik kan er ook volledig naast zitten!

Had ik ook, een goede warming-up of stretchen voor de training wil wel eens goed helpen.

• Topic Starter Topic Starter
@platina: oke gelukkig, want het doet meestal geen pijn :D en ik ga nu even zoeken of de voedingsstof die je bedoeld "glucosamine" is en waar dat in zit :)
@bekjam: oke ik zal volgende keer wel een betere warming-up doen en strechen.

bedankt voor alle snelle reactie's :)

• Topic Starter Topic Starter
dit heb ik gevonden op wikkipedia: mijn korte samenvatting over "glucosamine"

glucosamine is een bouwsteen van belangrijke onderdelen van kraakbeen en de gewrichtsvloeistof, dus is het te verwachten dat glucosaminesuppletie helpt bij het herstel van kraakbeen en de behandeling van gewrichtsslijtage. Of glucosamine daadwerkelijk op deze manier werkt, is nog onduidelijk. Over het effect van glucosamine op de pijnbeleving en stijfheid bij artrose is vooralsnog geen uitsluitsel.

dus het is nog niet bewezen dat het echt werkt! hebben er hier ook mensen ervaring met glucosamine?

en naast deze antwoorden had ik nog een vraag die nog niet behandeld is :o

kun je ook trainen op zwake gewrichten?

groeten badeendje!

Terug
Naar boven