MuscleMeat

Last van onderarm

Dennis89

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
100kg
Vetpercentage
24%
Ik heb sinds afgelopen week, last van me onderarm.
Op deze plek heb ik wel eerder een druk / kramp ondervonden op deze plek.

Ik heb dit vaak na gebruiken van halters of halterstang ,als ik me biceps train.
(ik weet de juiste naam niet precies van deze beweging)

Mijn vraag is of dit normaal is , of het zorgelijk genoeg is om even een bezoek aan de huisarts te brengen.
(Ik ben ook niet het typ dat voor elk kwaaltje naar een arts rent)

Tijden de workout heb ik er geen last van , maar als ik de stang loslaat en me arm ontspan , schiet die kramp er ineens in. ???

Afijn k hoop dat er iemand mij wat beter advies over kan geven dan dat ik zelf in me ongeving kon vinden.

m.v.g. Dennis

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds afgelopen week, last van me onderarm.
Op deze plek heb ik wel eerder een druk / kramp ondervonden op deze plek.

Ik heb dit vaak na gebruiken van halters of halterstang ,als ik me biceps train.
(ik weet de juiste naam niet precies van deze beweging)

Mijn vraag is of dit normaal is , of het zorgelijk genoeg is om even een bezoek aan de huisarts te brengen.
(Ik ben ook niet het typ dat voor elk kwaaltje naar een arts rent)

Tijden de workout heb ik er geen last van , maar als ik de stang loslaat en me arm ontspan , schiet die kramp er ineens in. ???

Afijn k hoop dat er iemand mij wat beter advies over kan geven dan dat ik zelf in me ongeving kon vinden.

m.v.g. Dennis

Misschien train je net iets te zwaar?
Staan je polsen recht?
Of je houd de stang té stevig vast.. Kunnen allemaal dingen zijn.
Let je goed op de techniek bij de oefening? En dan niet alleen te techniek van hoe je de oefening doet, maar ook hoe je staat, hoe je de db vast hebt etc. Kan een hoop schelen!

Gebruik een ez curl barbell. Normale barbell is voor sommige mensen niet goed voor hun pols/arm, met ez curl barbell heb je geen problemen meer (tenminste ik niet)

• Topic Starter Topic Starter
Hmm ja ik zal er volgende keer proberen wat meer varriatie , andere houding etc te proberen.

Mij word tot nu toe alleen vertelt , doortrainen harder is goed voor :S
Maar het voelt niet aan als pijn in spieren , :mad:

Te zwaar is het mischien ook, zou ik dan me onderarmer meer moeten trainen?

Hmm ja ik zal er volgende keer proberen wat meer varriatie , andere houding etc te proberen.

ik bij bepaalde oefeningen voel me polsen en onderarm ook rekken net of er iets scheur tijdens de oefening, maar sindsdien gebruik ik van die fitness handschoenen die ook je polsen deels overlappen sindsdien heb ik letterlijk 80% minder last van me polsen/onderarmen alleen bij bepaalde oefeningen, maar ik zat er nog aan te twijfelen wrist wraps te nemen, ik weet niet hoe zwaar je natuurlijk train maar t zijn dingen om je polsen deels te beschermen, en aangezien jij meerendeels last van je onderarmen heb zou ik niet weten of handschoentjes of wraps zulle helpen

Ik had daar vooral in het begin last van, nu is het veel minder. Zijn denk ik je pezen. Misschien helpt het ook als je je onderarmen traint, dus met grippers oid

Ik gebruik wel handschoenen , maar die stoppen waar me polsen beginnen.
Heb ook wel bij bepaalde Onderarm oefeningen last van me polsen , dan doe ik dus simpel weg een andere oefening die niet voor die last zorgt.

Maarja over hoe zwaar, moeilijk te zeggen ik probeer het altijd zo zwaar mogelijk te oefenen.

Mits ik een oefening voor het eerst doe dan begin ik altijd heel licht.

Ik ga het vanavond allemaal even uitproberen.
Lichter trainen , beter op me houding letten.
Curb stang gebruiken etc

Genoeg tips om weer even bezig te zijn bedankt allen :) ik laat wel weten of dit de last verlicht :cool:

Te zwaar pakken is echt niet beter. Je gebruikt dan veel meer andere spiergroepen om de oefening uit te voeren inplaats van de spiergroep waar het om draait. Beter op techniek focussen dus! Gewicht gaat uiteindelijk mits je traint en je voeding in orde is. Vanzelf wel de lucht in!

En probeer ook voldoende calcium en vitamine D in te nemen.

Niet te zwaar pakken , oke zal het niet meer doen :D

En kwa calcium en vitamine D , Ik heb echt geen flauw benul of ik daar voldoende van in-neem.
Ik ben 23 woon opmezelf , kwa voeding enzo ben ik nog erg (heel erg) nieuw.

K heb laatst ook een blender gekocht, om fruit enzo in te fl**ker anders eet ik gewoon te weinig fruit bijv.

Calcium zit in zuivelproducten(melk, yoghurt etc). Vitamine D vindt je in vis, vlees en eieren. Gewoon zorgen dat je van alles voldoende naar binnen krijgt;)

Voelt het als pijn in je bot aan de buiten of binnenkant van je arm ipv je spier dus? Dit zou kunnen wijzen op een tennisarm of golfelleboog en dan moet je direct rustiger gaan trainen.

Zelf ook gehad, maar net op het nippertje kunnen vermijden dat het erger werd door biceps heel licht/niet te trainen en alles wat pijn doet niet te doen. Binnen 2 weken was het zo goed als weg. Als je doorgaat trainen ermee heb je kans dat het maanden aanhoudt.

Het is wellicht wat anders hoor, maar het ís mogelijk...vooral als je het niet je spier voelt want dan is het waarschijnlijk je pees.

sterkte ermee man ;)

Ik heb dergelijke ook voor.
Precies dat ze je pezen doorsnijden net het moment dat je je vingers opendoet.
Bovenstaande reacties kunnen de oplossing bieden, ik ga het ook in het oog houden hier want bij mij is het ook nog niet gedaan. Misschien wrist wraps gaan halen of gloves.

Voelt het als pijn in je bot aan de buiten of binnenkant van je arm ipv je spier dus? Dit zou kunnen wijzen op een tennisarm of golfelleboog en dan moet je direct rustiger gaan trainen.

Zelf ook gehad, maar net op het nippertje kunnen vermijden dat het erger werd door biceps heel licht/niet te trainen en alles wat pijn doet niet te doen. Binnen 2 weken was het zo goed als weg. Als je doorgaat trainen ermee heb je kans dat het maanden aanhoudt.

Het is wellicht wat anders hoor, maar het ís mogelijk...vooral als je het niet je spier voelt want dan is het waarschijnlijk je pees.
Ja het voelt als pijn in me Bot ja , Het is beter dat ik niet train dus???
Het is echt wat Bulck ook zegt , net op het moment dat ik me vingers open doe / me hand ontspan dat die pijn door me bot schiet.
Beter dat ik deze week alleen me benen doe en zo min mogelijk oefeningen met me armen doe

Thanks voor je post , Dat ik het nog las want ik was eigenlijk van plan deze avond veel aandacht aan me armen te besteden:rolleyes:

Laatst bewerkt:
rusten en ontstekingsremmers nemen, je kan ook je voorarmen stretchen helpt ook

Rusten heb ik gedaan , circa 3 weken nu (alleen maar cardio gedaan en me benen alleen trainen.

Ontstekinsremmers niet, en onderarmen stretchen ??? hoe doe je zoiets?

Ben gisteravond weer ff de biceps gedaan , k hou me gewicht vooral laag want k merk geen last er meer van te hebben tot zo ver.

Bedankt voor de tips ;) k hoop dat het wegblijft ook :D

Bekend probleem, heb het ook vaak ondervonden. Waarvan een periode zeer erg, door de pijn kon ik geen curls meer doen. Laatst hoorde ik iemand zeggen dat het een peesonsteking kan zijn.. hem hielp het om onderarmen 1x per week serieus te trainen.

Dat ben ik ook van plan , thuis om vaker en met regelmaat me onderarmen te trainen.

Ik heb precies hetzelfde, het komt inderdaad door de stand van je pols (ontspannen)
waardoor als je biceps wil doen met stang je de polsen forceerd.
Ik kreeg het toen ik steeds zwaarder ging trainen en mijn polsen dus steeds meer kracht te voorduren kregen.

je zult er volgens mij mee moeten leren leven (rekening mee houden)

Als je de onderarmen extra gaat trainen wordt het geheel alleen maar meer belast.
tenminste dat zijn mijn ervaringen.

Ik doe nu alleen nog maar EZ-stang en lichter gewicht.

succes

Terug
Naar boven