MuscleMeat

last van schouder

linkedion

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
64kg
beste DBB
na de krachtraining/fitniss krijg ik vaak last van een spier in mijn linker schouder.
vandaag heb ik het ook een beetje terwijl ik mijn schouder zo min mogelijk heb belast.

weten jullie hoe dat komt?
en wat ik er aan kan doen?

Nou, als je dit al een tijdje hebt.. Zou ik je toch aanraden even langs de dokter te gaan, wie weet heb je wel een spier verrekt of iets dergelijks..

Rather safe than sorry toch?

beste DBB
na de krachtraining/fitniss krijg ik vaak last van een spier in mijn linker schouder.
vandaag heb ik het ook een beetje terwijl ik mijn schouder zo min mogelijk heb belast.

weten jullie hoe dat komt?
en wat ik er aan kan doen?
ik had dit ook
vooral met borst en schouder training en dan sommige oefeningen die ik deed kreeg ik steek achtig iets vlakbij me schouder/schouderblad
na 1 week rust was dit over :)

dan heb je most probably je schouder over belast/traint. gewoon een tijdje geen oefeningen doen waar je je schouders ook bij mij moeten doen.

het is onmogelijk om zo te zeggen wat er aan de hand is, en zelfs nog onwaarschijnlijker om te kunnen zeggen wat de oorzaak is. In NL kun je zonder verwijzing naar de fysiotherapeut, en enigszins afhankelijk van je verzekering wordt het gewoon vergoed.

het is onmogelijk om zo te zeggen wat er aan de hand is, en zelfs nog onwaarschijnlijker om te kunnen zeggen wat de oorzaak is. In NL kun je zonder verwijzing naar de fysiotherapeut, en enigszins afhankelijk van je verzekering wordt het gewoon vergoed.
klopt, beste ga je gewoon langs bij de huisarts ofzo. maar in de meeste gevallen bij deze klacht die jij beschrijft, is het gewoon overbelasting van de schouder.

If you just eat enough, overtraining doesn't exist.

Oplossing: meer eten.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reactie
ik ga wel even langs de dokter

Die dokter gaat zeggen: 3 weken rusten (of iets dergelijks).
Heb je na die 3 weken nog last, gaat hij zeggen: "Rust nog meer!"

Als je er tijdens de training meer last van hebt dan de vorige training, rusten en ijs op leggen (en goed blijven eten!) ;)

Anders doortrainen.

• Topic Starter Topic Starter
oke eten doe ik wel goed
ik heb maar even last dan is het overe.

ik heb toen juist warmte gebruikt 1 week lang
zo,n juttenzak( als ik het goed schrijf)
toen was het bij mij weg :)

Warmte op een spier leggen? Dat is het alleen maar erger maken ;)

Terug
Naar boven