AndroidHealthClinic

Late-onset hypogonadism: the advantages of treatment with human chorionic gonadotropin rather than t

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Supplementen Anabolen Technologie Wetenschap 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.804
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/13685538.2015.1092021

Cliffs:
- Kleinschalige studie (n = 40, verdeeld naar 4 groepen van ieder 10) van 6 maanden
- Gelijkende concentraties totaal testosteron bij late-onset hypogonadisme behandeld met hCG (2x 2000 IU EW) t.o.v. testosteroninjecties (undecanoaat 1000 mg E12W & enanthaat E28D)
- Minder oestradiolvorming bij gebruik van hCG t.o.v. testosterontoediening
- Meer vitamine D bij gebruik van hCG t.o.v. testosterontoediening
- Kleinere stijging hematocriet bij gebruik van hCG t.o.v. testosterontoediening
- Geen verandering spermaparameters bij gebruik van hCG (daling van de meeste parameters bij testosterontoediening)

Kan het onderzoek helaas niet helemaal lezen,

Kort gezegt; hogere dosering hcg per week zorgt voor minder sides dmv oestrogeen vorming, en geen verandering van de zaadkwaliteit?

• Topic Starter Topic Starter
Kan het onderzoek helaas niet helemaal lezen,

Kort gezegt; hogere dosering hcg per week zorgt voor minder sides dmv oestrogeen vorming, en geen verandering van de zaadkwaliteit?
Is natuurlijk wel een verschil met hypogonadisme door AAS, maar wat je hier vooral van kan meenemen is dat oestradiolvorming reuze meevalt, idd goeie shit voor je sperma is, en dat hCG ook na maandenlang gebruik met dergelijke doseringen gewoon ok is (in hoeverre hier nog twijfel over bestond).

Dit gaat over een behandeling als ik het goed lees.
Maar kunnen we hieruit halen dat je bijvoorbeeld subcutaan zou kunnen kuren door middel van alleen hcg?
En wat voor test levels zouden daarmee te behalen zijn?
Ik ben intra prikken echt helemaal zat aan het worden en had al plannen gemaakt om voortaan prop sub te zetten met bijv anavar.
Maar zou hcg dan niet hogere doseringen kunnen behalen met minder pip en sides?
Of zit ik nou volledig verkeerd te denken?

Dit gaat over een behandeling als ik het goed lees.
Maar kunnen we hieruit halen dat je bijvoorbeeld subcutaan zou kunnen kuren door middel van alleen hcg?
En wat voor test levels zouden daarmee te behalen zijn?
Ik ben intra prikken echt helemaal zat aan het worden en had al plannen gemaakt om voortaan prop sub te zetten met bijv anavar.
Maar zou hcg dan niet hogere doseringen kunnen behalen met minder pip en sides?
Of zit ik nou volledig verkeerd te denken?
Klopt, deze studie onderzocht bij een kleine groep proefpersonen of hCG een mogelijk alternatief is voor de behandeling van late-onset hypogonadisme.

Ik denk dat je bij normaal functionerende testes max ongeveer 40 nmol/l zou kunnen behalen met hoge doseringen hCG, maar echt meer dan dat ook niet. Dus een alternatief voor kuren is het niet.

Wel wordt er hier vaak overdreven gedaan over het oestrogeen wat sterk zou stijgen, omdat hCG ook het aromatase-enzym stimuleert. Deze studie laat maar weer eens zien hoe ongegrond dat gegeven is. Ook zijn er vaak zorgen of hoge doseringen hCG 'slecht' zijn voor de testes, en of het uberhaupt langdurig werkzaam blijft. Hoewel de proefpersonen niet helemaal goed te vergelijken zijn met de situatie van kuurders, is dit wederom de zoveelste studie die de effectiviteit van hCG aantoont.

Naar mijn mening blijft een onderhoudsdosering hCG het meest verstandige wat men kan doen tijdens een kuur om herstel van de HPGA nadien te bevorderen. Zie ook mijn richtlijnen voor de behandeling van AAS-geinduceerd hypogonadisme.

Klopt, deze studie onderzocht bij een kleine groep proefpersonen of hCG een mogelijk alternatief is voor de behandeling van late-onset hypogonadisme.

Ik denk dat je bij normaal functionerende testes max ongeveer 40 nmol/l zou kunnen behalen met hoge doseringen hCG, maar echt meer dan dat ook niet. Dus een alternatief voor kuren is het niet.

Wel wordt er hier vaak overdreven gedaan over het oestrogeen wat sterk zou stijgen, omdat hCG ook het aromatase-enzym stimuleert. Deze studie laat maar weer eens zien hoe ongegrond dat gegeven is. Ook zijn er vaak zorgen of hoge doseringen hCG 'slecht' zijn voor de testes, en of het uberhaupt langdurig werkzaam blijft. Hoewel de proefpersonen niet helemaal goed te vergelijken zijn met de situatie van kuurders, is dit wederom de zoveelste studie die de effectiviteit van hCG aantoont.

Naar mijn mening blijft een onderhoudsdosering hCG het meest verstandige wat men kan doen tijdens een kuur om herstel van de HPGA nadien te bevorderen. Zie ook mijn richtlijnen voor de behandeling van AAS-geinduceerd hypogonadisme.

Thanks for the info!
Goed om te weten.

als ik het goed begrijp zou je na 6 weken kuren kunnen bridgen 6 weken op 1000 iu hcg per week? en zou jij dit ook aanraden of zeg je dat je beter gewoon test zet ipv hcg only

Dat kan ja; ervan uitgaande dat je ballen normaal functioneren.

Ga mijn bridge eens 6 weken op 1000iu HCG per week zitten. ben benieuwd. Even voor de zekerheid. HCG met bac water kan gewoon ~5weken in de koelkast toch?

Terug
Naar boven